مشاور سئو چیست و آیا به آن نیاز دارم؟

آیا برای بهبود رتبه خود به کمک کمی نیاز دارید؟ پس می‌توانید از خدمات یک مشاور سئو استفاده کنید. به احتمال زیاد شما از قبل اصول سئو را می‌شناسید، اما ممکن است برای به دست آوردن نتایج دلخواه، به خصوص با تمام کارهای دیگری که در دست خود دارید، دچار مشکل شوید. 

خدمات مشاوره سئو می‌تواند جوابگو باشد. این کارشناسان مستقل طیف وسیعی از خدمات را برای افزایش رتبه شما ارائه می‌دهند.

مشاور سئو یک شغل چندوجهی است که نیاز به مهارت های مختلفی دارد. بر خلاف آژانس، آنها معمولاً به طور مستقل کار می‌کنند. اما آنها می‌توانند برای مشاغلی که در تلاش برای رتبه بندی هستند مناسب باشند.

در پایان این مقاله، همه چیزهایی را که در مورد اینکه یک مشاور سئو چیست و چه کاری انجام می‌دهد، نیاز دارید، خواهید دانست.

ملزومات مشاور سئو

مشاوره سئو چیست؟ بیایید با اصول اولیه شروع کنیم.

مشاور سئو یک متخصص مستقل است که خدمات مختلفی را برای افزایش رتبه وب سایت ارائه می‌دهد.

  • مشاوران سئو می‌توانند خدمات مختلفی از جمله تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی در صفحه و ایجاد بک لینک ارائه دهند.
  • اگر وب سایت شما از ترافیک ارگانیک سرنخ یا مکالمه ایجاد نمی‌کند، با یک مشاور سئو کار کنید.
  • کاهش ترافیک وب سایت و جریمه های گوگل از دیگر نشانه هایی است که نیاز به خدمات مشاور سئو را نشان می‌دهد.
  • استخدام مشاور سئو می‌تواند با ارائه تخصص و استراتژی های اثبات شده در زمان و هزینه کسب و کارها صرفه جویی کند.
  • مشاوران سئو همچنین می‌توانند گزارش‌های ماهانه به مشتریان ارائه دهند که رتبه‌بندی‌های فعلی و هرگونه بهبودی را پوشش می‌دهند.
  • انتخاب یک مشاور سئو با تجربه و سابقه موفقیت آمیز اثبات شده مهم است.
  • آژانس‌های سئو جایگزین جامع‌تر و در مقیاس بزرگ‌تری برای سبک یک به یک مشاوره سئو ارائه می‌دهند.

یک مشاور سئو چه کاری انجام می دهد؟

متخصصان سئو طیف وسیعی از خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهند تا به آنها در کسب رتبه بهتر کمک کنند. آنها انواع استراتژی ها و بهترین شیوه ها را اجرا می‌کنند، از جمله موارد زیر:

انجام آنالیز SEO

آنالیز سئو یک تجزیه و تحلیل عمیق از توانایی یک وب سایت برای رتبه بندی در موتورهای جستجو است. به محتوای سایت شما، سئوی فنی، بک لینک ها، رقبا و موارد دیگر نگاه می‌کند. آنالیز سئو همچنین راه هایی که یک سایت می‌تواند سئوی خود را بهبود بخشد و استراتژی برای دستیابی به این پیشرفت ها ارائه می‌دهد را برجسته می‌کند.

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی به معنای یافتن کلمات کلیدی مرتبطی است که یک وب سایت باید به دنبال رتبه بندی آنها باشد. اگر کسب‌وکاری قبلاً سئوی سایت انجام نداده باشد، ممکن است هیچ کلمه کلیدی را هدف قرار ندهد. حتی اگر آنها در گذشته با یک متخصص سئو کار کرده باشند، ممکن است بهترین کلمات کلیدی را هدف قرار ندهند.

سئو داخلی

سئو داخلی به معنای بهینه سازی جنبه های فنی یک وب سایت برای مطابقت با بهترین شیوه های گوگل است. این می‌تواند شامل بهبود محتوای سایت، بهینه سازی برچسب ها و ابرداده ها، بهبود سرعت سایت و ایمن تر کردن سایت باشد.

لینک سازی

هر چه یک وب سایت لینک های بیشتر و با کیفیت تری داشته باشد، رتبه بندی آن برای کلمات کلیدی پر رقابت آسان تر است. اگر اعتبار یک سایت کم باشد، یک مشاور سئو ممکن است یک یا چند کمپین لینک سازی برای بهبود پروفایل بک لینک سایت ایجاد کند.

گزارش ماهیانه

یک مشاور سئو همچنین خدمات گزارش ماهانه به مشتریان ارائه می‌دهد. این گزارش رتبه‌بندی‌های فعلی، کارهای تکمیل‌شده توسط مشاور و هر گونه پیشرفت‌های بعدی را پوشش می‌دهد.

نشانه های نیاز به مشاور سئو

معمولاً زمانی که به یک مشاور سئو نیاز دارید کاملاً مشخص است. اگر وب سایت شما سرنخی از ترافیک ارگانیک ایجاد نمی کند و شما گوگل و سایر موتورهای جستجو را بخش مهمی از استراتژی بازاریابی خود می‌دانید کار با یک مشاور SEO ایده خوبی است.

در ادامه چند نشانه دیگر وجود دارد که زمان آن است که با یک متخصص مشورت کنید:

ترافیک وب سایت شما یکنواخت است

ترافیک موتورهای جستجو اساسی ترین شاخصی است که نشان می‌دهد استراتژی سئو کار می‌کند یا خیر. اگر ترافیک شما در طول زمان افزایش نمی‌یابد (یا کاهش می‌یابد)، باید با یک مشاور سئو کار کنید یا مشاور فعلی خود را جایگزین کنید.

ترافیک جستجو برای برخی از مشاغل مهم نخواهد بود. اما این مشاغل بسیار نادر هستند. حتی اگر فکر نمی‌کنید ترافیک جستجو برای کسب و کار شما ضروری است، احتمالاً همینطور است. آیا می‌دانستید که گوگل تقریباً 84 درصد از بازار جستجوی جهانی را به خود اختصاص داده است (طبق آمارهای Statistica)؟ اگر در گوگل رتبه ای نداشته باشید، مخاطبان زیادی را از دست می‌دهید.

ترافیک وب سایت شما یکنواخت است

شما توسط گوگل جریمه شدید

آیا رتبه بندی شما پس از به روز رسانی اصلی گوگل کاهش یافته است؟ گوگل احتمالاً شما را به دلیل نقض بهترین شیوه های خود جریمه کرده است. غلبه بر جریمه های Google بدون کمک یک جستجوگر حرفه ای بسیار دشوار است، و این خطر وجود دارد که هنگامی که میخواهید خودتان مشکل را برطرف کنید، آسیب بیشتری وارد کنید.

اگر ایمیلی مانند ایمیل زیر دریافت کردید، استخدام مشاور سئو ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

شما توسط گوگل جریمه شدید

علاوه بر کمک به بازیابی سایت شما از جریمه، یک مشاور سئو می‌تواند به شما کمک کند تا با رعایت دستورالعمل‌های وب مستر گوگل از جریمه‌های اضافی در آینده جلوگیری کنید.

تیم داخلی شما کار نمی کند

برخی از کسب و کارها سعی می‌کنند تیم سئوی خود را در داخل بسازند یا یک مدیر بازاریابی با تجربه در چندین زمینه بازاریابی دیجیتال استخدام کنند. متاسفانه، این همیشه جوابگو. یک مشاور سئو نسبت به یک تیم داخلی تجربه بیشتری دارد، اما می‌تواند هزینه کمتری داشته باشد حتی اگر بخش سئوی شما فقط یک نفر باشد.

شما برای انجام سئو خیلی مشغول هستید

حتی اگر شما یا مدیر بازاریابی شما متخصص سئو هستید، هیچ تضمینی وجود ندارد که برای اجرای استراتژی هایی برای بهبود رتبه خود زمان داشته باشید.

سئو یک کانال بازاریابی مهم است، اما وظایف دیگر اولویت دارند. اگر در برخورد با مشتریان، تامین کنندگان و سهامداران عجله دارید، برون سپاری کار به یک مشاور سئو کار هوشمندانه ای است.

شما می خواهید عملیات را رشد دهید

در هر کسب و کاری که هستید، زمانی فرا می‌رسد که می‌خواهید سطح خود را بالا ببرید.

شما می‌توانید کسب و کار خود را به روش های مختلفی مانند رسانه های اجتماعی، خبرنامه ها و به اشتراک گذاری مطالعات موردی بازاریابی کنید. اما این سئو است که دید آنلاین شما را افزایش می‌دهد و به جستجوگران کمک می‌کند شما را پیدا کنند.

در حالی که می‌توانید یک استراتژی را خودتان پیاده‌سازی کنید، یک متخصص سئو دانشی را دارد که برای شناسایی آنلاین نیاز دارید.

ویژگی های یک مشاور سئو خوب

آیا می‌خواهید بدانید که یک استراتژیست عالی سئو کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

چندین ویژگی مشاوران عالی سئو را از بقیه متمایز می‌کند. توصیه می‌کنم هنگام مصاحبه با نامزدهای احتمالی به ویژگی های زیر توجه کنید.

  • چندین سال تجربه. شما یک سئوکار تازه کار را به عنوان مشاور خود نمی‌خواهید. هر چه مشاور سئو در این صنعت تجربه بیشتری داشته باشد، بهتر است. آنها روی سایت های بیشتری کار کرده اند، بهتر درک خواهند کرد که چه چیزی موثر است و مطالعات موردی بیشتری برای پشتیبان گیری از موفقیت خود خواهند داشت.
  • نتایج اثبات شده هر مشاور سئو که ارزشش را داشته باشد، مطالعات موردی زیادی برای حمایت از کار خود خواهد داشت. آنها می‌توانند دقیقاً نشان دهند که برای بهبود رتبه مشتری قبلی و تاثیری که داشته اند چه کاری انجام داده اند. آنها همچنین باید خوشحال باشند که شما را با مشتریان قبلی در ارتباط بگذارند.
  • یک چشم انداز بلند مدت. شما یک مشاور سئو می خواهید که برای مدت طولانی در این کار باشد، نه کسی که قرار است بعد از چند ماه شما را برای یک مشتری جدید ترک کند. مشاوری را انتخاب کنید که مزایای بلند مدت سئو را برای کسب و کار شما توضیح دهد و یک نقشه راه برای دستیابی به آنها داشته باشد.
  • تمامی زوایا را بررسی می‌کند. سئو تنها بخشی از یک استراتژی بازاریابی جامع است و یک مشاور سئو خوب از آن قدردانی خواهد کرد. آنها باید به شما کمک کنند تا استراتژی سئوی خود را در سایر ابتکارات بازاریابی قرار دهید و مایل به همکاری با سایر اعضای تیم و بخش های شرکت خود برای بهبود اهداف بازاریابی گسترده تر خود باشید.

مشاوران سئو در مقابل آژانس های سئو

مشاوران سئو تنها متخصصانی نیستند که می‌توانید برای ارتقای رتبه خود استخدام کنید. همچنین می‌توانید با یک آژانس سئو کار کنید. در حالی که مشاوران سئو معمولاً شرکت های تک نفره هستند، آژانس های سئو می‌توانند پنج، ده یا حتی صدها کارمند داشته باشند.

در حالی که شباهت هایی در خدماتی که یک مشاور سئو و یک آژانس سئو می‌توانند به مشتریان ارائه دهند وجود دارد، تفاوت های بسیار زیادی نیز بین این دو وجود دارد.

مشاوران سئو ممکن است به کمک شما نیاز داشته باشند، آژانس های سئو نیازی به کمک شما ندارند

اگر تصمیم دارید با یک مشاور سئو کار کنید، احتمالاً به دنبال یک سرویس شخصی و یک به یک هستید. چیزی که ممکن است متوجه نباشید این است که آنها احتمالاً برای بهبود رتبه شما به کمک شما نیز نیاز خواهند داشت.

مشاوران سئو به تنهایی کار می‌کنند، بنابراین آنها معمولا منابعی برای ارائه خدمات انجام شده برای شما ندارند. این بدان معناست که آنها می‌توانند از تیم شما بخواهند محتوای اضافی بنویسند، وب سایت شما را تغییر دهند یا سایر وظایف مرتبط با سئو را انجام دهند.

این بسیار متفاوت از یک آژانس SEO است که می‌تواند هر کار سئو را در داخل انجام دهد.

آژانس ها هزینه بیشتری دارند، اما شما برای پول خود خدمات بیشتری دریافت می‌کنید

آژانس ها معمولا هزینه بیشتری نسبت به مشاوران سئو برای زمان خود دریافت می‌کنند. این به این دلیل است که آنها کارکنانی برای پرداخت و هزینه های سربار برای پوشش دارند، در حالی که مشاوران سئو معمولاً از خانه کار می‌کنند. برای کسب و کارهای کوچکتر، این ممکن است به این معنی باشد که یک مشاور سئو راهی برای رفتن است.

اما کسب و کارهای دیگر ممکن است بخواهند برای یک آژانس هزینه بیشتری بپردازند زیرا می‌دانند که برای پول خود سود بیشتری خواهند داشت. به این دلیل که یک آژانس به شما اجازه می‌دهد به ده ها کارشناس دسترسی داشته باشید تا فقط یک نفر. داشتن افراد بیشتری که روی پروژه شما کار می‌کنند همچنین به این معنی است که کار را سریعتر تحویل می‌دهید. همچنین شانس خوبی وجود دارد که نتایج را سریعتر ببینید.

در پایان، اگر یک مشاور سئو یا آژانس سئو خوب را انتخاب کنید، همچنان مشاوره عالی دریافت خواهید کرد. اکثر مشاوران و آژانس ها به کار خود اختصاص داده اند، در کنفرانس های مناسب شرکت می‌کنند و تاکتیک های پیشرفته را آزمایش می‌کنند. زمانی که با یک آژانس سئو کار می‌کنید ممکن است به چند متخصص بیشتر دسترسی داشته باشید، اما این باعث نمی‌شود مشاور سئو حرفه ای تر شود.

سوالات متداول

مشاور سئو کیست؟

مشاور سئو یک متخصص مستقل است که به کسب و کارها کمک می‌کند در موتورهای جستجو رتبه بهتری داشته باشند.

مشاور سئو چه کاری انجام می دهد؟

یک مشاور SEO طیف وسیعی از خدمات را برای بهبود رتبه بندی جستجو ارائه می‌دهد. اینها شامل آنالیز SEO، سئو داخلی و سئو خارجی است.

یک مشاور سئو باید چه مهارت هایی داشته باشد؟

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه یک مشاور سئو شوید، به طیف وسیعی از مهارت ها نیاز خواهید داشت. مهم‌ترین آنها شامل مهارت‌های فنی برای بهبود سئوی داخلی، ایجاد محتوای عالی و ارتباط‌دهنده خوب است.

می‌توانید با جستجوی «متخصص سئو چیست؟» در Google اطلاعات بیشتری کسب کنید.و تعداد زیادی منابع مفید پیدا خواهید کرد.

چگونه می توانم یک مشاور سئو خوب پیدا کنم؟

شما می‌توانید با جستجو در سایت های نقد، جستجوی گوگل، پرسش از شبکه خود و زدن آگهی در سایت های کار، یک مشاور سئوی خوب پیدا کنید.

نتیجه گیری

مشاوران سئو می‌توانند نتایج باورنکردنی را به مشاغل کوچک ارائه دهند و به آنها کمک کنند تا هر جنبه ای از سئو را بهبود بخشند. یک مشاور سئو خوب می‌تواند همه چیز را از لینک سازی گرفته تا بهینه سازی در سایت انجام دهد.

اما آنها همیشه انتخاب مناسبی برای همه نیستند. برای برخی از مشاغل، کار با یک آژانس سئو انتخاب بهتری است. اگر بودجه دارید، یک آژانس سئو به شما کمک می‌کند کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام دهید و نتایج شما را در این فرآیند افزایش می‌دهد.

چه یک مشاور سئو استخدام کنید یا یک آژانس سئو، می‌توانید در بسیاری از مکان های مشابه جستجو کنید و ویژگی های مشابه را جستجو کنید. یا می‌توانید از آژانس ما کمک بخواهید.

چه چیزی برای کسب و کار شما مناسب است؟ مشاور سئو یا آژانس سئو؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *