55 درصد از بازاریابان درباره Google SGE نظر مثبت دارند

با انتشار و عرضه هوش مصنوعی در جستجو، تعداد زیادی از احساسات مختلف بین بازاریابان دیجیتال وجود داشت. از بی‌توجه تا نگران و هیجان‌زده، احساسات و نگرش‌ها نسبت به تجربه جستجوی تولیدی (SGE) بسیار متفاوت بود. 

ولی اکنون که بازاریاب‌های دیجیتال زمان کافی برای استقرار در اخبار را دارند، این نگرش‌ها چگونه تغییر کرده است؟

در این مطلب، من احساسات و نگرش های واقعی نسبت به SGE را که توسط خود بازاریابان دیجیتال گزارش شده است، مورد بحث قرار می‌دهم. همچنین سطح اطمینان همین بازاریابان دیجیتال را بررسی می‌کنم و راه‌هایی را برای کاهش ترس در مورد SGE به اشتراک می‌گذارم.

نکات کلیدی درباره نگرش ها در Google SGE

  • بیش از نیمی از بازاریابان (53.1 درصد) دیجیتال دانش خود را در مورد SGE در رتبه بالایی قرار می‌دهند (8 یا بالاتر در مقیاس 1-10).
  • بازاریابان با سئو به عنوان بخشی از شغل خود، دانش خود را 9 از 10 رتبه بندی می‌کنند، در حالی که فریلنسرها دانش خود را 10 از 10 ارزیابی می‌کنند.
  • 75.3 درصد از بازاریابان دیجیتال نسبت به دانش خود در مورد SGE و توانایی خود در پیاده سازی استراتژی های سئو (که با الزامات جدید همسو هستند) احساس اطمینان دارند.
  • برای بازاریاب‌های دیجیتال داخلی، درصدی که احساس اعتماد به نفس دارند یا بسیار مطمئن هستند به 80.6 درصد می‌رسد.
  • 74.4 درصد از بازاریابان دیجیتال احساس می‌کنند برای تأثیرات SGE آماده هستند، زیرا استراتژی آنها در دست اجرا یا حتی از قبل در حال اجرا است.
  • بیش از نیمی از بازاریابان دیجیتال (54.9 درصد) احساسات مثبتی در مورد SGE دارند.
  • 29.8 درصد از بازاریابان دیجیتال احساسات خنثی (مثلاً کنجکاو، بی آزار و…) در مورد SGE دارند. 15.3 درصد باقی مانده دارای احساسات یا ترس های منفی (مثلاً مضطرب، عصبی، ناراحت) در مورد SGE هستند.
  • داده ها ارتباط بین آمادگی و اطمینان در مورد اجرای استراتژی های SEO برای SGE را نشان می‌دهند.

روش شناسی ما

تیم ما در آژانس تبلیغاتی اوزی اخیراً داده های مربوط به یک نظرسنجی که توسط سایت neilpatel.com انجام شده است را مورد بررسی قرار داده. مخاطبان هدف این سایت 1000 نفر از بازاریابان دیجیتالی بودند که در زمینه سئو (با هر ظرفیتی) در چندین صنعت کار می‌کنند. این شامل بازاریابان دیجیتال آژانس و همچنین فریلنسرها می‌شود. آنها از پاسخ دهندگان خواستند تا سطح دانش خود را از SGE رتبه بندی کنند. و همچنین از پاسخ دهندگان پرسیدند که چقدر به توانایی خود در اجرای استراتژی های سئو موثر در مواجهه با SGE اطمینان دارند و همچنین چقدر آمادگی دارند. در نهایت، از پاسخ دهندگان در مورد احساساتشان در مورد SGE به طور کلی پرسیدند.

آیا بازاریابان در مورد مدیریت SGE مطمئن هستند؟

قبل از اینکه به نگرش نسبت به SGE بپردازیم، بیایید در مورد سطوح اطمینان کسانی که بیشترین تاثیر را از عرضه آن خواهند دید، بحث کنیم: بازاریابان دیجیتال. تیم سایت از پاسخ دهندگان نظرسنجی خواست تا سطح دانش خود را از SGE در مقیاس یک تا 10 رتبه بندی کنند. اکثر بازاریابان می‌گویند دانش آنها در انتهای بالاترین مقیاس است. سه پاسخ برتر عبارت بودند از:

  • 8 (19.7 درصد)
  • 9 (18.4 درصد)
  • 10 (15 درصد)

آیا بازاریابان در مورد مدیریت SGE مطمئن هستند؟

هر چند وقتی نتایج را به سمت کسانی که سئو را بخشی منظم از نقش خود می‌دانند منحرف کردند، این سطح اطمینان اندکی افزایش یافت و بالاترین پاسخ 9 (29.8 درصد) بود.

جالب اینجاست که فریلنسرها بیشترین اطمینان را نسبت به دانش خود در مورد SGE داشتند. در واقع، بیش از هر عدد دیگری، سطح دانش خود را 10 رتبه بندی کردند.

با این حال، مهمتر از دانش SGE، اعتماد به توانایی شما برای اجرای استراتژی های سئو که مطابق با الزامات آن باشد، است. بنابراین، پاسخ دهندگان نظرسنجی چقدر به توانایی های خود برای انجام این کار اطمینان داشتند؟ اکثریت (75.3 درصد) مطمئن بودند که می‌توانند با الزامات SGE هماهنگ شوند.

چند درصد مطمئن بودند که می‌توانند با الزامات SGE هماهنگ شوند؟

ولی وقتی روی متخصصان داخلی تمرکز می‌کنیم، اعداد اطمینان بالاتری را می‌بینیم:

  • 45 درصد احساس اعتماد به نفس بالایی دارند
  • 35.6 درصد تا حدودی احساس اعتماد به نفس می‌کنند
  • 19.4 درصد احساس اعتماد به نفس ندارند

حالا احتمالا تعجب کنید که چه چیزی این سطوح اعتماد به نفس را هدایت می‌کند؟ خب، بیشتر بازاریابان می‌گویند که برای SGE آماده هستند. از بین 1000 پاسخ دهنده:

  • 18 درصد در حال حاضر استراتژی خود را برای SGE اجرا می‌کنند
  • 32.5 درصد گفته اند که راهبردی آماده اجرا دارند
  • 23.9 درصد در مرحله نهایی کردن یک استراتژی SGE هستند
  • 15.8 درصد تازه شروع به توسعه استراتژی کرده اند

بازاریابان می‌گویند که برای SGE آماده هستند

داشتن یک برنامه مطمئناً سطح اعتماد به نفس را در مواجهه با تغییر افزایش می‌دهد.

تفکیک بر اساس صنعت

اگر شما یک بازاریاب دیجیتال داخلی هستید، شاید کنجکاو باشید که در نتایج نظرسنجی بالا چه صنایعی نشان داده شده است. تیم این سایت از بازاریابان در بسیاری از صنایع مختلف، از جمله خدمات حرفه‌ای، فناوری، B2B، مهمان‌یاری، مراقبت‌های بهداشتی و… نظرسنجی کردند.

در نتایج نظرسنجی بالا چه صنایعی نشان داده شده است؟

و اندازه شرکت چطور؟ آنها پایگاه‌ها را نیز در آنجا پوشش داده‌اند.

پاسخ دهندگان نظرسنجی برای مشاغل کوچک، متوسط ​​و بزرگ کار می‌کنند. بیش از نیمی از آنها (51.7 درصد) برای مشاغلی با بیش از 100 کارمند کار می‌کنند.

اندازه شرکت چطور؟

پاسخ های احساسی به SGE

ما بازاریاب دیجیتال هستیم، نه ربات! بنابراین مطمئناً، همه ما در مورد معرفی SGE و تأثیر آن بر سئو، ترافیک جستجو و سایر معیارها احساساتی داریم، و در حالی که برخی از بازاریابان دیجیتال نگران هستند، رایج ترین احساسات مرتبط با SGE در نظرسنجی مثبت بود.

پاسخ های احساسی به SGE

در اینجا تفکیک احساسات خوب، بد و خنثی بیان شده توسط بازاریابان مانند شما آمده است:

  • هیجان زده (33.7 درصد)
  • کنجکاو (13.3 درصد)
  • بدون مزاحمت (13 درصد)
  • خوشحالم (11.8 درصد)
  • امیدوار (9.4 درصد)
  • مضطرب (6 درصد)
  • عصبی (5.8 درصد)
  • ناراحت (3.5 درصد)
  • سایر (3.5 درصد)

من در بالا گفتم که سطح آمادگی به نظر می‌رسد بر سطح اطمینان تأثیر می‌گذارد. همین را می‌توان در مورد احساسات گفت. آنهایی که می‌گفتند مضطرب (6 درصد) یا عصبی (5.8 درصد) هستند نیز گفتند که خیلی آماده نیستند و شروع به ساختن راهبردی تازه کرده اند.

آنچه بازاریابان دیجیتال می توانند از نگرش ها در SGE بیاموزند

اعتماد به نفس، آمادگی و نگرش همکاران بازاریاب شما می‌تواند درس های ارزشمندی را به ما بیاموزد. به طور کلی، بازاریابانی که اعتماد به نفس بیشتری دارند و نگرش مثبت تری نسبت به SGE دارند، از آمادگی بیشتری نیز برخوردارند. 

منظور از آماده سازی در این معنا چیست؟

آنها نه تنها SGE را درک می‌کنند، بلکه تأثیر واقعی SGE را در جستجو نیز می‌دانند. قصد گوگل این نیست که ترافیک را از وب سایت های معتبر و با کیفیت بالا بگیرد. در عوض، هدف آنها پاسخ دادن به سؤالات جستجوگر به کارآمدترین روش است. وقتی از این زاویه به بازاریابی محتوا و سئو نزدیک می‌شوید، می‌توانید تجربه جستجوگران را بهبود ببخشید و متوجه می‌شوید که چرا SGE برای بسیاری از بازاریابان هیجان انگیز است. اکنون مطمئناً ممکن است ترافیک برخی از سؤالات را از دست بدهید. ولی داشتن یک برنامه محکم برای این امکان می‌تواند به شما کمک کند تا ترازو را متعادل کنید.

پس سر خود را زیر برف فرو نکنید!

با آماده شدن برای SGE، نسبت به موقعیت خود اطمینان بیشتری دارید و نسبت به تغییر مثبت تر هستید.

سوالات متداول

چگونه بازاریابان دیجیتال می توانند نگرش خود را نسبت به SGE تغییر دهند؟

در حالی که بیش از نیمی از بازاریابان دیجیتال نگرش مثبتی نسبت به تجربه مولد جستجو دارند، هنوز هم کسانی هستند که احساسات و نگرانی های منفی دارند. با یادگیری بیشتر در مورد SGE و اینکه چگونه می‌تواند تجربه جستجوگر را بهبود بخشد، ممکن است نگرش مثبت (یا حداقل خنثی) بیشتری در مورد استفاده از آن داشته باشید.

چگونه بازاریابان دیجیتال می توانند ترس خود را در مورد SGE کاهش دهند؟

وقتی صحبت از کاهش ترس در مورد SGE می‌شود، همه چیز به دانش و آمادگی مربوط می‌شود. هرچه SGE را بیشتر درک کنید و نسبت به نحوه برخورد تیم خود با آن اطمینان بیشتری داشته باشید، نگرانی و ترس کمتری در مورد آن خواهید داشت.

نتیجه گیری

بدون توجه به احساسات و نگرش شما نسبت به جستجوی مولد تجربه، بدانید که تنها نیستید. بازاریابان دیجیتال دیگری هم هستند که همین احساس را دارند.

درست مانند هر ویژگی جدید جستجوی گوگل، ما به عنوان بازاریاب دیجیتال نمی‌توانیم عرضه و اجرای آنها را کنترل کنیم. با این حال، ما می‌توانیم تمام تلاش خود را برای آماده سازی انجام دهیم. این تنها راه واقعی برای احساس اطمینان در توانایی خود برای کاهش اثرات است.

احساس شما در مورد SGE چیست؟ آنها را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *