واقعا چقدر طول می کشد تا سئو کار کند؟

با سئو، افراد زیادی به رتبه بندی نگاه می‌کنند، اما باید توجه داشت رتبه 1 برای یک کلمه کلیدی به عوامل زیادی بستگی دارد و کنترل آن بسیار سخت‌تر است. اما به طور کلی، اگر زمان و هزینه خود را صرف سئو می‌کنید، باید شاهد افزایش ترافیک خود باشید.

بیایید به داده‌ها نگاه کنیم تا ببینیم SEO واقعاً چقدر طول می‌کشد تا نتایج را ببینیم.

داده های جستجوی ارگانیک

ما در حال حاضر بیش از 100 میلیون دامنه را از منظر سئو ردیابی می‌کنیم. از این 100 میلیون دامنه، فقط حدود 1 میلیون به ما اجازه دسترسی مستقیم به تجزیه و تحلیل آنها را داده اند. از این 1 میلیون سایت، ما از طریق نرم افزار خود می‌دانیم که حدود 42000 سایت به طور فعال بر روی SEO خود تمرکز می‌کنند. وقتی می‌گویم به طور فعال، منظورم این است که به طور مداوم محتوای جدید را به صورت ماهانه منتشر می‌کنند، بر بهینه‌سازی کد خود، افزایش تعداد بک لینک‌ها، بهینه‌سازی بار و… تمرکز می‌کنند.

به عبارت دیگر، آنها برای به دست آوردن ترافیک جستجوی ارگانیک بیشتر انرژی صرف می‌کنند.

بنابراین، بیایید ببینیم چه اتفاقی برای ترافیک آنها افتاده است:

  • در 6 ماه اول، آنها شاهد افزایش 11.4٪ در ترافیک جستجوی ارگانیک بودند.
  • در 6 ماهه دوم شاهد افزایش 9.58 درصدی نسبت به 6 ماهه اول بوده اند.
  • و در سال دوم به طور متوسط 49.4 درصد نسبت به سال اول افزایش داشته اند.
  • در سال 3، آنها شاهد افزایش 30.7 درصدی نسبت به سال دوم بودند.
  • و در سال 4 شاهد رشد اضافی 13.5 درصدی بودند.

برای خلاصه کردن آن در قالب تصویری، این نمودار را بررسی کنید:

داده های جستجوی ارگانیک

اکنون ما داده‌ای در سال چهارم نداریم. و رمزگشایی از زمانی که یک سایت واقعاً تلاش‌های سئوی خود را آغاز کرده است دشوار است، اما به شما حس خوبی از رشد می‌دهد که در طول زمان انتظار داشته باشید. به خاطر داشته باشید که این داده‌ها به طور میانگین محاسبه می‌شوند و نقاط پرت شدیدی وجود دارد.

برای سرگرمی، تصمیم گرفتیم به موارد پرت نگاه کنیم 1%. سایت‌هایی که سریع‌ترین رشد را داشتند و تعداد بازدیدکنندگان اولیه حداقل 10000 بازدیدکننده در ماه داشتند از نظر فنی حتی 1٪ از 42,391 سایتی که ما به آن نگاه کردیم، نبود. تنها 138 سایت بودند که این برش را انجام دادند و حداقل 10000 بازدیدکننده ارگانیک در ماه داشتند.

در اینجا 5 مورد از متداول‌ترین ویژگی‌هایی که در استراتژی سئو آنها یافتیم آورده شده است:

ویژگی شماره 1: تمرکز زیاد بر به روز نگه داشتن محتوا

مردم در مورد تولید محتوا صحبت می‌کنند. و بله، برای کسب رتبه خوب در گوگل به محتوای جدید نیاز دارید و همچنین باید محتوای خود را به روز نگه دارید. حالا باید از خود بپرسید، آیا ترجیح می‌دهید مقاله ای را بخوانید که یک هفته از تاریخ آن می‌گذرد یا 5 سال؟ احتمالا محتوای به روز و تازه را به محتوای قدیمی ترجیح می‌دهید. گوگل این را می‌داند. در اینجا آمده است که آن 1٪ چند وقت یکبار برای به روز رسانی محتوای خود در مقابل ایجاد محتوای جدید وقت می‌گذارند.

تمرکز زیاد بر به روز نگه داشتن محتوا

ویژگی شماره 2: آنها یک برند ساخته اند

این سایت‌ها از بازاریابی همه کانالی استفاده می‌کنند. که در آن از تبلیغات اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و حتی گاهی اوقات پولی استفاده می‌کنند. با همه چیز همراه بودن و ایجاد یک محصول یا خدمت خوب، احتمال ایجاد یک برند موفق در طول زمان را بیشتر می‌کند. موتورهای جستجو (و حتی شبکه‌های اجتماعی) برندهای رتبه‌بندی را ترجیح می‌دهند، زیرا می‌دانند کمتر احتمال دارد اخبار جعلی ایجاد کنند. در اینجا نقل قولی از مدیر عامل سابق گوگل، اریک اشمیت است:

“برندها راه حل هستند نه مشکل. برندها نحوه مرتب کردن حوضچه‌ها هستند.

ساده‌ترین راه برای اندازه گیری نام تجاری از طریق پرس و جوهای جستجو است. چند درصد از ترافیک یک نفر از نام برند او در مقابل کلمات کلیدی تصادفی ناشی می‌شود؟

در اینجا تفاوت از 1٪ بالا و 99٪ است.

آنها یک برند ساخته اند

ویژگی شماره 3: روندها

یکی از ویژگی‌های مشترکی که در این 138 سایت (که ما آن را 1٪ می‌نامیم) دیدیم این است که آنها در ترافیک ارگانیک جهش داشتند. برخی از ماه‌ها به طور قابل توجهی بالاتر از سایرین بودند. در واقع در  آنها سواری بر امواج روندها برای به دست آوردن ترافیک جستجو بیشتر بود.سوار شدن به ترندها سخت نیست، فقط باید آن را در فضای خود انجام دهید.

به عنوان مثال، به دندانپزشکی که در مورد سیاست صحبت کند توجه نمی‌شود، زیرا موضوع مورد بحث نیست، اما یک وبلاگ فناوری که در مورد آخرین نسخه‌های اپل صحبت می‌کند مناسب است، و این یک راه عالی برای به دست آوردن ترافیک بیشتر است.

ویژگی 4: زمان بارگذاری سریع

زمان بارگذاری سریع‌تر به وضوح منجر به ترافیک جستجوی بیشتر می‌شود.

در اینجا سرعت بارگیری این 1٪ در مقایسه با بقیه است:

زمان بارگذاری سریع

ویژگی 5: TAM بزرگ

Total Addressable Market به معنی کل بازار آدرس پذیر است. هر چه افراد بیشتری بتوانند محصولات یا خدمات شما را بخرند یا حتی محتوایی را که منتشر می‌کنید بخوانند، ترافیک بالقوه بیشتری می‌توانید دریافت کنید. سایت‌های بزرگ‌تر معمولاً یک طاقچه کوچک نیستند. آنها تمایل دارند به دنبال بازارهای بزرگی باشند که برای افراد یا شرکت‌های زیادی جذاب است. زیرا هرچه افراد بیشتری به دسته ای که دنبال می‌کنید علاقه مند شوند، ترافیک بالقوه بیشتری خواهد داشت.اما باید مراقب TAM باشید. اندازه مخاطب زیاد همیشه به معنای درآمد بیشتر نیست. این مقاله به توضیح بیشتر TAM کمک می‌کند و نحوه تمرکز بر درآمد و نه فقط اندازه مخاطب را توضیح می‌دهد.

نتیجه گیری

اگر زمان کافی را صرف سئو کنید، ترافیک خوبی خواهید داشت. فقط به داده‌های بالا نگاه کنید.

اما چیزی که در مورد آن صحبت نمی‌شود افرادی است که خوب کار نمی‌کنند. رایج‌ترین دلیلی که یک سایت خوب کار نمی‌کند این است که ثابت و صبور نیستند. سئو کار زیادی می‌طلبد. اما ROI بسیار زیاد است. شما باید صبور باشید، سال‌ها را به کار ببندید و در آن سال‌ها ثابت قدم باشید. به این ترتیب در دراز مدت برنده می‌شوید.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *