راهنمای قطعی مدیریت سئو

آیا می‌خواهید یک جریان ثابت از ترافیک ارگانیک به وب سایت خود داشته باشید؟ پس، برای پشتیبان گیری از آن به یک استراتژی سئو و یک برنامه مدیریت سئو نیاز دارید.

شما معمولاً فوراً نتایج را نخواهید دید، اما با گذشت زمان، تلاش‌های شما به ثمر می‌رسد. طبق آمار موجود 53.3 درصد از ترافیک وب سایت از جستجوی ارگانیک است. در حالی که روش‌های دیگری مانند بازاریابی ایمیلی و رسانه‌های اجتماعی مؤثر هستند، 37 درصد از پاسخ‌دهندگان به وضعیت بازاریابی محتوا در سال 2023 می‌گویند سئو کانال شماره یک بازاریابی آنهاست.

آمار دروغ نمی‌گوید، درست است؟

به همین دلیل است که من در مورد مدیریت سئو بحث می‌کنم، این که چیست و چرا مهم است که بخواهید استراتژی سئوی خود را موفق ببینید.

نکات ضروری مدیریت سئو

  • مدیریت سئو نحوه توسعه و اجرای استراتژی سئو است.
  • این شامل عناصر کلیدی مانند تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقابتی و بهینه سازی در صفحه است.
  • مدیران سئو برای تیم‌های بازاریابی ضروری هستند تا برخی از تخصص‌های سئو را به همراه داشته باشند.
  • وقتی که به دنبال یک مدیر سئو هستید تا به تیم خود بیاورید، سعی کنید مدیری را پیدا کنید که سابقه موفقیت‌های اثبات شده داشته باشد.
  • مشارکت آژانس همچنین یک جایگزین ارزشمند برای دریافت پشتیبانی اضافی SEO برای کسب و کار شما است.

مدیریت سئو چیست؟

درست همانطور که به نظر می‌رسد، مدیریت سئو به نحوه توسعه و اجرای استراتژی سئوی خود اشاره دارد. و همچنین برای دستیابی به اهداف خود به ترکیبی از تخصص فنی، تولید محتوا و برنامه ریزی استراتژیک نیاز دارد. مدیریت سئو معمولاً شامل مشارکت با یک آژانس سئو یا ایجاد یک تیم داخلی است. انتخاب یک آژانس سئو با تجربه مثل آژانس تبلیغاتی اوزی برای مدیریت سئوی شما تضمین می‌کند که تیمی از متخصصان با مهارت‌های متنوع دارید که با آخرین روندهای صنعت به روز می‌مانند. آژانس‌ها اغلب به طیف وسیعی از ابزارها دسترسی دارند که می‌توانند بازی سئوی شما را تقویت کنند. با این حال، مشارکت آژانس ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد، و هماهنگی مدیریت بازاریابی سئو شما در بین تیم‌ها می‌تواند چالش‌های خود را داشته باشد. از طرف دیگر، تکیه بر تیم بازاریابی داخلی شما یک تماس شخصی با ارتباط مستقیم و درک عمیق فرهنگ شرکت شما ارائه می‌دهد. افزودن مسئولیت‌های سئو به تیم بازاریابی شما می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد، اگر آنها مهارت‌های لازم را نداشته باشند. اگر مسیر داخلی را دنبال می‌کنید، من قویاً توصیه می‌کنم یک مدیر سئو استخدام کنید تا مطمئن شوید که فردی در تیم شما کاملاً به استراتژی شما اختصاص دارد.

مدیریت سئو یک فرایند مداوم است زیرا سئو هرگز انجام نمی‌شود. شما یک تیم (یا آژانس) اختصاصی می‌خواهید تا با روندهای در حال تغییر همراهی کند، عملکرد را نظارت و تنظیم کند و از رقبای شما جلوتر باشد.

عناصر کلیدی مدیریت سئو

هر کسی که سئوی شما را مدیریت می‌کند باید از چندین تاکتیک برای بهبود دید وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو استفاده کند.

عناصر کلیدی مدیریت سئو 

آنها احتمالاً مسئول حوزه‌های کلیدی زیر هستند:

تحقیق کلمات کلیدی: یافتن و انتخاب کلمات کلیدی برای بهبود دید جستجو برای کمک به جستجوگران برای کشف یک وب سایت.

تجزیه و تحلیل رقابتی: نظارت بر استراتژی‌های آنلاین رقبا برای یافتن شکاف‌های کلمات کلیدی و محتوا.

بهینه سازی روی صفحه: نگاشت کلمات کلیدی SEO به متا تگ‌ها، محتوا، هدرها، کد HTML و تصاویر. 

بهینه سازی خارج از صفحه: ایجاد بک لینک‌های با کیفیت، نوشتن پست‌های وبلاگ، استفاده از رسانه‌های اجتماعی، و ارسال در انجمن‌ها با لینک‌های وب سایت (در صورت مجاز بودن لینک‌های تبلیغاتی).

سئوی فنی: نظارت بر مسائل فنی مانند سرعت سایت، سازگاری با موبایل، محتوای تکراری، نقشه‌های سایت و غیره. 

نتایج ردیابی: استفاده از ابزارهایی مانند Ubersuggest، GA4 و کنسول جستجوی گوگل برای ردیابی عملکرد کلمات کلیدی، ترافیک ارگانیک و رفتار کاربر. 

به روز رسانی الگوریتم: به روز نگه داشتن به روز رسانی‌های الگوریتم و تنظیم برنامه‌ها برای حفظ عملکرد، در صورت لزوم. 

ممیزی: انجام ممیزی‌های منظم برای شناسایی هر گونه مسائل بالقوه و اطمینان از موثر ماندن استراتژی آنلاین یا تعیین اینکه آیا جایی برای برخی تغییرات وجود دارد یا خیر. 

سایر زمینه‌های کلیدی مدیریت سئو بر تجربه کاربر، سئوی محلی و بهینه سازی تبدیل تمرکز دارند. 

نقش یک مدیر سئو

همانطور که می‌توانید بگویید، در مورد نحوه مدیریت سئو، نکات متحرک زیادی وجود دارد و سطح خاصی از تخصص مورد نیاز است. اگر می‌خواهید همه چیز را در داخل خود نگه دارید، اضافه کردن یک مدیر سئو به فهرست بازاریابی خود می‌تواند به راه اندازی تیم شما برای موفقیت کمک کند.

وظیفه اصلی مدیر سئو ابداع استراتژی‌هایی برای افزایش دید وب سایت است. وقتی که آنها روشی را توسعه دادند، مسئولیت پیاده سازی و مدیریت آن را نیز بر عهده خواهند داشت. آن‌ها محتوا را برنامه‌ریزی می‌کنند، کمپین‌های بازاریابی پرداخت به ازای کلیک ایجاد می‌کنند، استراتژی‌های کلیدواژه را طراحی می‌کنند، تصمیم می‌گیرند روی کدام KPI تمرکز کنند و معیارها را تحلیل می‌کنند. علاوه بر این، این نقش شامل همگام شدن با تغییرات و روندهای الگوریتم است در واقع شما فردی را می‌خواهید که بداند چگونه در مورد SEO فکر کند و بتواند برنامه‌های خود را در صورت نیاز تطبیق دهد.

یک مدیر سئو همچنین بر سایر کارکنان سئو مانند تحلیلگران و متخصصان نظارت دارد. بسته به ساختار سازمانی شما، آنها ممکن است نویسندگان محتوا، توسعه دهندگان وب یا مدیران رسانه‌های اجتماعی را مدیریت کنند.

صلاحیت مدیر سئو

همانطور که به دنبال مدیر سئو بعدی خود هستید تا شرکت شما را به سمت موفقیت آنلاین هدایت کند، به دنبال کاندیداهایی باشید که ترکیب مناسبی از مهارت‌ها را دارند. مدیر سئو ایده آل شما باید سابقه ای در زمینه بازاریابی، کسب و کار یا یک زمینه مرتبط داشته باشد و تجربه عملی در بازی سئو داشته باشد. به دنبال کاندیداهایی باشید که می‌توانند موفقیت‌های خود را به رخ بکشند و نتایج واقعی از استراتژی‌های اجرا کرده دارند. آن‌ها باید در تشخیص روندها مهارت داشته باشند و باید یک ارتباط دهنده عالی باشند که بتوانند به طور یکپارچه با تیم‌های مختلف کار کنند. 

به مثالی نیاز دارید که به دنبال چه نوع نامزدی هستید؟ به این شرح شغل برای یک مدیر سئو نگاهی بیندازید:

شرح شغل برای یک مدیر سئو

بهترین روش‌ها برای مدیریت سئو

بسیاری از شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند تیم‌های بازاریابی موجود خود را با مشارکت آژانس SEO تکمیل کنند. اگر به دنبال این رویکرد سئو کاملاً مدیریت شده هستید، بهترین‌ها را برای آژانس خود می‌خواهید. از RFP های اولیه و انعقاد قرارداد، تا اجرای استراتژی و گزارش‌های خود، شما آژانسی می‌خواهید که شبیه به تیم شما باشد.

نکات زیر را برای انتخاب آژانس سئو دنبال کنید:

با آژانس‌های مختلف مصاحبه کنید

 احساس نکنید که باید از اولین آژانسی که پیدا می‌کنید استفاده کنید. یک برنامه روشن از آنچه می‌خواهید به دست آورید داشته باشید و با آژانس‌ها در مورد خدمات سئو مدیریت شده آنها و نحوه استخدام آنها صحبت کنید.

مطالعات موردی و بررسی‌ها را بخوانید

با تحقیق آنلاین و مطالعه در مورد کار آنها، می‌توانید نقاط قوت و ضعف یک آژانس را درک کنید. به عنوان مثال، اگر مشکلات وب سایت پشتیبان زیادی دارید، بهتر است با یک آژانس فنی سئو کار کنید.

نگرانی‌های خود را مطرح کنید

اگر شرایطی وجود دارد که نمی‌دانید یا سؤالات کلی در مورد میزان موفقیت دارید، قبل از امضای هر قراردادی پاسخ‌ها را دریافت کنید.

یک نقطه تماس داشته باشید

با داشتن تماس مستقیم با یک مدیر سئو از سردرگمی جلوگیری کنید. زمانی که مدیریت سئو را به شرکای آژانس خود واگذار کردید، این نکات را در نظر داشته باشید تا بیشترین بهره را از شراکت خود ببرید.

اهداف و انتظارات را به وضوح تعریف کنید 

اطمینان حاصل کنید که همه از همان ابتدا به اهداف و انتظارات تجاری احترام می‌گذارند.

کانال‌های ارتباطی را باز کنید

برای حفظ یک رابطه کاری قوی، بررسی‌ها، به روز رسانی‌ها و جلسات استراتژی را به طور منظم برنامه ریزی کنید.

به آژانس خود کمک کنید تا برند شما را بشناسد

برای انتقال نام تجاری، مخاطبان هدف و پیشنهادهای فروش منحصر به فرد، خلاصه‌های مختصری ارائه دهید.

فرآیند گزارش دهی را درک کنید 

ساختار گزارش دهی آژانس و داده‌های ارائه شده را به وضوح درک کنید. در مورد فراوانی و قالب گزارش‌های عملکرد بحث کنید تا مطمئن شوید که آنها نیازهای شما را برآورده می‌کنند.

تشویق همکاری خلاق

داشتن یک بازخورد سازنده برای تسهیل تنظیمات در طول اجرای کمپین. توافق بر سر جدول زمانی واقع بینانه برای تحویل پروژه‌ها و کمپین‌ها.

سوالات متداول

بازگشت سرمایه (ROI) و مزایای بلند مدت مدیریت سئو چیست؟

مدیریت موفق سئو نقشی حیاتی در افزایش بازگشت سرمایه (ROI) وب سایت شما دارد. علاوه بر این، مدیریت مداوم سئو تضمین می‌کند که وب سایت شما مرتبط و سازگار باقی بماند، به حفظ و رشد ترافیک ارگانیک کمک می‌کند، و در نهایت منجر به بهبود بازگشت سرمایه و مزیت رقابتی در چشم انداز دیجیتال می‌شود.

یک مدیر سئو چه کاری انجام می‌دهد؟

مدیران سئو با کسب و کارها همکاری می‌کنند تا یک استراتژی برای افزایش دید آنلاین ایجاد کنند. این شامل تحقیق کلمات کلیدی، حسابرسی و بهینه سازی محتوا می‌شود. آنها همچنین می‌توانند تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهند و برای ایجاد بک لینک اقدام کنند.

چگونه مدیر سئو شویم؟

برای توسعه مهارت‌های SEO خود، می‌توانید با یادگیری اصول سئو از طریق دوره‌ها، فیلم‌ها و مقالات آنلاین شروع کنید. چندین مدرک و گواهینامه نیز وجود دارد. با این حال هیچ جایگزینی برای تجربه عملی وجود ندارد. چند مشتری برای کار پیدا کنید، نتایج را اندازه بگیرید و از آنها به عنوان مطالعات موردی برای جذب مشتریان بیشتر استفاده کنید.

نتیجه

اگر به دنبال یک آژانس تبلیغاتی با تجربه در زمینه مدیریت سئو هستید با ما، گروه اوزی در ارتباط باشید. 

مدیریت موثر سئو می‌تواند هر استراتژی را که توسعه می‌دهید موفقیت آمیز کند یا شکست دهد. چه بخواهید تیم بازاریابی داخلی خود را رشد دهید و چه از خدمات مشاوره سئو کاملاً مدیریت شده استفاده می‌کنید، منابع مناسب می‌توانند شرکت شما را برای موفقیت در سئو تنظیم کنند.

با تمرکز بر عناصر ضروری مانند تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی در صفحه، کیفیت محتوا، جنبه‌های فنی و تجربه کاربر، یک مدیر SEO یا شریک آژانس می‌تواند وب سایت را به سمت رتبه‌های بالاتر هدایت کند.

حالا شما بگویید چگونه سئو را برای سازمان خود مدیریت می‌کنید؟ آیا روی یک تیم داخلی سرمایه گذاری می‌کنید یا مشارکت با یک آژانس را ترجیح می‌دهید؟

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *