داده های جدید: باید نکاتی را در استراتژی سئو تغییر دهید

ما بیش از 7 میلیارد کلمه کلیدی را در سایت های Answer the Public و Ubersuggest ردیابی می‌کنیم. و همچنین  به بیش از 1 میلیون وب سایت برای تجزیه و تحلیل دسترسی داریم. بنابراین، ما داده ها و روندهای زیادی را در مورد سئو می‌بینیم.

روند های سئو B2C و B2B SEO هردو در حال تغییر هستند اما این تغییر در B2C با B2B کمی متفاوت است. بیایید با B2C شروع کنیم.

روندهای سئو B2C

وقتی صحبت از سئو می‌شود، 4 روند اصلی در B2C مشاهده می‌کنیم.

روند شماره 1: کلمات کلیدی شامل “بهترین” یا “برترین” در حال تبدیل بالاتری هستند.

این کلمات کلیدی همیشه به خوبی تبدیل می‌شوند و ما شاهد تبدیل آن‌ها بالاتر از همیشه هستیم، حتی اگر ترافیک زیادی ایجاد نکنند. شما احتمالا این صفحات وب را بهتر می‌شناسید که بهترین اجاق های توستر یا 10 دوچرخه برقی برتر را فهرست می‌کنند.

در اینجا واضح است که آنها چقدر بیشتر از قبل تبدیل می‌کنند:

کلمات کلیدی شامل "بهترین" یا "برترین" در حال تبدیل بالاتری هستند.

روند شماره 2: صفحات با 151 بررسی یا بیشتر ترافیک ارگانیک بیشتری ایجاد می‌کنند.

این بدان معنا نیست که برای دریافت ترافیک ارگانیک یا ایجاد فروش به 151 بررسی یا بیشتر نیاز دارید. اما ما دیدیم که صفحاتی با 151 بررسی به علاوه محصولاتشان ترافیک سئو بیشتری ایجاد می‌کنند.

صفحات با 151 بررسی یا بیشتر ترافیک ارگانیک بیشتری ایجاد می‌کنند.

روند شماره 3: کلمات کلیدی بلند بیشترین حجم فروش را به همراه دارند.

وقتی به ترافیک یک وب سایت نگاه می‌کنید، معمولاً از کلمات کلیدی بلند می‌آید. اما بیشتر این کلمات کلیدی معمولاً 3، 4 یا حتی 5 کلمه هستند. ما شاهد روند جدیدی هستیم که در آن کلمات کلیدی با طول ۷ کلمه یا بیشتر شروع به تشکیل بخش بزرگی از تبدیل ها و درآمد می‌کنند. آنها معمولاً بیشترین ترافیک را هدایت نمی‌کنند، اما درآمد بسیار بالاتر است.

فقط به داده های سال 2022 در مقابل 2023 نگاه کنید.

کلمات کلیدی بلند بیشترین حجم فروش را به همراه دارند.

پس شروع به هدف قرار دادن کلمات کلیدی بلندتر کنید.

با استفاده از ابزارهایی مانند سایت های Answer The Public و Ubersuggest می‌توانید تعداد زیادی از آنها را پیدا کنید.

این در واقع فرصت استفاده نشده 680 میلیون بازدیدکننده در سئو است. روزانه 8.5 میلیارد جستجو در گوگل انجام می‌شود که 8 درصد آنها (680 میلیون) سؤال هستند.

وقتی افراد جستجویی را انجام می‌دهند، به کلمات کلیدی فکر نمی‌کنند، بلکه به دنبال راه حلی برای مشکل خود هستند و وقتی مشکلی دارید، احتمال زیادی وجود دارد که جستجوی شما یک سوال باشد.

بنابراین، اگر به جای کلمات کلیدی، محتوایی را پیرامون سؤالات ایجاد کنید، یک فرصت عظیم سئو برای شما وجود دارد.

به همین دلیل است که Quora، سایت پرسش و پاسخی که هیچ کس واقعاً در مورد آن صحبت نمی‌کند، بر اساس Similar Web شصت و چهارمین سایت محبوب در جهان است. بنابراین چگونه می‌توانید این سؤالات را که مردم در صنعت شما می‌پرسند پیدا کنید؟

فقط کلمات کلیدی را در Answer the Public تایپ کنید تا 100 سوال جدید که مردم در پی جستجوی آنها هستند را به شما نشان دهد.

سایت Answer the Public

حالا بیایید به روندهای سئو B2B بپردازیم.

روندهای سئو B2B

در B2B بسیاری از روندهای B2C قابل اجرا هستند، مانند دریافت نظرات بیشتر، فهرست شدن در بازارهای دیگر و بهترین و برترین کلمات کلیدی عملکرد خوبی دارند.

اما من اهمیت کلمات کلیدی فوق‌العاده بلند را دوچندان می‌دانم زیرا تأثیر بیشتری بر B2B نسبت به B2C دارند. وقتی فقط به داده‌های سئوی خود از منظر ترافیک و درآمد نگاه می‌کنیم، سال 2023 سال جالبی بود، به خصوص اگر آن را با سال 2022 مقایسه کنید. در اینجا تفکیک ترافیک SEO بر اساس طول کلمه کلیدی آمده است.

تفکیک ترافیک SEO بر اساس طول کلمه کلیدی

حالا، بیایید به کلمات کلیدی که تعداد سرنخ واجد شرایط ما را افزایش می‌دهند نگاه کنیم.

کلمات کلیدی که تعداد سرنخ واجد شرایط ما را افزایش می‌دهند

کلمات کلیدی 3 تا 6 کلمه ای بیشتر سرنخ های واجد شرایط ما را ایجاد می‌کنند، که منطقی است چون کلمات کلیدی بلند اکثر ترافیک ارگانیک سایت را هدایت می‌کنند. حالا بیایید ببینیم چه نوع کلمات کلیدی بیشترین درآمد ما را به همراه دارند.

نوع کلمات کلیدی که بیشترین درآمد ما را به همراه دارند.

این دیوانه کننده است که ببینیم چگونه کلمات کلیدی فوق العاده بلند(شامل 7 کلمه یا بیشتر) چیزی است که باعث ایجاد درآمد می‌شود. اکنون بیایید این را با داده های درآمد سال 2022 مقایسه کنیم.

داده های درآمد سال 2022

در سال 2022، درصد شکست ترافیک مشابهی با سال 2023 داشتیم. اما آنچه ما می‌بینیم تغییری در روش جستجوی افراد است. آنها قبل از اینکه به دنبال تبدیل باشند، با جستجوهای خود دقیق تر می‌شوند. کلمات کلیدی بلندتر چیزی است که این روزها باعث درآمد بیشتر شده است و ما این روند را با سایر سایت های B2B که روی آنها کار می‌کنیم مشاهده می‌کنیم. بنابراین، در سال 2024، روی کلمات کلیدی بلند که شامل 7 کلمه یا بیشتر هستند تمرکز کنید. ممکن است ترافیک مورد نظر شما را افزایش ندهد، اما می‌تواند درآمد مورد نظر شما را افزایش دهد.

نتیجه گیری

سئو آنقدرها هم پیچیده نیست. بله، موتورهای جستجو به تغییر الگوریتم‌های خود ادامه می‌دهند، اما داده‌ها مسیری را به شما نشان می‌دهند که استراتژی خود را در پیش بگیرید. هدف کلی شما این است که فقط کاربران را خوشحال کنید زیرا این کاری است که موتورهای جستجو می‌خواهند و الگوریتم خود را برای نشان دادن سایت هایی که کاربران بیشتر دوست دارند را تنظیم می‌کنند. با این حال، نمودارها و داده های بالا به شما کمک می‌کند تا رتبه خود را در سال 2024 بهبود ببخشید.

حالا شما بگویید چه تغییرات دیگری در سئو مشاهده می‌کنید؟

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *