قدرت بهینه سازی تجربه جستجو (SXO)

آیا تا به حال روی لینکی در صفحه اول گوگل کلیک کرده اید و از وب سایتی که می‌بینید ناامید شده باشید؟

بارگذاری آهسته محتوا، صفحاتی که در موبایل افتضاح به نظر می‌رسند، لینک های شکسته، همین کافی است که شما را مجبور به ترک و رفتن به یک سایت دیگر کند!

بهینه سازی تجربه جستجو یا SXO می‌تواند در این سناریو کمک کند. این فرآیند بهینه سازی یک سایت است، بنابراین نه تنها یک تجربه عالی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند، بلکه به موتورهای جستجو دلیل خوبی برای ارتقای رتبه صفحات شما می‌دهد.

نکات کلیدی

  • SXO اصول SEO و UX را برای افزایش تعامل ترکیب می‌کند. سئو وب سایت شما را در نتایج موتورهای جستجو قابل کشف می‌کند، در حالی که UX باعث می شود تا پیمایش و استفاده از آن آسان شود.
  • شما باید مخاطبان هدف خود را از درون درک کنید که آنها دنبال چه چیزی هستند و چگونه می‌توانید به آنها کمک کنید آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند؟
  • معیارهای ردیابی برای بهینه‌سازی تجربه جستجو ضروری است. اینکه چه چیزی خوب کار می‌کند، و چگونه می‌توانید سایت خود را برای افزایش تعامل اصلاح کنید؟
  • همچنین مهم است که در مورد بهینه سازی تجربه مولد جستجو فکر کنید تا بفهمید چگونه می‌توانید سایت خود را برای هوش مصنوعی (AI) بهینه کنید؟

SXO چیست؟

SXO فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای ارائه یک تجربه عالی برای بازدیدکنندگان است. به آن به عنوان نقطه تلاقی بین بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و تجربه کاربر (UX) فکر کنید. چه کاری می‌توانید انجام دهید تا وب سایت خود را ارتقا دهید تا در موتورهای جستجو قابل کشف باشد و اطمینان حاصل شود که مردم می توانند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند؟

SXO چیست؟

فرض کنید یک فروشگاه تجارت الکترونیک دارید. شما می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که آن را تا حد ممکن در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید. شما می توانید این کار را با بهینه سازی صفحات محصول خود، نوشتن عناوین عالی صفحات و توضیحات متا و ایجاد محتوای با کیفیت بالا که باعث ایجاد بک لینک می‌شود، انجام دهید. اینها بهترین شیوه های اساسی برای سئو هستند.

شما همچنین می‌خواهید یک تجربه عالی برای نگه داشتن بازدیدکنندگان در سایت خود و تشویق آنها به خرید ارائه دهید. شما می‌توانید این کار را با آسان کردن فروشگاه خود برای پیمایش، اجرای یک طراحی سازگار برای نسخه موبایل، و اطمینان از فرآیند پرداخت بی عیب و نقص انجام دهید.

SEO vs. SXO vs. SGE

اولویت اصلی ما در سئو بهینه سازی وب سایت و محتوای خود است تا بتوانیم در موتورهای جستجو تا حد ممکن رتبه بندی کنیم. اما SXO فقط سئو را در نظر نمی‌گیرد بلکه در مورد ارائه یک تجربه کاربر پسند و جذاب در وب سایت شما نیز هست. این بدان معناست که بازدیدکنندگان، بیشتر در سایت شما باقی می‌مانند و تعامل می‌کنند.

در مورد بهینه سازی تجربه مولد جستجو یا SGE چطور؟ مهم است که تأثیر هوش مصنوعی در جستجو را نادیده نگیرید.

SEO vs. SXO vs. SGE

SGE درواقع همه چیز در مورد درک هدف کاربر و اطمینان از مرتبط بودن وب سایت شما با نیازهای مشتریان بالقوه و افزایش شانس موتورهای جستجو برای اولویت بندی محتوای شما است. سپس، می‌توانید از SXO برای حفظ این مشتریان احتمالی در سایت خود استفاده کنید.

به این موضوع به عنوان SEO در مقابل SXO در مقابل SGE فکر نکنید چون مهم است که هر سه را در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود لحاظ کنید تا بیشترین شانس موفقیت را داشته باشید.

چرا SXO مهم است؟‌‌

دلیل حیاتی بودن SXO این است که تجربه کاربری قابل اعتماد، سریع و کارآمد را امکان پذیر می‌کند. بازدیدکنندگان وب از وب سایت هایی که در آن قرار می‌گیرند انتظار زیادی دارند. SXO به شما این امکان را می دهد که کل سفر کاربر را از کلیک روی یک پیوند در نتایج موتور جستجو گرفته تا پیمایش یک وب سایت تا تبدیل نهایی بهینه کنید. این منجر به مشتریانی راضی تر می‌شود که به کسب و کار شما بازگشته و شما را به دوستان خود توصیه می‌کنند.

مزایای SXO چیست؟

آیا به استفاده از SXO در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود فکر می‌کنید؟ در ادامه مزایای دیگری را معرفی کرده ام.

  • ترافیک هدفمندتر: تمرکز بر کلمات کلیدی مناسب و هدف کاربر به این معنی است که می‌توانید مخاطبان هدف خود را مستقیماً به وب سایت خود هدایت کنید.
  • بهبود رقابت پذیری: یک استراتژی محکم SXO باعث می‌شود در موتورهای جستجو متمایز شوید، نرخ کلیک شما را افزایش می‌دهد و به بازدیدکنندگان وب دلیل خوبی برای خرید از شما می‌دهد.
  • نرخ تبدیل بالاتر: هرچه سفر مشتری هموارتر باشد، شانس بیشتری برای تبدیل شدن مشتریان به مشتری دائمی وجود دارد، چه محصول شما را بخرند، چه سرنخ شوید یا اطلاعات تماس خود را به شما بدهند.
  • بهبود اعتبار و اعتماد برند: یک وب سایت قابل اعتماد و معتبر منجر به فروش بیشتر و همچنین افزایش رتبه در موتورهای جستجو می‌شود.
  • حفظ مشتری افزایش یافته است: هرچه تجربه کاربری بهتر باشد، احتمال اینکه مشتریان شما دوباره از شما خرید کنند و همچنین دوستان و خانواده را تشویق به خرید از شما کنند بیشتر می‌شود.
  • نتایج جستجوی اثبات شده در آینده: الگوریتم های موتور جستجو اغلب تغییر می‌کنند و یک استراتژی خوب SXO می‌تواند به محافظت از وب سایت شما کمک کند. این به این دلیل است که SXO بر ساخت وب سایتی تأکید دارد که ارزش بلندمدتی را برای کاربران فراهم کند.
  • داده های مشتری پیشرفته: با نظارت بر سفر مشتری از ابتدا تا انتها، اطلاعات زیادی به دست می‌آورید که می‌تواند به بهبود بازاریابی شما کمک کند. بعداً نحوه اندازه گیری SXO خود را بررسی خواهیم کرد.

10 راه برای بهبود SXO

راه های مختلفی وجود دارد که می‌توانید بر SXO وب سایت خود تأثیر بگذارید. در اینجا چند نکته برتر وجود دارد.

  1. تحقیق جامع کلمات کلیدی را انجام دهید: این به شما کمک می‌کند تا جایی که ممکن است در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید و درک کنید که مشتریان می‌خواهند در صفحات شما چه محتوایی ببینند.
  2. سرعت بارگذاری صفحه خود را تست کنید: صفحات با بارگذاری سریع به این معنی است که مشتریان شما زمان کمتری را برای انتظار صرف می‌کنند. Google PageSpeed ​​Insights یک نقطه شروع عالی است.
  3. اطمینان حاصل کنید که سایت شما در دستگاه های تلفن همراه به خوبی کار می کند: سایت های پاسخ دهنده به موبایل در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارند و دسترسی به وب سایت شما را برای همه مشتریان آسان می‌کنند.
  4. در صورت لزوم از نشانه گذاری اسکیما استفاده کنید‌: داده های ساخت یافته به موتورهای جستجو زمینه بیشتری در مورد سایت شما می‌دهد، به این معنی که سایت شما در نتایج بهتر به نظر می‌رسد.
  5. وب سایت خود را در دسترس قرار دهید: این تضمین می‌کند که وب سایت شما از نظر قانونی مطابقت دارد و تا آنجا که ممکن است افراد بیشتری می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.
  6. داده های متای قانع کننده ایجاد کنید: توضیحات متا و تگ های عنوان منحصر به فرد، صفحات شما را در نتایج موتور جستجو جذاب تر می‌کند.
  7. به پیوند داخلی خود نگاه کنید: شبکه ای محکم از پیوندهای داخلی، حرکت مشتریان در سایت شما و موتورهای جستجو را برای خزیدن در آن آسان تر می‌کند.
  8. بک لینک ها را تشویق کنید: بک لینک از وب سایت های با کیفیت بالا و قابل اعتماد به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که سایت شما منبع اطلاعاتی قابل اعتمادی است.
  9. از اثبات اجتماعی استفاده کنید: بررسی ها، توصیفات و جوایز، اعتماد مشتریان را برمی‌انگیزد.
  10. تست کاربر را در نظر بگیرید: از مشتریان بخواهید وظایف خود را در وب سایت شما انجام دهند و پاسخ های آنها را ثبت کنند. آنها ممکن است مسائلی را شناسایی کنند که هرگز به آنها فکر نکرده اید!

اندازه گیری تلاش های SXO شما

اندازه‌گیری تلاش‌های SXO شما حیاتی است. چون به شما کمک می‌کند ببینید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی را می‌توانید برای نتایج بهتر بهینه کنید.

من توصیه می‌کنم قبل از شروع استراتژی بهینه‌سازی تجربه جستجو، اهداف خود را تعیین کنید. آیا می‌خواهید نرخ تبدیل، نرخ کلیک، تعامل کاربر را بهبود ببخشید؟

این به شما یک هدایت واضح می‌دهد و به این معنی است که می‌توانید روی بهبود مستمر تمرکز کنید.

تست A/B روشی فوق العاده برای دیدن بهترین پاسخ بازدیدکنندگان وب شما به آن است. برای مثال، می‌توانید دو صفحه محصول ایجاد کنید که هر کدام به‌جز دکمه‌های «همین الان بخرید» با رنگ‌های مختلف یکسان هستند. این به شما کمک می‌کند تا ببینید کدام دکمه رنگی بیشترین تبدیل را دارد. پلتفرم‌های زیادی برای کمک به شما در ردیابی SXO در دسترس هستند. دو تا از بهترین آنها کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتیکس هستند. آنها به راحتی در سایت شما نصب می‌شوند و استفاده از آنها رایگان است. کنسول جستجوی گوگل به شما امکان می‌دهد ببینید کدام کلمات کلیدی را در نتایج موتور جستجو رتبه بندی می‌کنید و آیا مشکلات فنی در وب سایت شما وجود دارد که ممکن است بر تجربه کاربر تأثیر بگذارد.

اندازه گیری تلاش های SXO شما

گوگل آنالیتیکس به شما این امکان را می‌دهد که ببینید کاربران چقدر در وب سایت شما باقی می‌مانند و کدام بازدید منجر به تبدیل می‌شود. همچنین می‌توانید از ردیابی رویداد برای شناسایی مشکلات احتمالی استفاده کنید.

سوالات متداول

بهینه سازی تجربه جستجو چیست؟

SXO ترکیبی از اصول سئو و طراحی کاربرپسند است. این بدان معناست که وب سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بالایی دارد در حالی که بازدیدکنندگان را تا زمانی که ممکن است درگیر می‌کند.

چرا بهینه سازی تجربه جستجو بسیار مهم است؟

SXO مهم است زیرا به شما امکان می‌دهد سفر کاربر را از ابتدا تا انتها کنترل کنید. علاوه بر اینکه به شما امکان می‌دهد تا حد ممکن در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید، و همچنین می‌توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به راحتی قابل پیمایش و تبدیل است.

نتیجه گیری

بهینه سازی تجربه جستجو به این معنی است که کنترل بیشتری بر سفر مشتری دارید. این فقط به این معنی نیست که شما در چه جایگاهی در موتورهای جستجو قرار می‌گیرید و نتایج شما چگونه به نظر می‌رسد، بلکه به این معنی است که چگونه بازدیدکنندگان سایت شما را هدایت می‌کنند.

اگر در حال حاضر از بهینه‌سازی موتور جستجو استفاده می‌کنید، نیمه کاره هستید. با درک اینکه چگونه می‌توانید سایت خود را برای بازدیدکنندگان جذاب تر کنید، می‌توانید تغییراتی ایجاد کنید که وب سایت شما را از بقیه متمایز کند.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *