چگونه محتوای خبری ایجاد کنیم؟
وقتی به ساختار لینکها میپردازیم، محتوای خبری بهترین روش برای این کار است. در اینجا در مورد برخی از عناصری که در ایجاد این نوع محتوا بسیار مهم هستند، با شما صحبت میکنیم.
دادهها
اولین عنصری که بسیار حیاتی است، دادهها هستند. دادهها به این دلیل بسیار مهم هستند که بیشتر ما عملیات خبری جدید یا اتاقهای خبری کامل برای برند خود نداریم. ما گزارشگران واقعی نیستیم. این کار تمام وقت ما نیست. بنابراین، ما نمیتوانیم فقط درباره آخرین چیزی که اتفاق افتاده گزارش بدهیم. ما تقریباً باید با کشف و تحقیق در موضوعاتی که برای ما جالب هستند، خبر خود را ایجاد کنیم.
دادههای داخلی
دادههای اصلی یک راه عالی برای انجام این کار است. شما میتوانید با دیدن اینکه آیا شرکت شما دادههای داخلیای دارد که مورد نشریات مربوطه باشد، شروع کنید. بسیاری از شرکتها این جنبه را نادیده میگیرند. البته، شما باید مجوز برای انجام این کار داشته باشید. همینطور ممکن است یک لیست ایمیل یا مخاطبین فعالی داشته باشید که با آن میتوانید نظرسنجی انجام دهید و اطلاعاتی جذاب برای مردم پیدا کنید.
دادههای عمومی
در غیر این صورت، دادههای عمومی در دسترس هستند. دولت تنها دستههای زیادی از مجموعههای دادههای عمومی را دارد که میتوانید استفاده کنید و حتی دستههای مختلف داده را ترکیب کنید تا چیزهای بسیار جالبی ببینید.
نظرسنجیها
سومین مورد، نظرسنجیها و سایر انواع جمعآوری دادهها است که اگر شما جواب و دادهها را هنوز ندارید، عالی هستند. شاید بتوانید یک نظرسنجی اجرا کنید. شاید بتوانید از رسانههای اجتماعی دادهها را جمعآوری کنید. شاید یک راه دیگر وجود داشته باشد.
اصولاً بهترین راه برای فکر کردن درباره آن این است که از خودتان سوال کنید که چه چیزی برای شما و مخاطب خود جالب است. اگر پاسخی وجود نداشته باشد، از خود سوال کنید که چگونه میتوانید آن را پیدا کنید. سپس این قسمت باقی مانده از فرآیند به شدت آسانتر میشود، زیرا هنگام رسیدن به یک خبرنگار، شما میگویید: “من تحقیقات منحصر به فرد و دادههای جدیدی دارم که هیچکس قبلاً درباره آنها صحبت نکرده است.” این مورد بسیار جذاب برای رسانههاست.
احساس
دومین مؤلفه در اینجا احساس است. آیا کاری که شما در حال انجام آن هستید، باعث بروز احساسی میشود؟
برای مثال میگوید: “پسزمینه Zoom شما ممکن است شما را به اندازهای حرفهای که فکر میکنید، نشان ندهد.” این دارای عنصری از تعجب است، درست است؟ بنابراین در بحث احساس، اگر واقعاً مطمئن نیستید که باید به کدام سمت بروید، تلاش کنید بر روی تعجب تمرکز کنید، زیرا بسیاری از خبرنگاران دوست دارند بر روی چیزهای جدید و غیرمنتظره تمرکز کنند. تعجب یک راه بسیار خوب برای انجام این کار است. شما باید با آنچه دادهها به شما میدهند کار کنید. اما اگر آن را جالب یافتید، احتمالاً شخص دیگری آن را جالب خواهد یافت و همچنین مطمئن شوید که در نتایج آن تاکید شده است.
تأثیر محتوای خبری
سومین مؤلفه تأثیر است. گاهی اوقات در مورد ارزش اخبار صحبت میکنیم و برجستگی یکی از آنهاست. اینکه آیا واقعاً بر مخاطب تأثیر میگذارد؟ این مطلب چگونه زندگی روزانه آنها را تحت تأثیر قرار میدهد؟
شما میتوانید فکر کنید که چه چیزی تأثیر گستردهای دارد؟ اگر شما در حال تلاش برای پوشش خبری ملی هستید یا قصد دارید به یک مخاطب عمومی تقریباً گسترده برسید، باید درباره اینکه چه چیزی بر ذهن مردم تأثیر گذار است فکر کنید. چه چیزی وجود دارد که میتوانیم همه با آن ارتباط برقرار کنیم؟ البته شما همیشه نیازی به جذب همه مردم ندارید و در این صورت باید فکر کنید این مطلب چگونه برای آن فرد خاصی که در ذهن دارم، تأثیر خواهد داشت؟ اگر قادر به این کار باشید موفق خواهید بود.
دیدگاه ما به PR دیجیتال از ابتدا در تولید محتوا دخیل است. شما نمیخواهید آنها را جدا کنید. شما نمیخواهید چیزی ایجاد کنید و سپس فردا آن را ارائه دهید و هیچ ایدهای در مورد آن کجاست یا چرا به آن جهت رفتهاید، نداشته باشید.
فکر کنید که ما در حال تلاش برای به دست آوردن چه چیزی هستیم؟ چه سوالی را میخواهیم پاسخ دهیم؟ اگر یک فرضیه دارید، آیا درست است؟ آیا شما این فرضیه را رد میکنید؟
هدف کلی این است که اگر شما محتوای خبری ارزشمندی ایجاد کردید و برای یک گروه خاصی از مردم جالب است، آن را به رسانهها پیشنهاد دهید و امیدوار باشید به پوشش رسانهای برای برند خود برسید.زیرا برند شما در کنار تحقیقات و مطالب شما ذکر شده است و این لینکهای عالی دارد.
متخصصان سئو همیشه به دنبال راههایی برای به دست آوردن لینکهای عالی هستند و شما باید این لینکها را از طریق ایجاد محتوای ارزشمند برای اخبار کسب کنید.