سئو ویدیویی
محتوای ویدئویی شما، پلتفرم ویدئویی که استفاده میکنید، و صفحه وب ویدئویی شما، همه به ارزش سئو ویدیو در صفحه شما کمک میکنند.
وقتی در مورد سئو ویدیویی در صفحه صحبت میکنیم، منظور سئویی است که به شما اجازه میدهد که از جاسازی و استفاده از ویدئوها در صفحات وب خود و در اطراف وبلاگ یا وب سایت خود بهره ببرید.
بنابراین، آنچه که درباید به آن فکر کرد، سه بخش اساسی این فعالیت است که همه با هم کار میکنند. محتوای ویدئویی شما، پلتفرم ویدئویی که استفاده میکنید، و صفحه وب ویدئویی شما.ما به جزئیات اینکه چگونه میتوانیم این کار را به عنوان بخشی از استراتژی سئو ویدئو در صفحه انجام دهیم، خواهیم پرداخت.
محتوای مناسب سئو ویدیویی
محتوای ویدئو شامل فایلهای با کیفیت بالا، یک تصویر بند انگشتی خوب، اراده کاربر و کلمات کلیدی در اسکریپت شما است.
پس در محتوای ویدئویی، اساساً وقتی در مورد کیفیت فکر میکنیم، اولین چیزی که باید به آن فکر کنید، فایلهای با کیفیت بالا هستند. این یک عملیات بسیار ساده است. در واقع، شما باید بهترین فایلهای کیفیتی را که میتوانید بدست آورید، بدست آورید. بنابراین، اگر ویدئو میسازید، شما باید سعی کنید در 4K فیلم بگیرید و مطمئن شوید که صدای شما بهترین کیفیت ممکن برای محتوایی که ایجاد میکنید، دارد. این به شما چندین فرصت اضافی در مورد قابلیت دیده شدن محتوا میدهد زیرا احتمالاً برای دستگاههای بزرگتر و سایر دستگاهها قابل مشاهده است و افراد فقط ویدئوها را روی تلفن های همراه خود نمیبینند.
بنابراین، هر چه کیفیت محتوای شما بهتر باشد، احتمالاً بیشتر توسط دیگران دیده میشود و احتمالاً Google آن را به دیگران ارائه میدهد. همچنین میخواهید در مورد تصویر بند انگشتی خود فکر کنید. تصویر بند انگشتی شما بسیار مهم است زیرا تصویر بند انگشتی شما دوباره در پلتفرم ویدئو دیده میشود، اما این تصویر برای گوگل در موتور جستجوی گوگل بسیار مهم است زیرا میتواند به عنوان تصویر بند انگشتی کنار ورودی SERP شما نشان داده شود، همچنین میتواند مستقل از ورودیهای SERP به عنوان یک کروسل تصویر نشان داده شود، همچنین میتواند در تب تصویر نیز نشان داده شود.
در مورد تاکید بر کیفیت برای کاربر، باید در هنگام ایجاد محتوای خود، در مورد کاربر فکر کنید. اینکه کاربرانی که ویدئوی شما را تماشا میکنند، برای دلیل خاصی آن را تماشا میکنند؟ آنها چه تلاشی را برای رسیدن به هدف خود انجام میدهند؟ چگونه ویدئو به ارائه این هدف کمک میکند؟ مطمئن شوید که در مورد این موضوع فکر میکنید و از اینکه چگونه محتوای خود را استفاده خواهید کرد و چگونه کاربران با آنگاه ویدئو درگیر میشوند، آگاه باشید. به همین ترتیب، ما همچنین میخواهیم در مورد کلمات کلیدی در محتوای خود فکر کنیم، به ویژه کلمات کلیدی در اسکریپت شما.
پلتفرم ویدئو
از YouTube به عنوان پلتفرم ویدئویی خود استفاده کنید، آن را در YouTube بهینه کنید، از YouTube لینک بدهید و در YouTube درگیر شوید. دلیل آن این است که گوگل بسیاری از پارامترها و مشخصات فنی را برای سئو ویدئویی در صفحه تنظیم کرده است، و بسیاری از آنها به طور مستقیم با بسیاری از پیشفرضهای YouTube هماهنگ هستند. بنابراین، اگر از YouTube استفاده کنید، خودتان را از سر و کار گرفتن بیشتر چیزها صرفهجویی میکنید.
در YouTube، شما قادر هستید تا بسیاری از تگها را به ویدئوهای خود اضافه کنید، میتوانید یک توضیحات برای ویدئوی خود اضافه کنید، میتوانید کارتها با لینکهای مختلف به قسمتهای مختلف ویدئوهای خود یا قسمتهای مختلف وب سایت خود درون ویدئوها اضافه کنید. پس مطمئن شوید که از تمام ابزارهای بهینهسازی در YouTube بهره میبرید. لینکهای وب سایت خود را به توضیحات YouTubeتان اضافه کنید. اینکار به کاربرانی که ویدئوی شما را پیدا کردهاند، کمک میکند تا وب سایتتان را نیز کشف کنند.
صفحه وب ویدئو
صفحه وب ویدئو شامل پایههای سئو فنی، اضافه کردن یک متن ترانسکریپت، قرار دادن در موقعیت اولیه و درگیری مخاطب است.
وقتی به صفحه وب ویدئو میرسیم، میخواهیم مطمئن شویم که ما ارزش ویدئو را برای صفحه نشان دادهایم، و روشهای مختلفی برای این کار وجود دارد. ابتدا میخواهیم پایههای سئو فنی را برای تنظیم محتوای ویدئویی خود را تعیین کنیم و این بدان معناست که شما باید یک صفحه وب داشته باشید که برای ویدئو آماده باشد تا شما قادر به تولید دادههای ساختاری برای وب سایت خود باشید. این شامل schema markup ویدئو و همچنین توانایی اضافه کردن هر گونه برچسبهای متا اضافی که برای آن ویدئو خاص نیاز دارید میشود.
این به این معناست که ما تمام این چیزها را داریم و که ارتباط بین یک پلتفرم و دیگری را داریم. این کار را از طریق API انجام میدهیم. API YouTube برای همه باز است، بنابراین اگر میخواهید با API YouTube درگیر شوید، میتوانید از آن استفاده کنید تا سئو ویدئویی در صفحه ویدئویی خود را هنگامی که به آن پیش میروید، سریعتر و بهبود یابید. همچنین میخواهیم در مورد اضافه کردن یک ترانسکریپت به سایت خود فکر کنیم. اضافه کردن یک ترانسکریپت به سایت شما یک راه خیلی خوب برای اضافه کردن زبان طبیعی به صفحه وب شما است و این چیزی است که در این روزها AI برای آن به کمک ما میاید .
همچنین میخواهیم در مورد قرار دادن ویدئو فکر کنیم. در گوگل بسیار واضح است که میخواهد بتواند ویدئو را در بالای صفحه ببیند. بنابراین، اگر شما قطعهای از محتوا دارید که محتوای ویدئویی است و میخواهید گوگل بداند که این قسمت مهمی از صفحه است، آن را در بالای صفحه قرار دهید. اگر ثانویه باشد، آن را میتوانید در مکان دوم قرار دهید. گوگل همچنین برخی از نیازهای بسیار واضح را در مورد اینکه چقدر باید بلند باشد، انتظار دارد. توجه کنید که آنها مستندات بسیار عالیای دارند که این موضوع را بسیار صریح توضیح میدهد، بنابراین آن را بررسی کنید.
در نهایت، باید درباره درگیری مخاطب فکر کنیم. درگیری مخاطب برای ویدئوهای شما یک راه واقعاً خوب برای نشان دادن ارزش ویدئو برای کاربران و برای گوگل است. و یکی از چیزهایی که برای این کار واقعاً عالی است، فکر کردن به محتوای تولید شده توسط کاربر است. بنابراین، اگر شما نظراتی در وبلاگ خود دارید، داشتن نظرات زیر صفحه ویدئو میتواند بسیار مفید باشد. اگر نظراتی در وبلاگ خود ندارید، ممکن است بخواهید مطمئن شوید که مردم میتوانند محتوا را مورد بررسی قرار دهند.
در نهایت، اگر همه این چیزها را با هم بیاورید، میتوانید نتایج بزرگی از سئو ویدیویی در صفحه را داشته باشید.