راهنما برای تسلط بر SEO ویدیو

ویدئوها روشی فوق العاده برای تبلیغ کسب و کار شما هستند. آنها تعاملی هستند، احساسات را در مشتریان بر می‌انگیزند، و برای ایجاد گفت و گو عالی هستند.

با این حال، ویدئوها یک مزیت دیگر دارند که ممکن است از آن آگاه نباشید، سئو.

اگر ویدیوهایتان را به درستی بهینه‌سازی کنید، به راهی خواهید رفت که لینک ها و اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی بسازید که می‌تواند به شما در افزایش رتبه‌بندی در موتورهای جستجو کمک کند.

بیایید ببینیم چرا سئوی ویدئو بسیار مهم است و چگونه یک استراتژی ویدئویی SEO را ایجاد کنیم که نتایج را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد.

نکات کلیدی

  • افراد بیشتری از موتورهای جستجو و جستجوی رسانه های اجتماعی برای یافتن ویدئوها استفاده می‌کنند.
  • تحقیقات کلمات کلیدی، زیرنویس‌ها، توضیحات و تصاویر کوچک برای سئوی ویدیو مهم هستند، اگرچه تحقیقات کلمات کلیدی SEO با وبلاگ‌ها/صفحات سنتی متفاوت است.
  • تجربه مولد جستجوی Google ممکن است بر نحوه نمایش ویدیوها در نتایج موتور جستجو تأثیر بگذارد.
  • انتخاب پلتفرم مناسب میزبانی ویدیو مانند وب سایت، YouTube یا Vimeo به اهداف، بودجه و نیازهای شخصی سازی شما بستگی دارد.
  • انواع مختلف ویدیو مانند صفحه فرود، محصول، و ویدیوهای توضیح دهنده اهداف مختلف تبدیل را انجام می‌دهند، بنابراین حتما این را در نظر داشته باشید.
  • برای اندازه‌گیری موفقیت در سئو ویدیو، معیارهایی مانند رتبه‌بندی، CTR، تبدیل‌ها، تعامل و بک لینک‌ها را بررسی کنید.

بازاریابی ویدئویی در سئو چیست و چرا مهم است؟

سئوی ویدیویی (VSEO) به این معنی است که ویدیوهای شما توسط افراد بیشتری از طریق موتورهای جستجو و همچنین در رسانه های اجتماعی دیده شود. در طول سال‌ها، موتورهای جستجو متوجه شده‌اند که مردم می‌خواهند محتوای ویدیویی را ببینند، بنابراین ویدیوها را در دسترس‌تر کرده‌اند. نه تنها تب “ویدئو” در گوگل وجود دارد، بلکه ویدئوها در صفحه اول گوگل نیز قابل مشاهده هستند.

ویدئوها در صفحه اول گوگل

گوگل همچنین شروع به عرضه تجربه مولد جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی (SGE) کرده است. SGE نتایج ویدئویی مرتبط را درست در بالای نتایج جستجو نمایش می‌دهد.

 SGE نتایج ویدئویی مرتبط را درست در بالای نتایج جستجو نمایش می‌دهد.

بهینه سازی ویدیوهای خود برای سئو همچنین می‌تواند یافتن محتوای شما را در رسانه های اجتماعی برای افراد آسان تر کند.

بازاریابی ویدئویی در سئو

در حالی که یوتیوب برای جستجوگران محبوب است، مردم نیز از پلتفرم های رسانه های اجتماعی به عنوان موتورهای جستجو استفاده می‌کنند.

پلتفرم های رسانه های اجتماعی به عنوان موتورهای جستجو

این یعنی چی؟

با پیاده‌سازی یک استراتژی ویدیویی در برنامه‌های بازاریابی خود، می‌توانید شانس مشتریانی که کسب‌وکار شما را به صورت آنلاین ببینند، در هر کجا که هستند، افزایش دهید.

البته اگرچه تولید یک ویدیو ممکن است ایده ای «خوب» به نظر برسد، مهم است که به یاد داشته باشید که باید استراتژی کلی سئوی شما را تکمیل کند و بازگشت سرمایه (ROI) ایجاد کند.

داشتن یک هدف برای ویدیوی خود قبل از شروع ساخت آن ضروری است. به عنوان مثال، آیا می خواهید آگاهی از برند را افزایش دهید، بک لینک تولید کنید یا تبدیل را افزایش دهید؟

این به شما کمک می‌کند تا استراتژی سئوی ویدیوی خود را برای به دست آوردن نتایج مناسب توسعه دهید.

بهترین روش ها برای سئو ویدیو

بسیاری از برندها محتوای ویدئویی را در استراتژی های بازاریابی آنلاین خود گنجانده اند. با این حال، سئوی ویدیو فقط به این معنی نیست که کلمات کلیدی را به یک ویدیو اضافه کنید، دست روی دست بگذارید و به بهترین ها امیدوار باشید.

در نظر گرفتن سئو در هر بخش از فرایند، از استوری‌برد گرفته تا انتشار، مهم است.

ما به این سوال پاسخ داده ایم که سئوی ویدئو چیست؟ اما بعدش چی؟ در ادامه برخی از نکات سئو بازاریابی ویدیویی ما برای کمک به برجسته شدن ویدیوهای شما آورده شده است.

ایجاد لینک و ایجاد اشتراک های اجتماعی

یک ویدیوی خوب فکر شده که با نیازهای مخاطبان هدف شما طنین انداز می‌شود، می‌تواند تعداد قابل توجهی لینک برای وب سایت شما ایجاد کند.

مشکل این است که محتوای ویدیویی بسیار زیادی وجود دارد که اگر یک ویدیوی استثنایی ایجاد نکنید و یک استراتژی سئو ویدیوی قوی نداشته باشید، موفقیت آن محدود خواهد بود. برای به دست آوردن موفقیتی که به دنبال آن هستید، باید به این فکر کنید که می‌خواهید ویدیو را با چه کسی به اشتراک بگذارید و می‌خواهید به آن پیوند دهید.

ویدیوی شما باید چیزی را به بیننده ارائه دهد، به اندازه ای که آنها را وادار کند آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند یا از وب سایت خود به آن پیوند دهند. باید آنها را بخنداند، آموزش دهد، شگفت زده کند یا شوکه کند.

انتخاب بستر مناسب برای میزبانی ویدیو

هنگامی که یک ویدیو ایجاد می‌کنید، باید به این فکر کنید که کجا آن را میزبانی کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. دو گزینه میزبانی آن در وب سایت شما یا یک پلت فرم میزبانی ویدیو مانند YouTube یا Vimeo است.

میزبانی یک ویدیو در وب سایت خود به این معنی است که شما کنترل کاملی بر ظاهر آن، از جمله محتوایی که آن را احاطه کرده است، دارید. با این حال، این می‌تواند بر سرعت بارگذاری صفحه شما تأثیر بگذارد و بر سئو وب سایت شما تاثیر منفی بگذارد.

با پلتفرمی مانند Vimeo یا YouTube، می‌توانید از حضور موتور جستجوی پلتفرم استفاده کنید، به این معنی که دسترسی به ویدیوی شما برای مشتریان آسان‌تر است. با این حال، این بدان معناست که شما گزینه های سفارشی سازی کمتری را دریافت می‌کنید. برای مثال، اگر ویدیویی را در یوتیوب میزبانی می‌کنید، این خطر وجود دارد که پلتفرم تبلیغاتی را برای یک رقیب قبل از ویدیوی شما نشان دهد.

راه حل نهایی به اهداف شما، نوع ویدیویی که ایجاد می‌کنید و بودجه بازاریابی شما بستگی دارد.

تحقیق کلیدواژه ویدیویی موثر

مانند تحقیقات SEO که هنگام نوشتن یک صفحه فرود یا یک پست وبلاگ انجام می‌دهید، انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای بهینه سازی ویدیوها ضروری است. می‌توانید این کلمات کلیدی را در عنوان ویدیو، زیرنویس و هر محتوای اضافی پیرامون ویدیوی خود قرار دهید.

با این حال، در رابطه با بازاریابی ویدیویی و سئو باید به چند نکته دیگر توجه داشت:

  • سئوی ویدیو: روی پرس و جوهای اطلاعاتی تمرکز کنید.
  • سئوی وبلاگ: می‌تواند روی پرس و جوهای اطلاعاتی، تجاری یا معاملاتی تمرکز کند.
  • سئوی ویدئو: روی ماهیت بصری یا شنیداری محتوا تمرکز کنید.
  • سئوی وبلاگ: بر محتوای نوشته شده و آنچه ارائه می‌دهد تمرکز می‌کند.
  • سئوی ویدیو: کلمات کلیدی کوتاه‌تر هستند.
  • سئوی وبلاگ: کلمات کلیدی معمولاً جزئیات بیشتری دارند.

مانند تحقیقات سنتی کلمات کلیدی، تمرکز بر کلمات کلیدی که دارای حجم جستجوی مناسب و رقابت کم هستند، حیاتی است. بسیاری از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی فوق العاده در دسترس هستند، از جمله Ubersuggest.

Ubersuggest

به عنوان مثال، « How to make a ice cream float » دارای دشواری 67 است. استفاده از «how to make a ice cream float» دشواری را به 4 کاهش می‌دهد، یعنی شانس بهتری برای رتبه بندی در گوگل یا یوتیوب.

ریز عکس های چشم نواز

تصویر کوچک شما در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود. برای تشویق مشتریان احتمالی به توقف پیمایش و شروع کلیک کردن، بسیار مهم است که تصویر کوچک شما برجسته باشد و توضیح دهد که ویدیوی شما چیست.

ریز عکسهای چشم نواز

در ابتدا، ریز عکس‌ها به وضوح توضیح می‌دهند که این ویدیو چیست. سپس، آنها از برند نیل پاتل استفاده می‌کنند. در حالی که تصاویر کوچک از نظر سبک و طراحی متفاوت هستند، همه آنها دارای رنگ ها و فونت های یکسانی هستند.

این اولین برداشت قوی را ایجاد می‌کند و باعث شناخت برند می‌شود و وقتی مردم این تصاویر کوچک را می بینند، می‌دانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا خواهند کرد.

در اینجا برخی از نکات برای ریز عکسها وجود دارد که به بازاریابی ویدئویی SEO شما کمک می‌کند:

  • آن را واضح و مختصر نگه دارید. شما فقط فضای محدودی دارید، بنابراین از بهم ریختگی خودداری کنید.
  • مطمئن شوید که تصویر کوچک شما در موبایل خوب به نظر می رسد. از عناصری که خیلی کوچک یا با وضوح پایین هستند اجتناب کنید.
  • کلمه کلیدی اصلی خود را به تصویر کوچک خود اضافه کنید. اگر این گزینه امکان پذیر نیست، آن را به توضیحات یا برچسب خود اضافه کنید.
  • تست A/B را انجام دهید. این یک راه فوق العاده است برای مشاهده اینکه کدام ریز عکس‌ها بیشترین کلیک و تبدیل را دارند.

توضیحات و برچسب های بهینه شده

شرح ویدیویی که به خوبی ساخته شده و برچسب‌های مرتبط می‌تواند یافتن ویدیوی شما را آسان‌تر کند. همچنین می‌تواند شانس افراد را افزایش دهد که متوجه شوند ویدیوی شما در مورد چیست، به این معنی که احتمال دارد آن را تا آخر ببینند و دعوت به اقدام نهایی شما را ببینند.

زیرنویس را آپلود کنید

آپلود زیرنویس در کنار ویدیو به شما فرصت های بیشتری برای استفاده از کلمه کلیدی انتخابی خود می‌دهد که به معنای بهبود سئو است.

زیرنویس را آپلود کنید

نه تنها این، بلکه محتوای ویدیوی شما را در دسترس افراد بیشتری قرار می‌دهد، به‌عنوان مثال، آنهایی که شنوا هستند یا ویدیوها را با صدای پایین تماشا می‌کنند.

هنگام ایجاد زیرنویس، موارد زیر را برای VSEO موثر در نظر بگیرید:

  • اگر چند بلندگو در ویدیوی شما وجود دارد، مشخص کنید که بلندگوی جدید چه زمانی شروع به صحبت کرده است.
  • برای مثال، اگر کسی می‌خندد یا کف می‌زند، جلوه‌های صوتی را اضافه کنید.
  • در حالی که پلتفرم‌های ویدیویی مانند یوتیوب به‌طور خودکار زیرنویس ایجاد می‌کنند، این موارد اغلب نادرست هستند. بهتر است خودتان آن را ایجاد و آپلود کنید.

ایجاد تبدیل های ویدیویی شما

انواع مختلفی از ویدیوها وجود دارد که باید هنگام کار بر روی استراتژی ویدیوی SEO خود در نظر بگیرید. همه آنها اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند، بنابراین SEO بازاریابی ویدیویی شما باید درست باشد.

بیایید به این نوع ویدیوها با جزئیات بیشتر و نحوه اطمینان از تبدیل نگاه کنیم.

سئوی ویدئو در صفحه فرود

وقتی شخصی از صفحه فرود شما بازدید می‌کند، فقط چند ثانیه فرصت دارید که او را تحت تاثیر قرار دهید. یک ویدیو بهترین راه برای جلب توجه آنها و بیان ارزش پیشنهادی منحصر به فرد شما است.

سئوی ویدئو در صفحه فرود

ویدئوهای محصول برای سئوی ویدئو

ویدیوهای محصول رایج ترین روشی است که خرده فروشان با استفاده از محتوای سئوی ویدیویی نرخ تبدیل وب سایت خود را افزایش می‌دهند. امروزه هزاران خرده‌فروش از ویدیوهای محصول استفاده می‌کنند.

توضیح دهنده / فیلم های مقدماتی

برای کسب‌وکارهای خدمات‌گرا، می‌توانید تبدیل‌ها را با ویدیوهای توضیح‌دهنده/مقدمه افزایش دهید. این ویدیوها به‌خوبی توضیح می‌دهند که کسب‌وکار یا محصول شما چه کاری انجام می‌دهد، آنها را مانند یک آسانسور در نظر بگیرید.

چگونه برای استراتژی سئوی ویدیوی خود، قطعات غنی داشته باشید

ریچ اسنیپت ها (یا قطعه های برجسته) نوعی از نتایج جستجوی گوگل هستند که اطلاعات بیشتری درباره صفحه شما نشان می‌دهند. در مورد یک ویدیو، یک تصویر کوچک و حتی جزئیات مربوط به لحظات کلیدی در ویدیوی شما.

آیا معرفی SGE بر نحوه عملکرد ریچ اسنیپت ها در آینده تاثیر می‌گذارد؟ گفتنش در این مرحله سخت است. در حالی که استفاده از هوش مصنوعی به این معنی است که گوگل از پارامترهای مختلفی برای شناسایی ویدیوهایی که باید به کاربران نشان دهد استفاده می‌کند، رابطه بین داده های ساختار یافته و SGE به طور کامل مشخص نیست.

نیازی به گفتن نیست که ارائه محتوای باکیفیت و ساختار یافته همیشه چیز خوبی است، هم برای مردم و هم برای موتورهای جستجو.

سوالات متداول

چگونه می‌توانم موفقیت استراتژی سئو ویدیوی خود را اندازه گیری کنم؟

مهم است که تلاش‌های بهینه‌سازی موتور جستجوی ویدیویی خود را اندازه‌گیری کنید تا مطمئن شوید عملکرد شما در مسیر درست است. شما می‌توانید این کار را با نظارت بر موارد زیر انجام دهید:

  • عملکرد کلمات کلیدی در موتورهای جستجو و جستجو در رسانه های اجتماعی.
  • نرخ کلیک روی تصویر کوچک.
  • نرخ تبدیل در ویدیوی شما
  • تعامل با ویدیو (لایک، اشتراک گذاری و نظر).
  • نمایه بک لینک، کدام وب سایت های دیگر ویدیوی شما را به آن لینک می‌دهند یا در آن جاسازی می‌کنند.

کدام فرمت ویدیویی برای سئو بازاریابی ویدیویی بهتر است؟

من MP4 را توصیه می‌کنم زیرا کیفیت بالایی دارند و حجم فایل کمی دارند، اگر می‌خواهید مطمئن شوید ویدیوی شما سریع باز می‌شود و ظاهر خوبی دارد، ایده‌آل است.

نتیجه گیری

در گذشته مجبور بودید یک ضبط کننده ویدیوی فانتزی داشته باشید و برای ساختن فیلم ها نرم افزار ویرایشگر گران قیمتی بخرید. اکنون، می‌توانید با استفاده از تلفن همراه خود ویدیوهای حرفه ای ایجاد کنید!

اگر می‌خواهید مشتریان بالقوه ویدیوهای شما را ببینند، سئوی ویدیو ضروری است. خبر خوب این است که ویدیوها اینجا هستند تا آنلاین بمانند و مشتریان از محتوای قابل هضم آنها در سال 2024 و پس از آن لذت ببرند.

نکته نهایی من در مورد سئو محتوای ویدیویی؟ به یاد داشته باشید که کیفیت هنوز مهم است. شما برای یک صفحه فرود یا مقاله عجله نمی کنید، بنابراین نباید در ساخت یک ویدیو عجله کنید.

چیزی ایجاد کنید که شگفت انگیز به نظر برسد و ارزش ارائه دهد و شما را یک قدم به رتبه بندی بالا در SERP ها نزدیک تر کند!

چگونه از سئوی ویدیویی برای افزایش رتبه خود در گوگل استفاده می‌کنید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *