10 دلیل که چرا کسب و کار شما به سئو نیاز دارد

برندها برای ارتباط موثر و مقرون به صرفه با مشتریان خود به سئو نیاز دارند. نیاز به سئوی با کیفیت روز به روز بیشتر می‌شود. برندهایی که استراتژی ارگانیکی را به درستی اجرا می‌کنند، زود برجسته می‌شوند و به لطف ظهور هوش مصنوعی و سایر نوآوری‌های تکنولوژیکی، مهم‌تر از همیشه هستند.

سئو پایدارترین و مقرون به صرفه ترین راه برای دسترسی به مشتریان در لحظه‌های مهم است. 

سوالاتی که در اینجا مطرح می‌شوند:

  • سئو علاوه بر اینکه جستجو پذیری و دید کلی وب سایت را بهبود می‌دهد،چه ارزش دیگری برای برندهایی که به دنبال اجرای سئوی مبتنی بر پروژه هستند دارد؟
  • چرا سئو به جای تجمل به ضرورت تبدیل شده؟

در این مقاله 10 دلیل آوردیم که چرا کسب و کارها به سئو نیاز دارند تا برند خود را به سطح بالاتری ببرند.

1. جستجوی ارگانیک منبع اصلی ترافیک وب سایت است

جستجوی ارگانیک بخش بزرگی از عملکرد وب‌سایت کسب‌وکارها و یکی از اجزای حیاتی قیف خریدار است که در نهایت باعث می‌شود کاربران یک تعامل را تکمیل کنند. گوگل نسبت به رقبایی مانند Yahoo، Bing، Baidu، Yandex، DuckDuckGo و… بخش زیادی از بازار جستجو را در اختیار دارد.

اما این موضوع به این معنا نیست که همه موتورهای جستجو به دیده شدن یک برند کمک نمی کنند.فقط گوگل بخش قابل توجهی از کل بازار جستجو را در اختیار دارد. پس، پیروی از دستورالعمل‌های آن مهم است.

اما بخش باقی مانده از بازار هم برای برندها ارزشمند است.

گوگل که پربازدیدترین وب سایت جهان است،یکی از محبوب ترین ارائه دهندگان ایمیل در جهان است.

یوتیوب دومین موتور جستجوی پرکاربرد است که حداقل 2.5 میلیارد نفر حداقل یک بار در ماه یا 122 میلیون نفر در روز به آن دسترسی دارند.

ما می‌دانیم بیشتر جمعیت جهان با دسترسی به اینترنت حداقل یک بار در روز برای دریافت اطلاعات به گوگل مراجعه می‌کنند. پس قابل مشاهده بودن به عنوان یک منبع قابل اعتماد توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو همیشه به نفع یک برند است. سئوی با کیفیت و یک وب سایت با کیفیت بالا برندها را به آنجا می‌برد.

جستجوی ارگانیک منبع اصلی ترافیک وب سایت است

2. سئو اعتماد و اعتبار می‌سازد

مشکل اکثر برندها این است که ایجاد اعتماد و اعتبار تقریبا غیرممکن است. درست مثل زندگی واقعی. اقتدار در طول زمان ساخته می‌شود.

با انقلاب هوش مصنوعی که در سال گذشته تجربه کردیم، ایجاد اعتبار واقعی حتی سخت‌تر و حیاتی‌تر شده.

پیروی از دستورالعمل‌های E-E-A-T Google برای اطمینان از نتایج موفقیت آمیز هنگام ایجاد محتوا برای مخاطبان شما حیاتی است.

هدف هر متخصص سئو باتجربه ایجاد یک پایه قوی از اعتماد و اعتبار برای مشتری است. این به داشتن یک وب سایت زیبا با تجربه کاربری تمیز و مؤثر کمک می‌کند که یک نام تجاری با کیفیت با پایگاه مشتری وفادار یا حداقل پتانسیل یک مشتری را نشان دهد.

برندی با این ماهیت در جستجو با استراتژی سئو مناسب به راحتی قابل کشف است. هر چه کانال‌های بیشتری را منتشر کنید و با آنها همکاری کنید، بیشتر قابل کشف هستید.

این را می‌توان به دلیل داشتن یک برند معتبر ارائه دهنده کالا یا خدمات با کیفیت به مشتریان، صادق بودن و صریح بودن و جلب اعتماد و اعتبار در بین رقبا نسبت داد.

اما در عصر هوش مصنوعی، ایجاد این قدرت همچنان پیچیده‌تر و انجام آن دشوارتر می‌شود. با این حال، انجام این کار به روش صحیح، بیشتر از سایر کمپین‌ها یا بهینه‌سازی‌های دیجیتال، برای یک برند مفید است.

تثبیت یک برند به عنوان یک اقتدار نیازمند صبر، تلاش و تعهد و ارائه یک محصول یا خدمات ارزشمند و با کیفیت است که به مشتریان اجازه می‌دهد به یک برند اعتماد کنند.

3. این میدان نبرد هوش مصنوعی است و حتی سخت تر می شود

از آنجایی که به نظر می‌رسید یک شبه هوش مصنوعی به جریان اصلی تبدیل شود و در دسترس همه باشد، صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) اکنون بیش از هر زمان دیگری رقابتی هستند.

ربات‌ها، خراش‌ها و سایر فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی محتوا را می‌دزدند و چیزهایی را در طول مسیر یاد می‌گیرند، که اغلب نادرست یا گیج‌کننده هستند، همچنین بازار رقابتی را با محتوای تکراری یا وحشتناک پنهان می‌کنند. 

سئوی واقعی از جمله تحقیقات کامل کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل صنعت، و معیارهای رقابتی برای ایجاد محتوای با ارزش برای مشتریان به برندها اجازه می‌دهد تا از هرزنامه‌هایی که روزانه به SERP ما سرازیر می‌شوند جدا باشند.

واضح است که تجربه مولد جستجوی گوگل (SGE) دقیقاً اثر جادویی برای ارتقاء جستجو به سطح بعدی نبوده است. و در برخی موارد SGE حتی گوگل را از نظر تجربه کاربر و بازیابی اطلاعات در یک قایق با موضوعات و پرس و جوهای مختلف عقب انداخته است.

سئو بدون شک به برندها کمک می‌کند تا سر و صدای موتورهای جستجو را که مملو از محتوای متوسط تولید شده توسط هوش مصنوعی است، هدایت و تقطیر کنند و در میان آنها برجسته شوند.

4. سئو خوب به معنای تجربه کاربری بهتر است

تجربه کاربری به اولویت اول هر بازاریاب تبدیل شده. همه خواهان رتبه بندی ارگانیک بهتر و حداکثر دید هستند. با این حال، تعداد کمی از افراد متوجه می‌شوند که تجربه کاربری بهینه بخش بزرگی از رسیدن به آنجا است. گوگل می‌داند که چگونه یک تجربه کاربری خوب یا نامطلوب را تفسیر کند و یک تجربه کاربری مثبت به عنصری اساسی برای موفقیت یک وب سایت تبدیل شده.

به‌روزرسانی تجربه صفحه Google چیزی است که بازاریابان در همه صنایع باید به آن پایبند باشند و بخشی از تمرکز طولانی مدت آنها بر تجربه مشتری است.

مشتریان می‌دانند چه چیزی می‌خواهند. اگر آن‌ها نتوانند آن را پیدا کنند، مشکلی در مقابل رقبای آن وب‌سایت وجود خواهد داشت که با ارائه محتوای مشابه یا بهتر، با تجربه کاربری بهتر، ناگزیر از آن پیشی می‌گیرد.

ما می‌دانیم که گوگل چقدر برای تجربه کاربر ارزش قائل است. ما می‌بینیم که موتور جستجو هر روز به ارائه پاسخ به سؤالات جستجو مستقیماً در SERP نزدیک می‌شود و یکپارچه سازی آن را گسترش می‌دهد.

هدف این است که به سرعت و به راحتی اطلاعات مورد نظر را با کلیک کمتر به کاربران بدهیم. سئوی باکیفیت تجربه کاربری مثبتی را در بر می گیرد و از آن به نفع برند استفاده می‌کند.

سئو خوب به معنای تجربه کاربری بهتر است

5. سئوی محلی به معنای افزایش تعامل، ترافیک و تبدیل است

هدف سئوی محلی بهینه‌سازی ویژگی‌های دیجیتال برای یک محدوده خاص است تا افراد بتوانند به سرعت و به راحتی یک تجارت را پیدا کنند و آنها را یک قدم به معامله نزدیک‌تر کند.

بهینه‌سازی‌های محلی بر محله‌ها، شهرک‌ها، شهرها، مناطق و حتی ایالت‌های خاص تمرکز می‌کنند تا یک رسانه معنادار برای پیام‌رسانی یک برند در سطح محلی ایجاد کنند.

برای ارتقای تعامل به صورت محلی، متخصصان سئو باید پنل نمودار دانش یک برند، نمایه کسب‌وکار Google و نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی آن را برای شروع بهینه کنند.

همچنین باید تاکید زیادی بر نظرات کاربران در گوگل و سایر سایت‌های شخص ثالث وجود داشته باشد.

6. سئو بر چرخه خرید تاثیر می گذارد

تحقیق(Research) در حال تبدیل شدن به یک عنصر حیاتی سئو است و اهمیت تحقیق در زمان واقعی در حال افزایش است. برندها باید در جایی که مردم به آنها نیاز دارند قابل مشاهده باشند تا ارتباطی شایسته ایجاد شود. سئوی محلی این دید را افزایش می‌دهد و به مشتریان بالقوه اجازه می‌دهد پاسخ‌ها و کسب‌وکارهایی را که این پاسخ‌ها را ارائه می‌دهند پیدا کنند.

7. سئو به طور مداوم در حال بهبود است و بهترین روش ها همیشه به روز می شوند

اجرای تاکتیک های سئو در وب سایت یک برند و در ویژگی های دیجیتال آن بسیار عالی است.

با این حال، اگر این یک تعامل کوتاه‌مدت باشد (محدودیت‌های بودجه و غیره) و سایت در طول زمان مجدداً ارزیابی نشود، به آستانه‌ای می‌رسد که به دلیل سایر موانع دیگر نمی‌تواند بهبود یابد. چگونگی تکامل دنیای جستجو (که اساساً به تشخیص گوگل انجام می‌شود) نیازمند نظارت مداوم برای تغییرات است.

فعال بودن و نظارت بر تغییرات قابل توجه الگوریتم همیشه برای برندهایی که این کار را انجام می‌دهند مفید خواهد بود. ما می‌دانیم که گوگل هزاران تغییر الگوریتم را در سال انجام می‌دهد. اگر خیلی عقب بمانید، بازگشت سخت می‌شود. متخصصان سئو به جلوگیری از این امر کمک می‌کنند.

8. درک سئو به شما کمک می کند تا محیط وب را درک کنید

با محیط همیشه در حال تغییر شبکه جهانی وب، ماندن در بالای تغییرات در زمان وقوع می‌تواند چالش برانگیز باشد. اما ماندن در صدر سئو شامل قرار گرفتن در حلقه تغییرات عمده برای جستجو است.

دانستن محیط وب، از جمله تاکتیک‌هایی که توسط سایر کسب‌وکارها و رقبای محلی مشابه استفاده می‌شود، همیشه برای برندها مفید است.

9. سئو یک استراتژی بلند مدت است

سئو می‌تواند تأثیر قابل توجهی در اولین سال از شروع اقدام داشته باشد و بسیاری از این اقدامات تأثیر ماندگاری دارند. همانطور که بازار در حال تکامل است، بهتر است روندها و تغییرات را از نزدیک دنبال کنید. اما حتی سایتی که حجم زیادی از توصیه‌های سئو را اجرا نکرده باشد، از بهترین شیوه‌های اولیه سئو که در یک وب‌سایت با تجربه کاربری مناسب استفاده می‌شود، بهبود می‌یابد. و هر چه زمان، تلاش و بودجه سئو بیشتر به آن اختصاص داده شود، وب سایت بهتر و طولانی تر می‌تواند یک رقیب شایسته در بازار خود باشد.

10. سئو روابط عمومی است

سئو به ایجاد ارزش ویژه بلندمدت برای برند شما کمک می‌کند. یک رتبه خوب و یک موقعیت مطلوب به ارتقای نمایه برند شما کمک می‌کند. مردم اخبار و موارد مرتبط را جستجو می‌کنند و داشتن یک استراتژی سئو و روابط عمومی خوب به این معنی است که برند شما دیده می‌شود و احتمالاً به خاطر چیزهای مثبت به خاطر سپرده می‌شود. ارائه یک تجربه کاربری خوب در وب سایت شما به این معنی است که پیام های شما شنیده می‌شود و محصولات یا خدمات شما به فروش می‌رسند. سئو دیگر یک کانال محرمانه نیست، بنابراین ادغام با محتوا و روابط عمومی به دستیابی به برند و آگاهی در کنار سایر نتایج ارزشمند کمک می‌کند.

سئو روابط عمومی است

سوالات متداول

سئو چیست؟

سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنی بهینه‌سازی موتور جستجو است. به مجموعه‌ای از اقداماتی گفته می‌شود که با به کار بردن آنها، صفحات یک وب‌سایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجوی یک موتور جستجو بالاتر از رقبا دیده می‌شود.

هدف سئو چیست؟

هدف اصلی سئو، افزایش ترافیک ورودی به وب‌سایت از طریق موتورهای جستجو است. با کسب رتبه‌های بالاتر در نتایج جستجو، افراد بیشتری می‌توانند وب‌سایت شما را ببینند و از محتوای آن استفاده کنند.

انواع سئو کدامند؟

سئو به دو دسته کلی سئوی داخلی (On-Page SEO) و سئوی خارجی (Off-Page SEO) تقسیم می‌شود:

  • سئوی داخلی: به اقداماتی گفته می‌شود که در داخل وب‌سایت برای بهینه‌سازی آن انجام می‌شود، مانند: بهینه‌سازی محتوا، ساختار سایت، سرعت بارگذاری و …
  • سئوی خارجی: به اقداماتی گفته می‌شود که در خارج از وب‌سایت برای بهینه‌سازی آن انجام می‌شود، مانند: لینک‌سازی، برندسازی و …

مزایای سئو چیست؟

  • افزایش ترافیک ورودی به وب‌سایت
  • افزایش آگاهی از برند
  • افزایش نرخ تبدیل
  • کاهش هزینه‌های تبلیغات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *