سئو یا (Search Engine Optimization) به معنی انجام همه فرآیندهایی است که باعث می‌شود سایت شما در نتایج گوگل رتبه بهتری را کسب کند.

فرض کنید کلمه‌ای را داخل گوگرد سرچ می‌کنید. تعدادی سایت را مشاهده می‌کنید که در صفحه نتایج به شما نشان داده می‌شوند. این سایت‌ها با فعالیتی به اسم سئو به صفحه اول راه پیدا کردند و در معرض دید افراد بیشتری قرار دارند. به بیان دیگر، سئو رتبه سایت شما را در هنگام جستجوی کلمات بهبود می‌بخشد. این عامل باعث اثرگذاری به روی تصمیمات مخاطب و شناخته شدن سایت شما می‌شود.

سئو

چرا سئو سایت برای ما اهمیت دارد؟

روزانه میلیاردها جستجو بر بستر اینترنت صورت می‌گیرد. اینترنت در عصر جدید به بزرگ‌ترین ابزار مورد استفاده مردم تبدیل شده است. خرید یک محصول، پیدا کردن یک مکان، کسب اطلاعات، پاسخ سوالات و بسیاری دیگر از مواردی هستند که مردم برای پیدا کردن آن‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند. پس بهتر است نتایجی که به کاربر نشان داده می‌شود، شامل سایت ما نیز باشد. این عمل نقش مهمی در شناخت و تصمیم‌گیری کاربر ایفا می‌کند.

مجموعه اوزی با در اختیار داشتن تیم مجرب سئو، برای شما این امکان را فراهم کرده تا با استانداردترین روش‌های جهانی، سایت خود را در معرض دید همگان بگذارید و به موفقیت دست پیدا کنید.

عبارات پرکاربرد در سئو سایت

در حوزه سئوی سایت، اصطلاحات متفاوتی استفاده می‌شوند. هرکدام از این اصطلاحات به بخشی از فرآیند سئو سایت اشاره می‌کند که برای آشنایی شما، این عبارات را نوشته ایم تا آن‌ها را به خوبی درک کنید.

صفحه نمایش موتور جستجو (SERP): به صفحه‌ای که نتایج جستجو را نشان می‌دهد، SERP (Search Engine Result Page) گفته می‌شود.

بازاریابی موتور جستجو (SEM): این به معنی انجام کارهایی است که ما بتوانیم در موتورهای جستجو، بازاریابی کنیم.در واقع در (SEM (Search Engine Marketing  ما با پرداخت هزینه برخلاف SEO، سایت را برای موتورهای جستجو بهینه سازی می‌کنیم.

بهینه سازی شبکه‌های اجتماعی (SMO): در اینجا منظور بهینه سازی محتوا برای شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و بقیه پلتفرم‌ها است.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (ُSMM): در این روش، ما با پرداخت هزینه برخلاف روش SMO محتوای شبکه اجتماعی را بهینه می‌کردیم. فرق آن‌ها درست مانند تفاوت SEO و SEM می‌باشد.

بهینه سازی تجربه انسانی(HEO): این مفهوم به معنای بهینه سازی هرچیزی است که کاربر بتواند بهترین و بیش‌ترین استفاده ممکن را از محتوای شما ببرد.

هزینه به ازای کلیک(PPC): این عبارت معمولا در تبلیغات اینترنتی استفاده می‌شود. به این معنا که شما با هر کلیک کاربر به روی تبلیغات شما در سایت‌های دیگر، باید هزینه‌ای پرداخت کنید.

ترافیک: این اصطلاح به تعداد کل بازدیدها و بازدیدکنندگان در یک بازه زمانی خاص اشاره دارد.

ربات جستجو: ربات موتور جستجو یا خزنده(Crawler) یا Spider وارد وب سایت شما می‌شوند و محتوای شما را ثبت (Index) می‌کنند.

تقسیم بندی نحوه سئو سایت

نحوه سئو سایت به دسته‌بندی های مختلفی تقسیم می‌شوند که هرکدام در نوع خود، بخشی از فرآیند سئو را بر عهده دارند. در ادامه با این تقسیم‌بندی جهت آشنایی با روند کار آشنا می‌شوید.

  • سئو داخلی(On-page SEO): مجموعه‌ای از کارها و فعالیت‌هایی که در داخل سایت انجام می‌شود، سئو درونی یا داخلی گفته می‌شود تا ما قادر باشیم به محبوبیت زیادی در نزد موتورهای جستجو دست‌یابیم. همانند مقاله های سئو شده یا لینک دهی عنکبوتی داخل وب سایت شما تا کاربر زمان بیشتری را در سایت شما صرف کند.
  • سئو خارجی(Off-page SEO): به مجموعه‌ای از کارها و فعالیت‌هایی که در بیرون از سایت انجام می‌شود، سئو بیرونی یا خارجی گفته می‌شود سئو خارجی سبب می‌شود سایت در نتایج گوگل، رتبه بالاتری داشته باشد. مانند انجام تبلیغات یا لینک سازی به سایت خودتان تا مخاطب به سایت شما هدایت شود.
  • سئو تکنیکال(Technical SEO): این بخش بر عوامل باطنی سایت شما تمرکز می‌کند. این سئو بر روی خزش(Crawling)، تجربه کاربری(UX)، سرعت سایت و دیگر عوامل مهم تاثیر می‌گذارد. یک سئو تکنیکال خوب باعث پیمایش خوب توسط موتورهای جستجو و کاربران می‌شود.
  • سئو محلی(Local SEO): کسب و کار‌هایی که به طور فیزیکی فعالیت می‌کنند، می‌توانند با استفاده از سئو محلی مناسب، بهبود و بهینه سازی خود در پلتفرم‌های مختلف مانند Business Google به ترافیک بیش‌تری دست پیدا کنند. این گونه می‌توانند در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل، در رتبه‌های بالاتری قرار گیرند.

تکنیک های سئو بر اساس نوع عملکرد

در فرآیند سئو، اگر ندانید که کدام یک از روش‌ها را استفاده کنید یا از الگوریتم‌های گوگل بی‌خبر باشید، برای سایت خود مصیبت به بار می‌آورید. در روند سئو سایت، روش‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  • سئو کلاه سیاه: یعنی استفاده از روش‌های غیرقانونی که موتورهای جستجوگر آن‌ها را تایید نمی‌کنند و سعی دارند موتورهای جستجو را دور بزنند. این تکنیک در کوتاه مدت بازده زیادی دارد، اما این کار باعث می‌شود که وب‌سایت شما پس از مدتی توسط موتورهای جستجوگر مثل گوگل جریمه شود. یعنی به این شکل که سایت شما دیگر در گوگل نمایش داده نمی‌شود.
  • سئو کلاه سفید: در این روش با استفاده از جدیدترین، استانداردترین و بهترین روش‌های ممکن سایت را در نتایج اول گوگل نمایش می‌دهیم. در این روش حتی در صورت انجام یک کار اشتباه، جریمه نمی‌شوید زیرا قبلا از روش ‌های درست در سایت خود استفاده کرده‌اید. در آژانس اوزی با بهره گیری از این روش، اول بودن سایت شما در نتایج را تضمین می‌کنیم.
  • سئو کلاه خاکستری: در این روش دو سئو کلاه سفید و کلاه سیاه را تلفیق می‌کنیم و از آن‌ها در سئوی سایت استفاده می‌کنیم.

شما می‌توانید به طور شخصی نیز عملیات سئو را انجام دهید، اما اگر از دستورالعمل‌های این کار بی‌خبر باشید، تمامی زحمات شما و هزینه‌تان بر باد می‌رود. با سپردن سئو سایت خود به تیم اوزی، با کیفیت بالاتر و هزینه کم‌تر برای ارتقای رتبه در گوگل گام بردارید.

سئو چه مزایایی برای سایت من دارد؟

می‌دانستید بیش از 80 درصد بازدید اینترنت، از طریق موتور‌های جستجو تقسیم می‌شود؟ پس چرا ما سهمی از این حجم از بازدید را به خود اختصاص ندهیم؟

اگر شما نتوانید که به درستی بازدید کننده‌ها را به سایت خود هدایت کنید، انبوهی از مشتریان و به دنبال آن، درآمدتان را از دست می‌دهید. در واقع با استفاده از تکنیک های سئو می‌توانید افرادی که به دنبال خرید محصولات سایت شما هستند را به سمت سایت خود هدایت کنید. به همین ترتیب درصد قابل توجهی از این افراد را به مشتری تبدیل می‌کنید و از سایت خود کسب درآمد خواهید داشت.

سئو در دل خود اهدافی دارد که می‌تواند شما را در رقابت با سایت‌های رقیب به پیش بیاندازد:

  • افزایش بازدید و ترافیک وب سایت
  • برندسازی اینترنتی و گسترش نام برند
  • افزایش فروش محصولات و خدمات (افزایش درآمد)
  • افزایش و بهبود رتبه سایت 

مجموعه اوزی در این راه شما را به صورت کامل همراهی می‌کند و آینده‌ای روشن برای کسب و کارتان را تضمین می‌کند.

سئو گوگل چگونه عمل می کند؟

گوگل برای یافتن صفحات و دسته بندی آن‌ها، از 3 مرحله استفاده می‌کند:

خزش (Crawling): گوگل برای پیدا کردن صفحات جدید در بستر وب، از ربات‌ها استفاده می‌کند. برای این کار صفحات جدید باید دارای لینک‌هایی باشد که به صفحه جدید اشاره کرده‌ باشند. هرچه تعداد پیوندها بیش‌‌تر باشد، گوگل زودتر آن‌ها را پیدا می‌کند.

ایندکس (Index): ربات‌ها پس از یافتن صفحات جدید، تمام محتوای آن از جمله متن، تصویر، ویدیو، پادکست را بررسی می‌کنند. در صورتی که این محتوا‌ها مورد تایید ربات‌ها باشند، به فهرست گوگل اضافه خواهند شد.

رتبه‌بندی (Ranking): پس از اضافه شدن محتوا‌ها به فهرست گوگل،  الگوریتم‌های گوگل با توجه به دستورالعمل خود آن‌ها را رتبه بندی می‌کنند. در این مرحله مشخص می‌شود سایت در کدام صفحه و جایگاه نشان داده می‌شود.

سئو

گوگل به به‌روزرسانی‌های مداوم معروف است؛ بنابراین، هماهنگی با این مؤلفه‌های رتبه‌بندی، بخش مهمی از هر استراتژی سئو است:

  • سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت
  • سازگاری وب‌سایت با موبایل
  • صفحات لینک‌ داده‌ شده به محتوای مرتبط در وب‌ سایت به‌صورت داخلی
  • استفاده از کلمات کلیدی مرتبط
  • استفاده از تگ Title و هدرها و توضیحات متا در تمام صفحات
  • URL با ساختار مناسب
  • افزودن رسانه مانند تصاویر و ویدئوها به صفحات وب
  • محتوای همیشه سبز
  • بک‌لینک‌ها

فرآیند سئو آژانس اوزی

اگر می‌خواهید بدانید روند سئو در مجموعه اوزی چگونه است، می‌توانید در فهرست زیر با فرآیند کاری ما آشنا شوید:

  • تدوین استراتژی
  • کیورد ریسرچ و کیورد تارگتینگ
  • پیدا کردن و اصلاح ایرادات سایت فعلی
  • پیاده‌سازی ساختار جدید
  • ایجاد تقویم محتوایی و بارگذاری محتوا
  • لینک‌سازی داخلی
  • تحلیل سایت با توجه به دیتاهای بدست آمده از طریق گوگل
  • شناخت پرسونای مخاطب و تلاش برای درک نیازهای آن و پاسخ دهی به آن
  • پیاده‌سازی اسکیماها
  • تحلیل دوره‌های رقبا و صنف
  • آپدیت‌های دوره‌ای
  • بستن کمپین‌های آف‌پیج و رپورتاژی
  • شناسایی و رفع خطاهای سرچ کنسول
  • همکاری با تیم فنی برای رفع ایرادات سایت
  • ارائه گزارش به شکل ماهانه و …

عوامل موثر بر قیمت

هزینه سئو کردن یک سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل اثر گذار شامل موارد زیر می‌شوند:

اندازه و پیچیدگی سایت: سایت های بزرگتر، صفحات محتوای بیش‌تری دارند. فرآیند سئو آنها نیز پیچیده‌تر و هزینه‌برتر خواهد بود.

وضعیت فعلی سایت: اگر سایت قبلا سئو شده باشد، هزینه‌ها ممکن است کم‌تر باشد. اما در صورت وجود ایرادات فنی و محتوایی، زمان و هزینه بیش‌تری برای اصلاح آن‌ها صرف خواهد شد.

سطح رقابت: در صورت حضور در بازار رقابتی، بهینه سازی سایت به تلاش بیش‌تری نیاز دارد و هزینه هم بالاتر است.

اهداف و انتظارات کارفرما: نوع هدف‌گذاری شما مانند بهبود رتبه برای کلمات کلیدی خاص، افزایش ترافیک و دیگر موارد تاثیر زیادی بر هزینه‌ها دارد.

استراتژی سئو: بسته به استراتژی مورد نیاز (On-page، Off-page، تولید محتوا، لینک‌سازی، UX و دیگر موارد) هزینه‌ها متفاوت خواهند بود.

کیفیت و تعداد کلمات کلیدی: هرچه کلمات کلیدی به کار رفته در سایت، رقابتی‌تر باشد، هزینه‌ها هم بیش‌تر خواهد بود.

تولید محتوا: تولید محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو از مهم‌ترین بخش‌های سئو است. بسته به کیفیت، حجم و نوع محتوا(مقاله، ویدیو، اینفوگرافیک) هزینه‌ها نیز متفاوت است.

سئو تکنیکال: بهینه سازی سرعت بارگذاری سایت، بهبود ساختار URLها، بهینه سازی موبایل، کنونیکال تگ، بهینه سازی امنیتی و باقی موارد همگی بر هزینه‌های سئو تاثیرگذار هستند.

سئو

چرا اوزی را انتخاب کنیم

در دنیای دیجیتال امروز، از دست دادن یک ساعت هم معادل از دست دادن سرمایه عظیمی است. تجارت شما نیازمند یک عرضه خوب، جذب مخاطب و تبدیل آن‌ها به مشتری است.

آژانس اوزی، با بهره‌مندی از متخصصان مجرب، افتخار همکاری با بسیاری از شرکت‌های نامدار عرصه اقتصاد، صنعت و تجارت کشور را داشته است. ما در تیم خود با همراهی شما تا رسیدن به نتایج مطلوب و پیش‌ انداختن شما از رقبایتان، وعده آینده‌ای روشن را برای کسب و کارتان می‌دهیم. از اولین روز تا کنون، تلاش ما در اوزی بر این بوده که با خلاقیت و تعهد، داستان شما را به نحوی جذاب و ماندگار به نمایش در بیاوریم.

سوالات متداول

سئو چیست؟

سئو فرآیندی است که باعث کسب رتبه بهتر سایت شما در نتایج گوگل می‌شود.

تفاوت نتایج ارگانیک و پولی چیست؟

نتایج ارگانیک نتایجی‌اند که بر اساس الگوریتم‌ها در موتور‌های جستجو ظاهر می‌شوند. نتایج پولی لینک‌ها و تبلیغاتی هستند که برای آن‌ها هزینه می‌شود.

سئو تکنیکال چیست؟

این روش به جنبه‌های فنی وب‌سایت‌تان اشاره می‌کند. سرعت سایت، ساختار لینک‌ها، حذف خطاهای 404، امنیت و نقشه وب از این قبیل فرآیند هستند.

هزینه سئو سایت آژانس اوزی چقدر است؟

با توجه به پارامترهای متفاوت، هزینه سئو نیز تغییر می‌کند.

چگونه با آژانس اوزی و کسب اطلاعات ارتباط بگیرم؟

با استفاده از شماره 99241121-021 و 09128008735 و آدرس ایمیل Ozee@info.ir می‌توانید با متخصصان و مشاوران ما در ارتباط باشید.