فهرست فروش اجتماعی لینکدین و هر آنچه که باید بدانید

در بیستمین سال حضور در بازار، لینکدین همچنان یک رهبر جهانی در فروش اجتماعی و شبکه های تجاری آنلاین است. از اوایل سال ۲۰۲۳، بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر دارد که تقریبا نیمی از آن‌ها ماهانه از این پلتفرم بازدید می‌کنند.به طور خلاصه، اگر در لینکدین فعال نیستید، فرصت بزرگی را برای رشد کسب و کار خود از دست خواهید داد. سوال این است که چگونه می‌دانید که پست‌های شما با مخاطبان هدف شما همخوانی دارد یا خیر؟ یا، چگونه در مقابل دیگران در صنعت و شبکه خود عمل می‌کنید؟ این چیزی است که می‌توانید از شاخص فروش اجتماعی لینکدین (SSI) یاد بگیرید، امتیازی که اکنون هر کسی می‌تواند آن را در پلتفرم بررسی کند.

شاخص فروش اجتماعی لینکدین چیست؟

فهرست فروش اجتماعی لینکدین فرمولی است که لینکدین برای ارزیابی عملکرد «فروش اجتماعی» کاربران استفاده می‌کند. در مقیاسی از ۰ تا ۱۰۰ اندازه گیری می‌شود و طبق چهار فعالیت کلیدی ساخته شده است. اینها توانایی اعضا برای ایجاد روابط با کیفیت بالا، ایجاد یک برند حرفه‌ای، شناسایی مشتریان و شرکت در گفتگوهای ارزشمند است. شاخص فروش اجتماعی در سال ۲۰۱۴ پس از شناسایی برترین متخصصان فروش پلتفرم و تجزیه و تحلیل رفتار درون برنامه‌ای آنها ایجاد شد. در سال ۲۰۱۵، بخشی از راهنمای فروش لینکدین، یک ویژگی مبتنی بر اشتراک شد.اکنون، این ویژگی برای هر کسی که حساب لینکدین داشته باشد در دسترس قرار گرفته است.

فهرست فروش اجتماعی لینکدین

مزایای استفاده از شاخص فروش اجتماعی لینکدین

در ادامه سه ​​مزیت اصلی ردیابی امتیاز شاخص فروش اجتماعی لینکدین شما آورده شده است:

فرصتی برای افزایش فروش شما

لینکدین ادعا می‌کند که هر چه امتیاز SSI شما بالاتر باشد، احتمال اینکه به اهداف فروش خود برسید بیشتر است. آنها نشان می‌دهند که متخصصانی که امتیاز فروش اجتماعی بالایی را در لینکدین دنبال می‌کنند و حفظ می‌کنند، به طور متوسط ۴۵ درصد فرصت‌های فروش بیشتر نسبت به افراد حرفه ای با امتیازات پایین تر و ۵۱ درصد شانس بیشتری برای رسیدن به سهمیه خود دارند. ۷۸٪ نتایج فروش بیشتری نسبت به همتایان خود که در رسانه‌های اجتماعی فعال نیستند. طبیعتا این اعداد بسته به صنعت و اندازه شبکه شما ممکن است برای شما متفاوت به نظر برسند. با این حال، از آنجایی که این فرمول طبق کیفیت تعاملات و ارتباطات شما می‌چرخد، به راحتی می‌توان فهمید که چگونه یک امتیاز بالا می‌تواند نتایج ملموسی را ارائه دهد.

برند شخصی شما را بهبود می بخشد

بررسی جایگاه شما در مقیاس SSI به شما کمک می‌کند تا برند شخصی خود را بسازید و حفظ کنید. بیایید فرض کنیم نمایه شما می‌گوید که جزو ۱۰ درصد حرفه‌ای‌های برتر صنعت خود هستید. این بدان معناست که مردم شما را به عنوان یک رهبر فکری در حوزه کاری خود می‌بینند. این موضوع به طور خاص چگونه به فروش منجر می‌شود؟ بر اساس مطالعه مشترک لینکدین و ادلمن، ۵۸ درصد از رهبران تجاری مایل به خرید از یک متخصص صنعت هستند. آنها همچنین مایل به پرداخت بیشتر هستند، زیرا احساس می‌کنند خدمات ممتازی دریافت خواهند کرد.

اثربخشی پست های لینکدین شما را اندازه گیری می کند

بررسی منظم SSI به شما کمک می‌کند تا ردیابی کنید که چگونه فعالیت‌هایتان در پلتفرم با مخاطبانتان طنین‌انداز می‌شود. می‌توانید از آن برای مشاهده اینکه چگونه هر تغییری در نوع محتوایی که به اشتراک می‌گذارید، طول پست یا تعداد پست‌ها بر روی دید شما تأثیر می‌گذارد استفاده کنید. بگویید که تاکنون فقط پست‌های دیگران را دوباره به اشتراک گذاشته اید؟ اگرچه آنها روشنگر بودند و همیشه چند لایک و نظر جمع آوری می‌کردند، اما شما دقیقاً در مؤلفه امتیاز برند حرفه ای خود را که ایجاد کرده‌اید مشارکت نکردید.پس از ارسال محتوای اصلی به مدت دو ماه، متوجه شده‌اید که رتبه برندسازی حرفه‌ای شما از نمره ۶ به ۱۷ رسیده است.همانطور که می‌بینید، دادن امتیاز به رهبری فکری و تلاش‌های فروش اجتماعی شما را تشویق می‌کند، تا در کاری که انجام می‌دهید بهتر شوید.اکنون که می‌دانید چرا ارزش بررسی امتیاز LinkedIn SSI خود را دارد، بیایید به نحوه عملکرد فرمول آنها نگاه کنیم.

فهرست فروش اجتماعی لینکدین

نمایه فروش اجتماعی لینکدین چگونه کار می کند

ایجاد یک برند حرفه ای: این دسته دو عنصر را ارزیابی می‌کند، کامل بودن نمایه لینکدین شما و کیفیت محتوایی که پست می‌کنید. لینکدین بررسی می‌کند که آیا عکس پروفایل، سابقه کاری دقیق، توصیه‌ها و… دارید یا خیر.این پلتفرم همچنین به تعداد پست‌هایی که منتشر می‌کنید و تعداد لایک‌ها و کامنت‌هایی که دریافت می‌کنید نگاه می‌کند.

 طبیعتاً هرچه نمایه شما با جزئیات بیشتر باشد و محتوای شما بهتر باشد، امتیاز شما بالاتر خواهد بود.پیدا کردن افراد مناسب این معیار حول محور Sales Navigator می‌چرخد، بنابراین اگر یک کاربر رایگان لینکدین هستید، ممکن است کسب امتیاز مناسب برای شما سخت‌تر باشد. 

این برند این کار را برای تشویق افراد بیشتری به استفاده از ابزارهای خود برای یافتن مخاطبین جدید و ارتباط با آنها انجام می‌دهد.اگر با فرد مناسب به عنوان مثال، یک تصمیم گیرنده در تماس باشید، شانس خود را برای فروش افزایش می‌دهید.

درگیر شدن با نگرش به اشتراک گذاری محتوای محبوب می‌تواند به شما کمک کند تا در این دسته امتیاز بالایی کسب کنید. به طور کلی، هر چه پست‌های بیشتری را به اشتراک بگذارید و تعامل بیشتری دریافت کنید، امتیاز شما بهتر می‌شود.

فراموش نکنید که در مورد پست‌های دیگر کاربران نیز نظر دهید و لایک کنید.به یاد داشته باشید که یک «متشکرم برای اشتراک‌گذاری» یا «پست عالی» کافی نیست. 

اکنون لینکدین برای اطمینان از کیفیت خوب، طول کامنت‌ها را ارزیابی می‌کند.

ایجاد روابط: این معیار نهایی بر مدیریت شبکه شما متمرکز است. بررسی می‌کند که چند وقت یکبار با مخاطبین خود در تماس هستید و میزان ارتباط شما چقدر مؤثر است.اگر پیام‌های شما بدون پاسخ باقی بمانند، بر امتیاز LinkedIn SSI شما تأثیر منفی می‌گذارد.برای هر ستون، شما می‌توانید بین ۰ تا ۲۵ امتیاز کسب کنید. امتیاز LinkedIn SSI شما مجموع تمام نمرات فردی از چهار ستون است. هر چه SSI شما بالاتر باشد، نمایه شما تاثیرگذارتر است.

نمره خوب LinkedIn SSI چقدر است

SSI شما با افراد دیگر از همان صنعت مقایسه می‌شود. همانطور که گفته شد، لینکدین همیشه فرض می‌کند که شما در حال فروش هستید. اگر اینطور نیستید، احتمالاً امتیاز کمتری نسبت به دوستان فروشنده خود خواهید داشت.به جای تلاش برای دستیابی به یک امتیاز خاص، روی قرار گرفتن در ۱۰ درصد برتر صنعت خود تمرکز کنید، مگر اینکه در صنعت پیشرو باشید. در این مورد، لینکدین توصیه می‌کند که امتیاز SSI 75 یا بالاتر را هدف قرار دهید. این به شما کمک می‌کند تا موقعیتی را به عنوان یک رهبر فکری صنعت بدست آورید.

چرا نمره SSI من مهم است؟

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد ارزش کار بر روی امتیاز شاخص فروش اجتماعی لینکدین را دارد. در ادامه به تفصیل در مورد هر کدام بحث خواهیم کرد.

در ابتدا، هر چه بالاتر باشد، به افراد بیشتری می‌توانید دسترسی پیدا کنید و این مهم است.

 به هر حال، تولید محتوای عالی چه فایده ای دارد، اگر کسی آن را نخواند، درست است؟ احتمالاً متوجه شده اید که تاثیرگذاران صنعت تعامل، چقدر در پست‌های خود تأثیر می‌گذارند. SSI بالا به آنها امکان دیده شدن بیشتری می‌دهد. ثانیاً، SSI شما بینشی در مورد اثربخشی کمپین‌های فروش اجتماعی به شما می‌دهد. می‌توانید از آن برای تایید اینکه چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی نیاز به بهبود دارد استفاده کنید. لینکدین می‌تواند منبع خوبی برای سرنخ‌ها باشد، به شرطی که با افراد مناسب ارتباط برقرار کنید و محتوایی را ارسال کنید که با آنها طنین‌انداز شود.به یاد داشته باشید که SSI شما یک شاخص عملکرد است، نه یک عدد تصادفی. ارزش نظارت را دارد تا بررسی کنید که آیا تلاش‌های بازاریابی شما نتیجه داده است یا خیر. اگر پایین بیاید، احتمالاً کار اشتباهی انجام می‌دهید، و وقت آن است که بررسی کنید که مشکل چیست.

شما می‌توانید امتیاز خود را برای هر ستون بررسی کنید. شاید با افراد اشتباهی ارتباط برقرار کرده اید. یا شاید، پست‌های شما کیفیت پایینی دارند، بنابراین هیچ کس با آنها درگیر نمی‌شود.

فهرست فروش اجتماعی لینکدین

چگونه امتیاز شاخص فروش اجتماعی لینکدین خود را پیدا کنید

تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی این لینک کلیک کنید. فقط مطمئن شوید که وارد لینکدین شده اید. یا می‌توانید از طریق Sales Navigator به آن دسترسی داشته باشید. به ” ادمین” بروید و روی ” گزارش کاربر ” کلیک کنید.

سرمایه گذاری بر روی امتیاز LinkedIn SSI نتیجه می دهد

لینکدین یک پلت فرم عالی برای ایجاد ارتباطات معنی دار و رشد خط لوله فروش شما است. با این حال، این یک شبه اتفاق نمی‌افتد و نیاز به تلاش مداوم دارد. افزایش امتیاز شاخص فروش اجتماعی لینکدین به شما این فرصت را می‌دهد که در معرض دید خود قرار بگیرید و مطمئن شوید که پست‌های شما با مخاطب هدف شما مرتبط است.برای ارزیابی عملکرد تلاش‌های بازاریابی خود، آن را به طور منظم زیر نظر بگیرید. به محض اینکه امتیاز شما کاهش یافت، سعی کنید علت اصلی را پیدا کنید و سریع اقدام کنید. تنها چیزی که برای گفتن باقی مانده این است موفق باشید با رشد نمره SSI خود.

به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *