بهترین خلاصه و بیوگرافی لینکدین

نوشتن خلاصه لینکدین یکی از آن دسته کارهایی است که تا زمانی که سعی نکنید آن را انجام دهید آسان به نظر می‌رسد. آیا باید نقش‌های قبلی خود را بازگو کنید؟ دستاوردهای خود را فهرست کنید؟ آیا باید اول شخص نوشته شود؟ یا سوم شخص؟

آیا باید با استفاده از بیوگرافی که لینکدین برای شما نوشته است، پیش بروید؟ (پاسخ به این سوال منفی است، اما نگران نباشید: به زودی یک خلاصه لینکدین خواهید داشت که افتخار انتشار آن را خواهید داشت.) در این مقاله، مواردی را که باید در بخش درباره Linkedin خود قرار دهید تا متمایز شود، و همچنین چند نمونه برای الهام بخشیدن به اطلاعات شما بررسی خواهیم کرد.

خلاصه لینکدین

خلاصه لینکدین که به آن، بخش بیو لینکدین یا درباره لینکدین نیز گفته می‌شود، چند پاراگراف متنی است که درست قبل از لیست نقش‌های فعلی و قبلی کاربر لینکدین ظاهر می‌شود. لینکدین حداکثر تا 2000 کاراکتر را ارائه می‌دهد، اما فقط سه خط اول قبل از اینکه بازدید کننده مجبور شود روی قسمت (بیشتر مشاهده کنید) قابل مشاهده است. اگر یک حرفه‌ای در بازاریابی یا فروش هستید، نوشتن خلاصه لینکدین سخت است. شما استخدام کنندگان و مدیران استخدام را هدف قرار نمی‌دهید. شما در تلاش برای جذب مشتریان و خریداران بالقوه هستید. برای جلب توجه آنها، باید با تخصص خود کمی پر زرق و برق باشید. وقتی به طور تقریبی یک دهه پیش برای اولین بار خلاصه خود را تهیه کردم، به سادگی نکات کلیدی را در پیشینه خود بازگرداندم به دانشگاه [X] رفتم، سپس به شرکت [X] پیوستم و غیره. وقتی به گذشته نگاه می‌کنم، من یک روایت واضح را از دست داده بودم که همه آن‌ها را با هم جمع می‌کرد. همچنین متوجه شدم که مشتریان فقط به دنبال شخصی با سابقه درخشان و عالی نیستند. آنها به دنبال داستان بزرگ‌تر، راه حلی برای مشکل خود و رابطه‌ای هستند که بتوانند به آن اعتماد کنند.

چه جویای کار باشید که جستجوی خود را در لینکدین شروع کرده‌اید یا یک حرفه‌ای با سابقه، باید بیو لینکدینتان به مهارت‌ها، تجربه و علایق حرفه‌ای شما اشاره کند و آن را به عنوان پیشرفت دیجیتالی خود در نظر بگیرید.

بهترین خلاصه و بیوگرافی لینکدین

چرا یک خلاصه بیو لینکدین مهم است؟

نوشتن خلاصه لینکدین ممکن است یک مرحله غیر ضروری به نظر برسد به خصوص اگر نمایه خود را به روز نگه دارید. همچنین اگر زمان زیادی را در پلتفرم سپری نکنید یا به دنبال کار نباشید، ممکن است آن را غیر ضروری ببینید. اما، طبق تجربه، یک خلاصه بیو لینکدین برای موفقیت شغلی بسیار مهم است. برای فروشندگان می‌تواند ابزار مفیدی برای فروش اجتماعی باشد. برای سایر حرفه‌ها، می‌تواند دروازه‌ای برای یک فرصت شغلی جدید باشد. بیایید به دلایلی بپردازیم که قطعاً باید یک خلاصه لینکدین بنویسید.

  1. شما می‌توانید خود را از زبان خودتان معرفی کنید. در حالی که نقش‌های قبلی شما ممکن است قابل توجه باشد، آنها تنها چیزهایی نیستند که مردم باید در مورد شما بدانند. یک خلاصه لینکدین به شما این امکان را می‌دهد که تاثیر اول را با فرد داشته باشید و دستاوردها و تخصص خود را به روشی مختصر برجسته کنید.
  2. شما می‌توانید شخصیت خود را نشان دهید. خلاصه‌های لینکدینی درست و دقیق است که نویسنده آن از نشان دادن شخصیت ترسی ندارند. آن‌ها بیشتر جذب کننده هستند و مدت‌ها پس از بستن لینکدین در ذهن باقی می‌مانند. کمی ذوق و شوخ طبعی را در نظر بگیرید. در هر صورت، خلاصه لینکدین شما به استخدام کنندگان و سایر کاربران حس آنچه را که در صورت تماس با شما می‌توانند انتظار داشته باشند را می‌دهد. همچنین می‌تواند به استخدام‌کنندگان در سنجش فرهنگ مناسب کمک کند و به مشتریان احتمالی کمک کند تا این احساس را داشته باشند که آیا می‌خواهند با شما کار کنند یا خیر.
  3.  می‌توانید در نتایج جستجوی لینکدین رتبه بالاتری کسب کنید. لینکدین از بخش “درباره” در الگوریتم خود و همچنین عنوان لینکدین، عنوان فعلی و سایر عوامل استفاده می‌کند. با نوشتن یک خلاصه لینکدین غنی از کلمات کلیدی، می‌توانید در نتایج جستجو برای مشتریان و استخدام کنندگان بیشتر در معرض دید قرار بگیرید. اگر کلمات کلیدی مانند محتوا، مدیریت و تجزیه و تحلیل را در بیو خود وارد کنید، ممکن است بازدیدهای بیشتری را جذب کنید. 

نحوه نوشتن خلاصه لینکدین

  • قبل از نوشتن بخش (درباره خود) یک طرح کلی ایجاد کنید.
  •  به خواننده بگویید علت کاری که انجام می‌دهید چیست.
  •  با توجه به تخصص خود صحبت کنید.
  •  تخصص‌ها و مهارت‌های خود را اعلام کنید.
  • داده‌هایی را برای پشتیبانی از نتایج خود و اثبات تخصص خود ارائه دهید.
  • ذکر کنید که آیا تیم شما در حال حاضر استخدام می‌کند یا خیر و از افراد دعوت کنید که درخواست دهند. 
  • علایق حرفه ای خود را برجسته کنید. 
  •  اطلاعات تماس خود را برای ایجاد ارتباط قرار دهید.
  • بلوک‌های بزرگ متن را جدا کنید.

قبل از نوشتن بخش درباره خود یک طرح کلی ایجاد کنید.

در حالی که شما 2000 کاراکتر فضا برای خلاصه لینکدین خود دریافت می‌کنید، آخرین چیزی که مخاطبان شما به آن نیاز ندارند پاراگراف‌های طولانی و درهم و برهم و بدون پیشرفت است. پایبندی به یک ساختار از پیش تعیین شده به شما کمک می‌کند تا به طور واضح و مختصر ارتباط برقرار کنید. فرمت مشابهی را دنبال کنید. 

به یاد داشته باشید: زمانی که کاربر وارد نمایه شما می‌شود، فقط 3 خط اول قابل مشاهده است. با یک قلاب، مطمئن می‌شوید که روی «مشاهده بیشتر» کلیک می‌کنند.

ماموریت: به خواننده بگویید علت کاری که انجام می‌دهید چیست.

تخصص و مهارت: به خواننده بگویید در چه چیزی مهارت دارید.

دستاوردها: به خواننده نشان دهید که چگونه تخصص شما در گذشته نتایجی را به همراه داشته است.

Call to Action : به خواننده بگویید که می‌خواهید بعد از خواندن خلاصه شما چه کاری انجام دهد. همچنین به خاطر داشته باشید که مردم تمایل به اسکن دارند، نه خواندن. توصیه می‌کنم جملات خود را کوتاه و مختصر نگه دارید و پاراگراف‌های طولانی‌تر را به نقاط مهم تقسیم کنید.

بهترین خلاصه و بیوگرافی لینکدین

به خواننده بگویید علت کاری که انجام می‌دهید چیست

طبق تجربه، مردم بیشتر با داستان‌ها و ارزش‌ها ارتباط برقرار می‌کنند تا «آنچه شما انجام می‌دهید». درک کنید که چه چیزی شما را به سمت حرفه خود جذب کرده است و ماموریتتان در نقش شما چیست. این‌ها پروفایل لینکدین شما را از نظر احساسی طنین انداز تر می‌کند.

با توجه به تخصص خود صحبت کنید

در مرحله بعد، وقت آن است که ماموریتتان را با تخصص خود تقویت کنید. سوابق و مدارک خود را در دو تا سه جمله شرح دهید. به عنوان مثال، آیا شما فروشنده ای هستید که از لینکدین برای ارتباط با مشتریان استفاده می‌کنید؟ خلاصه لینکدین شما باید با توجه به تخصصتان در صنعت، به افراد کمک کند برای دستیابی به نتایج مورد نیازشان. شاید شما یک مدیر موفق در مشتری مداری باشید که از لینکدین برای ارتباط با مشتریان استفاده می‌کند. خلاصه‌ی شما، باید از تخصص خودتان در صنعت و در دسترس بودن شما برای مشاوره صحبت کند.

داده‌هایی را برای پشتیبان گیری از نتایج خود و اثبات تخصص خود ارائه دهید

زمان آن فرا رسیده است که با اشتراک گذاری داده‌های مهم ثابت کنید که واقعاً یک متخصص هستید. نیازی نیست به کارفرمایان فهرستی از دستاوردهای خود ارائه دهید، چند مورد از تاثیرگذارترین داده‌ها را در پاراگراف خلاصه‌ی خود بگنجانید.

اگر تیم شما در حال حاضر استخدام می‌کند، ذکر کنید و از افراد دعوت کنید که درخواست دهند

این اختیاری است، اما به روش‌های مختلفی به شما کمک می‌کند. اول، نشان می‌دهد که شما یک بازیکن تیم هستید، و دوم، نشان می‌دهد که هم به رشد حرفه ای خود و هم به رشد شرکت فعلی خود متعهد هستید. به عنوان مثال، آیا شما یک مدیر تیم هستید که از لینکدین برای جذب نیرو برای فرصت‌های شغلی استفاده می‌کنید؟ خلاصه‌ی شما باید به این واقعیت اشاره کند که شما چه فرصت‌های شغلی دارید، نوع کاری که انجام می‌دهید چیست و اینکه چرا یک نامزد می‌خواهد در شرکت شما کار کند.

علایق حرفه ای خود را برجسته کنید

وقت آن است که علایق حرفه ای خود را برجسته کنید. به دیگران چه کمکی می‌کنید؟ هدف شما از انجام این کار چیست؟ این مورد با مهارت‌های شما متفاوت است، زیرا قابل اندازه‌گیری یا واقعیت محور نیست. از آنجایی که این‌ها علایق شما هستند، لازم نیست برای اثبات آنها داده‌هایی ارائه دهید. نشان دهید که متعهد به دنبال کردن آنها هستید و مطمئن شوید که نسبت به آنها علاقه نشان می‌دهید.

مثال علایق حرفه‌ای: من یک مربی فروش هستم که به تیم‌های کوچک (پنج تا ۱۰ نفر) کمک می‌کنم تا زمان و گردش کار خود را بهینه کنند، تا کسب‌وکارها بتوانند بدون اضافه کردن تعداد کارمندان بیشتر رشد کنند و نمایندگان بتوانند شغل خود را ارتقا دهند.

اطلاعات تماس خود را برای اقدام قرار دهید

آخرین اما نه کم اهمیت ترین مورد، شامل یک تماس برای اقدام به اشتراک گذاری اطلاعات تماس خود است. آیا شما یک کارمند آزاد یا قراردادی هستید که امیدوارید در لینکدین کار بیشتری پیدا کنید؟ خلاصه‌ی شما، باید به نحوی به برقراری ارتباط با شما ختم شود. اگر می‌خواهید معامله را امضا کنید، فهرستی از چشمگیرترین مشتریان خود را وارد کنید.

بلوک‌های بزرگ متن را جدا کنید

اگر متوجه شدید که خلاصه‌ی شما، در بعضی از قسمت‌ها طولانی‌تر است (تا زمانی که قانع‌کننده باشد مشکلی نیست)، سعی کنید بلوک‌های بزرگ متن را جدا کنید تا خواندن آن آسان‌تر شود. هنگامی که در ابتدا یک نمایه را مشاهده می‌کنید، بسیاری از افراد در حال بررسی زمینه سطح بالا هستند. اگر پاراگراف‌های طولانی ارسال می‌کنید، برخی از نکات برجسته شما ممکن است گم شوند. سعی کنید بلوک‌های متن خود را حداکثر تا دو یا سه جمله نگه دارید، تا خلاصه شما را راحت‌تر بخوانند.

چه چیزی را در خلاصه لینکدین قرار دهیم

بسته به هدف نمایه لینکدین شما، خلاصه لینکدین شما باید شامل 3 تا 5 جمله باشد که این موارد را شرح دهد: سال‌ها تجربه شما در صنعت، حوزه تخصصی شما، انواع سازمان‌هایی که با آنها کار کرده اید، مهارت‌های شما و آنچه که شما انجام می‌دهید. خلاصه لینکدین شما باید تنها در چند جمله، به خواننده، ایده روشنی از اینکه شما چه کسی هستید و چه چیزی شما را متمایز می‌کند بدهد.

چه چیزی در خلاصه لینکدین قرار ندهیم

رزومه شما

 از کپی و چسباندن رزومه به خلاصه لینکدین خودداری کنید. نه تنها زائد است، بلکه سابقه کاری شما باید در نمایه شما به روز باشد و استخدام کنندگان به دنبال معرفی مختصری از شخصیت شما هستند، نه بازیابی رزومه شما.

اشتباهات املایی یا گرامری

 همه ما انسان هستیم و اشتباهات املایی اتفاق می‌افتد. قبل از انتشار نمایه خود، مطمئن شوید که آن را چند بار بررسی کرده اید تا اشتباهات املایی یا گرامری نداشته باشید. داشتن اشتباهات املایی در نمایه شما می‌تواند اعتبار شما را به چالش بکشد و می‌تواند باعث انحراف از ویژگی‌های مثبت شما شود.

داستان کامل زندگی شما

خلاصه‌های لینکدین جایی برای انتشار زندگی نامه شما نیست. اگر کاربران نمایه شما را اسکن می‌کنند و به دنبال اطلاعات مربوط به یک نقش یا فرصت هستند، می‌خواهید همان نقاط در جلو و مرکز قرار گیرند. وقتی خلاصه لینکدین خود را به‌روزرسانی می‌کنید، سعی کنید اطلاعات مرتبط با مشاغل و فرصت‌هایی را که در اختیار دارید، درج کنید و همه چیز را واضح و مختصر نگه دارید.

بهترین خلاصه و بیوگرافی لینکدین

مثال‌ خلاصه لینکدین

اگر نیاز به الهام دارید، این نمونه‌ خلاصه لینکدین به شما کمک می‌کند کلمات مناسب را پیدا کنید.

این فروشنده به طور موثر علایق و شایستگی‌های برتر خود را در این زمینه نشان می‌دهد

این فرد مشتریان را با توصیف اشتیاق خود برای ساخت سازمان‌های پر رونق در اکوسیستم آموزشی جذب می‌کند، هدفی که او نیز به وضوح به آن اهمیت زیادی می‌دهد.

خط بعدی او به مشتریان احتمالی می‌گوید که علاقه مند است نیازهای آنها را بیاموزد، نه فقط آنها را بفروشد. سپس تخصص خود را مشخص می‌کند.

خطوط مورد علاقه ما

من از فناوری و آموزش نوآورانه برای بهبود سواد در آموزش استفاده کرده ام.

 چرا ما آن را دوست داریم: این خط تجربه او را در این زمینه بدون موارد غیر ضروری نشان می‌دهد. این ارتباط به ما امکان می‌دهد بزرگ‌ترین کتابخانه صوتی و تصویری برای آموزش در جهان را مدیریت کنیم و تاثیر عمیقی بر زبان آموزان در سطح جهانی داشته باشیم.

چرا این خلاصه کار می‌کند

این کاربر لینکدین به طور کامل اما مختصر از یک تجربه شخصی برای نشان دادن دلایل خود برای حمایت از دیگرانی که در چالش‌هایی که او از سر گذرانده اند استفاده می‌کند. او همچنین وسعت تخصص و تحقیقات خود را با ایجاد دلیل نیاز محصول خود در صنعت نشان می‌دهد.

خودت آن را امتحان کن

سودمندترین جنبه کار خود را توصیف کنید، چه کمک به کسب و کارهای کوچک در حرکت یا کارآمدتر کردن شرکت‌ها. در مرحله بعد، دلیل واجد شرایط بودن، خود را برجسته کنید. با چند نفر یا چند شرکت کار کرده‌اید؟ میانگین نتایج آنها چقدر است؟ برای حل کدام مشکلات سطح بالا به خوبی مجهز هستید؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *