برون سپاری بازاریابی: مزایا، چالش ها و نکات

برون‌سپاری بازاریابی به معنای همکاری با متخصصان برای اجرای برنامه بازاریابی شماست که می‌تواند به صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های شما کمک کند.

همه ما گاهی به کمک نیاز داریم. در زندگی روزمره ممکن است یک پیاده‌رو برای سگ استخدام کنید، از خدمات یک نظافتچی استفاده کنید یا معلمی برای کمک به تکالیف ریاضی فرزندتان داشته باشید. همه این خدمات را می‌توان به عنوان برون‌سپاری در نظر گرفت. پرداخت برای کمک‌های حرفه‌ای، زمان شما را آزاد می‌کند تا بر روی وظایف دیگری که با مهارت‌های شما سازگارتر است، تمرکز کنید. این اصل در مورد بازاریابی نیز صادق است: برون‌سپاری روشی برای دسترسی به استعدادهای جدید، کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان است.

برون سپاری بازاریابی: مزایا، چالش ها و نکات

برون‌سپاری بازاریابی چیست؟

برون‌سپاری بازاریابی به معنای استخدام یک شرکت ثالث برای انجام انواع مختلف وظایف بازاریابی است. بازاریابی یک کسب‌وکار تجارت الکترونیکی شامل اقدامات مختلفی است—ایجاد کمپین‌های ایمیلی، تولید محتوای بهینه‌سازی‌شده برای SEO و طراحی استراتژی‌های هوشمندانه برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی. هر یک از این اقدامات به مجموعه‌ای از مهارت‌های مختلف نیاز دارد و ممکن است شما منابع لازم برای استخدام یک تیم کامل بازاریابی داخلی را نداشته باشید. وقتی بازاریابی را برون‌سپاری می‌کنید، یک آژانس بازاریابی سوم را استخدام می‌کنید تا برخی یا تمام این وظایف را انجام دهد. این کار به شما این امکان را می‌دهد که به تخصص افرادی که در هر زمینه متخصص هستند دسترسی پیدا کنید و زمان و هزینه‌ای که برای به دست آوردن این مهارت‌ها به‌صورت داخلی صرف می‌شود، صرفه‌جویی کنید.

مزایا و چالش های برون سپاری بازاریابی

پیش از اینکه تصمیم به برون‌سپاری بگیرید، باید مشخص کنید که از این همکاری چه می‌خواهید و چه میزان وقت و انرژی آماده‌اید صرف کنید. اگرچه شرکت‌های ثالث می‌توانند همان تحویل‌دهنده‌هایی را که از یک تیم داخلی دریافت می‌کنید، ارائه دهند، اما آن‌ها به فرآیندهای متفاوتی برای مدیریت و استفاده از این خدمات نیاز دارند. در اینجا برخی از مزایا و چالش‌های برون‌سپاری بازاریابی برای کسب‌وکار شما آورده شده است.

مزایای برون‌سپاری شامل:

  • دسترسی به مهارت‌های تخصصی
    رشته‌های بازاریابی مانند بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) نیاز به دانش تخصصی برای عملکرد موثر دارند. استخدام یک آژانس به شما این امکان را می‌دهد که به حرفه‌ای‌های بازاریابی با تخصص در هر زمینه دسترسی پیدا کنید.
  • توانایی تنوع در کانال‌های بازاریابی
    یک آژانس بازاریابی می‌تواند به برند شما در گسترش به کانال‌های بازاریابی جدید کمک کند. تیم آژانس ممکن است به شما کمک کند تا برنامه بازاریابی محتوا را راه‌اندازی کنید، بدون اینکه نیاز به استخدام و آموزش کارکنان اختصاصی برای مدیریت وبلاگ خود داشته باشید.
  • کاهش هزینه‌ها
    زمانی که یک بخش بازاریابی برون‌سپاری‌شده را استخدام می‌کنید، مبلغ ثابتی برای هر ساعت یا پروژه پرداخت می‌کنید. شما فقط برای خدمات خاصی که درخواست می‌کنید هزینه می‌پردازید و از هزینه‌های مربوط به استخدام تمام‌وقت، مانند ارائه مزایا و سرمایه‌گذاری در آموزش و توسعه، صرفه‌جویی می‌کنید.
  • انعطاف‌پذیری
    لازم نیست همه جنبه‌های استراتژی بازاریابی خود را برون‌سپاری کنید. به‌جای آن، می‌توانید انتخاب کنید که کدام خدمات بازاریابی را نیاز دارید که به آژانس برون‌سپاری کنید و کدام (در صورت وجود) را می‌توانید در داخل مدیریت کنید. به عنوان مثال، ممکن است تصمیم بگیرید فقط وظایف زمان‌بر یا آن‌هایی که به دانش تخصصی نیاز دارند را برون‌سپاری کنید.

برون سپاری بازاریابی: مزایا، چالش ها و نکات

چالش‌های برون‌سپاری شامل:

  • مشکل در ارتباطات
    یک بخش بازاریابی داخلی در سیستم‌های ارتباطی شما یکپارچه شده و درک عمیقی از برند، مشتریان و کسب‌وکار شما دارد. از سوی دیگر، یک شریک بازاریابی برون‌سپاری‌شده در کسب‌وکار شما یکپارچه نیست. ممکن است پیدا کردن زمان برای ملاقات با تیم برون‌سپاری شما دشوارتر از یک عضو داخلی باشد و همچنین ممکن است نیاز به صرف زمان بیشتری برای توضیح اصول برند و کسب‌وکار به تیم برون‌سپاری باشد. مسائل کوچکی مانند عدم دسترسی به تقویم‌های مشترک و کار با نرم‌افزارهای مختلف می‌تواند بر روند ارتباط و کار تأثیر بگذارد.
  • صرف زمان برای پیدا کردن شریک برون‌سپاری سازگار
    مصاحبه با آژانس‌های بازاریابی و onboarding شریک انتخابی شما نیاز به سرمایه‌گذاری زمانی اولیه از تیم شما دارد، زیرا باید آژانس مناسب یا مشاور تجارت الکترونیک را برای کار پیدا کنید. این می‌تواند وقت کاری تیم شما را به خود اختصاص دهد و ممکن است شامل جلسات زیادی برای هماهنگی در مورد دامنه پروژه قبل از شروع کار آژانس خارجی باشد.
  • مشکل در درک صدای برند شما
    ایجاد محتوای جذاب که دیدگاه شرکت شما را منعکس کند، نیاز به دانش عمیق از برند شما دارد. شرکای ثالث همان درک صدای برند را که ممکن است یک همکار داخلی داشته باشد، نخواهند داشت.
  • نیاز به مدیریت روابط
    شرکای خارجی نیاز به مدیریت داخلی دارند تا بفهمند چه نیاز دارند و چگونه به‌طور مؤثر عمل کنند. یکی از اعضای تیم شما باید مسئول مدیریت رابطه باشد، با تعیین انتظارات، آگاهی از پروژه‌ها و بررسی نتایج.

۶ نکته برای برون سپاری بازاریابی شرکت شما

انتخاب شریک برون‌سپاری بازاریابی شما، سخت‌ترین بخش شروع کار است. شرکای Shopify Plus می‌توانند به شما در پیدا کردن یک آژانس بازاریابی سازگار کمک کنند. از این نکات برای پیدا کردن شریک قابل اعتماد و آماده‌سازی آن‌ها برای موفقیت استفاده کنید:

برون سپاری بازاریابی: مزایا، چالش ها و نکات

تعیین دامنه
قبل از انتخاب یک شریک، مشخص کنید که کدام خدمات بازاریابی را می‌خواهید برون‌سپاری کنید و ارزیابی کنید که چگونه این خدمات به استراتژی بازاریابی کلی شما می‌پیوندند. می‌توانید تصمیم بگیرید، به عنوان مثال، آیا به کمک در توسعه یک برنامه بازاریابی جدید یا کمک در فرآیند تولید محتوا نیاز دارید. تعیین دامنه به شما کمک می‌کند تا اندازه و نوع آژانسی که باید با آن کار کنید را مشخص کنید.

تعیین بودجه
برون‌سپاری بازاریابی از ایجاد یک بخش بازاریابی داخلی مقرون‌به‌صرفه‌تر است، زیرا نیازی به استخدام، آموزش و مدیریت یک تیم کامل ندارید. بودجه خود را قبل از تماس با شرکای بالقوه تعیین کنید. درخواست پیشنهاد (RFP) ارسال کنید تا از آژانس‌های مختلف قیمت بگیرید و هرکدام که حداقل هزینه‌اش بالاتر از بودجه شماست را کنار بگذارید.

انجام مصاحبه
قبل از انتخاب آژانس، از جلسات حضوری یا مجازی برای توصیف خدماتی که به دنبال برون‌سپاری آن‌ها هستید و برای شناخت شرکای بالقوه استفاده کنید. به دنبال آژانس‌هایی با تاریخچه موفق در اجرای کمپین‌ها یا کسانی که با برندهای مشابه شما کار کرده‌اند باشید و به راحتی درخواست ارجاعات کنید.

تعیین انتظارات و زمان‌بندی‌های واضح
آژانس جدید خود را با ارائه یادداشت‌هایی درباره پروژه‌هایی که روی آن‌ها کار خواهند کرد و به اشتراک‌گذاری مجموعه‌ای از راهنماهای برند به‌روز کنید. انتظارات واضحی تعیین کنید و زمان‌بندی‌ها و لیست کاملی از deliverables مورد انتظار را ارائه دهید تا هر دو طرف قبل از شروع کار بر روی این عناصر روشن شوند.

انتخاب یک عضو تیم داخلی برای مدیریت رابطه
قبل از برون‌سپاری وظایف بازاریابی به یک شخص ثالث، مطمئن شوید که فردی از تیم شما وجود دارد که بتواند رابطه را مدیریت کند. یک نماینده از تیم شما باید پروژه‌ها را معرفی کند، کارها را تایید کرده و بازخورد ارائه دهد.

حفظ ارتباط خوب
به‌طور مداوم چک کنید. علاوه بر ارتباطات نوشتاری، ایده خوبی است که یک جلسه منظم، شاید هفتگی، تنظیم کنید که در آن هر دو تیم بتوانند سوالات بپرسند و بازخورد ارائه دهند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *