برندینگ چیست؟ درک اهمیت آن در سال 2024

این موضوع بسیار مهم است که بیاموزید چگونه یک برند ایجاد و مدیریت کنید که به کسب و کار شما کمک کند تا معروف، محبوب و ترجیح داده شود.

بر خلاف باور مرسوم، شرکت‌ها محصولات را نمی‌فروشند. آن‌ها تجربه‌ها، احساسات و ایدئولوژی‌ها را به فروش می‌رسانند. کسب‌وکارهایی با برندهای فوق‌العاده مانند کوکاکولا دقیقاً می‌دانند که می‌خواهند مشتریان چه تجربه‌ای را در هنگام خرید یا داشتن قصدی برای خرید، داشته باشند. توانایی کنترل تجربه خرید در این سطح، قدرت برندسازی را در کار، نشان می‌دهد.

این راهنمای برندینگ به شما کمک خواهد کرد تا یک برند قوی ایجاد و مدیریت کنید که مشتریان را وادار به تحسین، در یاد داشتن و ترجیح دادن کسب و کار شما نسبت به رقبا کند.

برند چیست؟

برند، هویت و داستان یک شرکت است که باعث متمایز شدن آن از رقبایی می‌شود که محصولات یا خدمات مشابهی را عرضه می‌کنند. هدف اصلی برندینگ، کسب فضایی در ذهن مخاطبان و تبدیل شدن به گزینه ترجیحی آن‌ها برای انجام معاملات است.

برندها راهی موثر برای شرکت‌ها برای انتقال دادن دیدگاه خود هستند. یک برند، روشن می‌کند که یک شرکت چه چیزی را ارائه می‌کند و چرا. برند همچنین به تجربه کلی اشخاصی اشاره دارد که با یک کسب و کار در تعامل هستند، به عنوان یک خریدار، مشتری، دنبال‌کننده رسانه‌های اجتماعی یا حتی یک گذرندهٔ ساده.

برند چیست؟

برندینگ چیست؟

برندینگ، فرآیند ایجاد هویت برند یک شرکت است. این فرآیند همچنین مواردی را که از برند حمایت می‌کنند، مانند لوگو، شعار، طراحی دیداری یا سبک بیان، ارائه می‌دهد.

به طور خلاصه، برندینگ فرآیند تحقیق، توسعه و اعمال یک ویژگی یا مجموعه ویژگی‌های متمایز برای سازمان شما است تا مصرف‌کنندگان بتوانند برند شما را با محصولات یا خدمات شما مرتبط کنند.

برندینگ در زیرنویس‌های رسانه‌های اجتماعی، پالت رنگی تابلوهای تبلیغاتی و موادی که برندها برای بسته‌بندی خود استفاده می‌کنند، حضور دارد. شرکت‌هایی که برندهای قوی ایجاد می‌کنند، می‌دانند که هویت برند باید در همه جا حیات داشته باشد. آن‌ها می‌دانند که نام آن‌ها به دور از برچسب گسترش می‌یابد و مصرف‌کنندگان را وادار به انتخاب محصولات خود از بین گزینه‌های موجود می‌کند.

به عنوان مثال، برند کوکاکولا یکی از شناخته‌شده‌ترین لوگوهای جهان را دارد. حروف قرمز و سفید کلاسیک، آثار هنری پرانرژی و فونت متمایز، بیش از یک قرن است که توجه خریداران را جلب کرده‌اند.

برند کوکاکولا پس از گذراندن آزمون زمان، گواهی بر قدرت برندسازی مداوم و موفقی است که مصرف کنندگان آن را دوست دارند.

با این حال، برندینگ یک فرآیند مکرر است و نیازمند برقراری ارتباط با قلب مشتریان و کسب و کار شماست. با این وجود، این فرآیند دقیقاً مشابه بازاریابی نیست.

در مرحله بعد، به مقایسه شباهت‌ها و تفاوت‌های بین برندینگ و بازاریابی می‌پردازیم.

برندینگ در مقابل بازاریابی

اگرچه آسان است که برندینگ و بازاریابی را به عنوان یک رشته ترکیب کرد، اما آن‌ها در حقیقت، به طور کامل متمایز هستند. همچنین معمول است که برندینگ و بازاریابی را به عنوان اولویت‌های مقایسه شونده شنید. حقیقت این است که هر دو برای یک کسب و کار موفق ضروری هستند و باید به طور هماهنگ کار کنند تا یک کسب و کار بتواند رشد کند.

به طور ساده، برندسازی، هویت یک شرکت است و بازاریابی شامل تاکتیک‌ها و استراتژی‌هایی است که این چشم انداز را بیان می‌کند.

برندینگ در مقابل بازاریابی

بازاریابی برندینگ
کمپین‌هایی را ایجاد می‌کند که محصولات، مأموریت و اهداف برندها را به هم مرتبط می‌کند هویت برند را توسعه می‌دهد
اعتماد مشتری را با اقدامات ایجاد می‌کند با داستان، اعتماد مشتری را ایجاد می‌کند
استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها برای پشتیبانی محصولات و کمپین‌ها استراتژِی‌ها و تاکتیک‌ها برای پشتیبانی هویت و داستان
داستان برند را با ابتکارات خاص پشتیبانی می‌کند داستان اینکه چرا شرکت وجود دارد
تمرکز روی کاری که مخاطب با شرکت شما انجام می‌دهد تمرکز روی اینکه مخاطب چه احساسی در مورد شرکت شما دارد

هر چه یک کسب و کار رشد می‌کند، هم برندینگ و هم بازاریابی پیچیده‌تر می‌شوند. این رشد اغلب به این معناست که هر دو حوزه یک کسب و کار، استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی را برای حمایت از اهداف مختلف توسعه می‌دهند. در برندینگ، این اقدامات معمولاً به داستان و هویت کسب و کار کمک می‌کنند. در بازاریابی، این اقدامات به طور معمول محصولات، مشتریان یا سایر ابتکارات یک شرکت را تقویت می‌کنند تا فروش را افزایش دهند.

برندینگ به دلایل متنوعی اهمیت دارد و ما در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اهمیت برندینگ

برند شما تقریبا یکی از ارزشمندترین دارایی‌های سازمان شما است. برند به شما هویت می‌دهد، کسب و کار شما را به یادماندنی می‌کند، مشتریان را ترغیب به خرید از شما می‌کند، بازاریابی و تبلیغات شما را پشتیبانی می‌کند و باعث افتخار کارمندان شما می‌شود.

سایر مزایای برندینگ شامل موارد زیر است:

بر تصمیمات خرید تاثیر می‌ گذارد

برندینگ می‌تواند عامل تصمیم‌گیری برای مصرف‌کنندگان در زمان تصمیم برای خرید باشد. در واقع، یک مطالعه از طرف Razorfish در سال 2021 نشان داد که 82 درصد از مصرف کنندگان مورد بررسی از برندهایی خرید می کنند که مأموریت یا هدف بزرگ تری دارند. حدود 67٪ از آن‌ها می‌گویند که برندهایی که از آن‌ها خرید می‌کنند، آن‌ها را به انسانی بهتر تبدیل می‌کنند.

برای کسب و کار شما ایجاد هویت می‌ کند

یک برند، خارج از محصول یا خدمات یک شرکت است. برندینگ هویتی برای کسب و کار شما ایجاد می‌کند. این به مصرف‌کنندگان چیزی می‌دهد که به آن مرتبط باشند؛ علاوه بر محصول یا خدمتی که در واقع خریداری می‌کنند.

به مشتریان به در یاد نگه داشتن کسب و کار شما کمک می‌ کند

برندینگ کسب و کار شما را به یاد ماندنی می‌کند. این چهره شرکت شماست و به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند که کسب و کار شما را در هر رسانه‌ای تشخیص دهند، همچنین تبلیغات و بازاریابی را تقویت می‌کند.

برندینگ حمایت از تلاش‌های بازاریابی و تبلیغاتی شما را تقویت می‌کند. این به تبلیغات شما کمک می‌کند تا با شناخت بیشتر و تأثیر بیشتری ارائه شود.

پشتیبانی کارکنان را ایجاد می‌ کند

برندینگ، افتخار کارمندان شما را به دنبال دارد. زمانی که شما برند شرکت خود را ایجاد می‌کنید، شما نه تنها هویت کسب و کار خود را ایجاد می‌کنید، بلکه محیط کاری قابل اعتماد و مورد تحسینی نیز ایجاد می‌کنید. برندینگ قوی، کارمندان قوی به دنبال دارد.

برندینگ چیست؟

راهنمای استراتژی برند

درست است، برندینگ کار خلاقانه‌ای است؛ همچنین یک تلاش تیمی است و بسیاری از ذینفعان باید در فرآیند، مشارکت داشته باشند. هر کسی نظری دارد و مدیریت بازخوردها و تغییرات مفید، می‌تواند برندسازی را به چالش تبدیل کند.

چگونه یک برند ایجاد کنیم؟

  • مخاطب هدف خود را مشخص کنید.
  • بیانیه مأموریت خود را تعیین کنید.
  • ارزش‌ها، ویژگی‌ها و مزایای خود را تعریف کنید.
  • دارایی‌های بصری خود را ایجاد کنید.
  • صدای برند خود را پیدا کنید.
  • برند خود را بازاریابی کنید.

در ادامه، راه‌هایی برای ایجاد یک برند یا شروع فرایند ریبرندینگ کسب‌وکار خود، مشاهده می‌کنید.

در برند ساختن، موارد زیادی وجود دارد و بسیاری از این موارد برای ایجاد یک برند قوی باید مد نظر قرار گیرد. پس، یک دفترچه یادداشت بردارید و ایده‌های خود را در طول این بخش یادداشت کنید. به این توجه کنید که برندینگ یک فرآیند مکرر است. این بدان معناست که ممکن است برخی از این مراحل را در هنگام ایده‌پردازی و ساخت برندتان تکرار کنید.

مخاطب هدف خود را مشخص کنید

برندینگ منجر به آگاهی، شناخت، اعتماد و درآمد می‌شود. ما در مورد این موضوع صحبت کرده‌ایم. اما بیایید یک قدم عقب برگردیم و بفهمیم که اینها از کجا ناشی می‌شوند: از مصرف‌کنندگان. و نه فقط هر مصرف‌کننده‌ای؛ مخاطب هدف شما. 70٪ از مصرف‌کنندگان می‌گویند که آن‌ها به تجربه‌ی شخصی‌سازی شده نیاز دارند. اما چگونه می‌توانید این تجربه را ارائه دهید اگر ایده‌ای واضح از آن‌ها ندارید؟

اگر برند شما با مخاطب شما همخوانی نداشته باشد، منجر به آگاهی، شناخت، اعتماد و درآمد نخواهد شد. اینجاست که تحقیقات بازار هدف مد نظر قرار می‌گیرد.

قبل از هر اقدامی، باید بفهمید برند شما با چه کسانی در ارتباط خواهد بود. محصول شما برای چه کسانی مناسب است؟ مشتری ایده‌آل شما چه کسی است؟ چرا در ابتدا کسب‌وکار خود را ایجاد کردید؟

آنچه که در مورد بازار هدف و شخصیت‌های خریدار خود می‌آموزید، تصمیمات برندینگ شما را در آینده تحت تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین این مرحله را اولویت اصلی خود قرار دهید.

ارزش‌ها، ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فرد خود را تعریف کنید

احتمالاً بسیاری از کسب‌وکارها در صنعت و جایگاه شما وجود دارند. آسان است که بر روی رقابت خود تمرکز کنید (و برای تجزیه و تحلیل رقابتی، زمان و مکانی وجود دارد)، اما، در حال حاضر، بیایید بر روی شما تمرکز کنیم.

کسب و کار شما چه چیزی دارد که هیچ کس دیگر نمی‌تواند تقلید کند (از نظر قانونی)؟ برند شما.

به همین دلیل باید اطمینان حاصل کنید که برند شما از عناصری تشکیل شده و الهام گرفته شده است که تنها متعلق به شما هستند: ارزش‌ها، مزایا و ویژگی‌هایی که کسب‌وکار شما را منحصر به فرد می‌کنند.

لحظه‌ای تامل کنید تا یک لیست از چیزهایی که کسب‌وکار شما را از دیگران متمایز می‌کند، یادداشت کنید. منظورم ویژگی‌های محصول نیست (مانند ظاهر، اجزا یا قابلیت‌ها). بلکه به اینکه محصولات یا خدمات شما چگونه به بهبود زندگی‌ها کمک می‌کنند و به موفقیت کمک می‌کنند، اشاره دارم.

مثال واقعی: برند زیبایی Tower 28

شما ممکن است از Tower 28 شنیده باشید؛ آن‌ها یک شرکت زیبایی هستند که در سال 2021 در TikTok وایرال شدند. من محصولات مراقبت از پوستشان را به دو دلیل سفارش می‌دهم:

  • آن‌ها از مواد مضر دوری می‌کنند
  • من به برند آن‌ها اعتماد دارم و آن را احترام می‌گذارم (و زیباست.)

در وبسایت خود، آن‌ها به طور روشن و ساده ارزش‌ها و مزایای منحصر به فرد خود را به عنوان بخشی از برند کلی خود شرح داده‌اند. این باعث می‌شود مشتریان مانند من به محصولاتشان اعتماد کنند و آن‌ها را نسبت به رقبا انتخاب کنند.

دارایی‌های بصری خود را ایجاد کنید

در این نقطه، باید مخاطبان هدف، بیانیه مأموریت خود و ویژگی‌های منحصر به فرد کسب و کار خود را درک کرده باشید.

آیا می‌توانید با اطمینان بگویید که این مراحل را به پایان رسانده‌اید؟ اگر پاسخ شما بله است، وقت آن رسیده که به یکی از قسمت‌های جذاب‌تر برندینگ بروید: طراحی بصری. ما درباره لوگوی شما، پالت رنگی، تایپوگرافی (فونت‌ها)، آیکون‌ها و سایر اجزای بصری صحبت می‌کنیم.

هنگامی که این عناصر را ایجاد می‌کنید، یک مجموعه از رهنمودهای برند (یا راهنمای استایل برند) برای اداره ترکیب و استفاده از دارایی‌های بصری خود ایجاد کنید.

این کار باعث می‌شود تا هر کسی که از برندینگ جدید شما استفاده می‌کند، به صورت دقیق و سریع عمل کند.

توجه: طراحی می‌تواند به اندازه جذاب بودن، ترسناک نیز باشد. استخدام یک حرفه ای با تجربه طراحی لوگو و هویت یا شروع با چند قالب طراحی مفید را در نظر بگیرید.

صدای برند خود را پیدا کنید

صدای برند خود را در نظر بگیرید. اگر با برندتان مکالمه داشته باشید یا برای شما پیامی ارسال کند، چه صدایی خواهد داشت؟ نحوه ارتباط شما با بازار هدفتان نیز به عنوان بخشی از برندینگ شما در نظر گرفته می‌شود. شما می‌خواهید یک صدای برند تعریف کنید که با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند و با آن‌ها همدلی داشته باشد، در غیر این صورت، آن‌ها به احتمال زیاد توجه نخواهند کرد. به همین دلیل،در بازگشت به مرحله اول تردید نکنید تا با اینکه با چه کسی صحبت می‌کنید، آشنا شوید. لحن شما از کمپین‌های تبلیغاتی و عناوین اینستاگرامی شما تا پست‌های وبلاگ و داستان برندتان، باید سازگار باشد.

پس، به مخاطبانتان فرصتی دهید تا با برند شما آشنا شوند و صدای شما را شناسایی کنند. بهترین اتفاق این است که یک صدای سرگرم‌کننده و دلفریب ایجاد کنید، و مشتریانتان منتظر به‌روزرسانی‌های شبکه‌های اجتماعی و ایمیل شما باشند.

برند خود را به کار بگیرید

برند شما تنها در صورتی کار می‌کند که شما کار کنید. هنگامی که طراحی و ایجاد برند جدید (یا ریبرندینگ) خود را به پایان رساندید، آن را در هر اینچ کسب‌وکارتان، یکپارچه کنید. توجه بیشتری داشته باشید تا مطمئن شوید که در هر جایی که کسب و کار شما مشتریان را لمس می‌کند، نمایش داده می‌شود. در اینجا چند نکته برای به کارگیری برند شما در سراسر جهان آورده شده است.

چگونگی برندینگ کسب و کار خود بر اساس کانال‌ ها

وبسایت

۵۰٪ از مصرف‌کنندگان فکر می‌کنند که طراحی وبسایت برای برند یک کسب‌وکار، حیاتی است. پس لوگوی خود، پالت رنگی و تایپوگرافی خود را در سراسر وبسایت خود پراکنده کنید. هیچ چیز به جز دارایی‌های تعریف شده در راهنمای استایل برند خود را استفاده نکنید.

وبسایت شما بخش اصلی از هویت شرکت شماست و اگر هویت برند شما را نشان ندهد، تنها تجربه‌ای مغایر برای مشتریان خلق خواهد کرد. همچنین، مطمئن شوید که همه کپی‌های وب، فراخوان‌ها برای اقدام، و توضیحات محصول، با صدای برند شما صحبت می‌کنند.

رسانه‌ های اجتماعی

افزایش آگاهی از برند، یکی از اهداف اصلی بازاریابان اجتماعی است، طبق تحقیقات سال ۲۰۲۲. تمام عکس‌های پروفایل، تصاویر کاور و تصاویر برند شما باید نشان دهنده و بازتاب کننده برند شما باشند. در نظر داشته باشید که لوگوی خود را به عنوان عکس پروفایل خود قرار دهید. این باعث می‌شود مشتریان به راحتی کسب‌وکار شما را شناسایی کنند. مانند وبسایت شما، اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات پروفایل، پست‌ها و عناوین، صدای برند شما را نشان دهند.

بسته بندی

اگر یک کسب‌وکار محصولات فیزیکی دارید، محصول شما احتمالاً قابل لمس‌ترین راه تعامل مشتریان با برند شما است. به همین دلیل، بسته‌بندی شما باید جلوه‌گر برندینگ جدید شما در طراحی، رنگ‌ها، اندازه و حس، باشد.

تبلیغات

تبلیغات (دیجیتال و چاپی) به طور معمول برای ایجاد آگاهی از برند و معرفی به مصرف‌کنندگان استفاده می‌شوند. در واقع، طبق تحقیقات، ۳۳٪ از بازاریابان، از تبلیغات پولی برای افزایش آگاهی از برند استفاده می‌کنند.

به همین دلیل، حیاتی است که تبلیغات، برند شما را نمایش دهند. در واقع، برندینگ شما باید فرآیند ایجاد تبلیغات را آسان‌تر کند. با راهنمای استایل برند خود، شما از قبل می‌دانید که تبلیغات شما باید چگونه ظاهر شوند و چه نوع متنی بنویسید.

فروش و خدمات مشتری

یک برند به اندازه افراد پشت سر آن قدرتمند است و اگر افراد شما برند شما را به کار نگیرند، برای شما کارساز نخواهد بود. علاوه بر این، برند شما بیشتر از بازاریابی شما کاربرد دارد.

پرسنل خدمات مشتری خود را از دستورالعمل‌های برند خود مطلع کنید و به آن‌ها بگویید که از دستورالعمل‌ها استفاده کنند؛ به خصوص زمانی که مستقیماً با مشتریان در ارتباط هستند. چه زمانی که در حال اشتراک‌گذاری نسخه نمایشی محصول هستند یا به سؤالات مشتری پاسخ می‌دهند، آن‌ها را تشویق کنید که از لوگو، شعار، تصاویر و صدای برند شما استفاده کنند.

اصطلاحات مرتبط با برندینگ که باید بدانید

در ادامه برخی از اصطلاحات مرتبط با برند که باید بدانید، آمده است. این اصطلاحات نشان دهنده اهمیت و ارزش برندینگ کسب‌وکار شما است.

آگاهی از برند

آگاهی از برند به این معنا است که چقدر عموم مردم و مخاطبان هدف با برند شما آشنا هستند. آگاهی بالا از برند منجر به این می‌شود که برندها به عنوان “داغ”، “پر سر و صدا” یا “محبوب” توصیف شوند. آگاهی از برند به این دلیل مهم است که مصرف‌کنندگان نمی‌توانند خرید از برند شما را تصور کنند؛ زیرا با آن آشنا نیستند.

برندینگ قوی کسب‌وکار شما را معروف می‌کند.

گسترش برند

گسترش برند زمانی رخ می‌دهد که شرکت‌ها “برند” خود را گسترش داده و محصولات جدید در صنایع و بازارهای جدید توسعه می‌دهند. به عنوان مثال، چمن‌زن هوندا یا رخت خواب مارتا استوارت. گسترش برند به شرکت‌ها (یا افراد) این امکان را می‌دهد که از آگاهی و ارزش برند برای ایجاد جریان‌های درآمدی بیشتر و تنوع بخشیدن به خطوط تولید، بهره ببرند.

برندینگ قوی درآمد بیشتری به دنبال دارد.

هویت برند

هویت برند، شخصیت کسب‌وکار شما و قولی است که به مشتریانتان می‌دهید. هویت برند این است که می‌خواهید مشتریان پس از ارتباط با برند شما چه احساسی داشته باشند. هویت برند شما معمولاً از ارزش‌های شما، نحوه ارتباط شما با محصول یا خدمات و احساسی که می‌خواهید مردم هنگام تعامل با آن داشته باشند، تشکیل شده است.

 برندینگ قوی به کسب‌وکار شما چیزی بیشتر از یک نام می‌دهد.

مدیریت برند

مدیریت برند به فرایند ایجاد و حفظ برند شما اشاره دارد. این موضوع شامل مدیریت عناصر ملموس برند شما (راهنمای استایل، بسته‌بندی، پالت رنگی) و عناصر غیر ملموس آن (نحوه ادراک آن توسط مخاطبان هدف و مشتریان شما) می‌شود. برند شما یک دارایی زنده است و باید اینچنین مدیریت شود.

برندینگ قوی نیازمند نگهداری مداوم است.

شناخت برند

شناخت برند به این معنا است که چقدر یک مصرف‌کننده (بهتر است در مخاطبان هدف شما) بتواند برند شما را بدون دیدن نام کسب‌وکار شما شناسایی و تشخیص دهد، از طریق لوگوی شما، شعار، صدا، بسته‌بندی یا تبلیغات. این مفهوم همراه با یادآوری برند است که توانایی فکر کردن به یک نام تجاری بدون هیچ شناسه دیداری یا شنیداری است. برندینگ قوی کسب‌وکار شما را در صدر ذهن نگه می‌دارد.

اعتماد به برند

اعتماد به برند به این معنا است که مشتریان و مصرف‌کنندگان به چه اندازه به برند شما اعتقاد دارند. آیا شما به وعده‌های بازاریابی خود عمل می‌کنید؟ آیا فروشندگان و خدمات مشتریان شما از حد معمول عبور می‌کنند؟ این‌ها می‌توانند اعتماد مشتریان شما را ایجاد کنند که در یک دنیا که تنها ۱۴٪ از مردم اعتماد به کسب‌وکارهای بزرگ دارند، بسیار مهم است.

برندینگ قوی برای مشتریان شما اعتماد می‌سازد.

ارزش گذاری برند

ارزش‌گذاری برند، ارزش تجاری برند شما که از ادراک، شناخت و اعتماد مصرف‌کنندگان مشتق می‌شود، است. این مفهوم با سرمایه برند همراه است. یک برند قدرتمند می‌تواند کسب‌وکار شما را برای سرمایه‌گذاران، سهامداران و خریداران بالقوه، ارزشمند کند.

برندینگ قوی ارزش کسب‌وکار شما را افزایش می‌دهد.

نکات برندینگ برای کسب‌وکارهای کوچک

  • با برند خود مانند یک شخص رفتار کنید.
  • ثبات را در اولویت قرار دهید.
  • استراتژی برند را دنبال کنید.
  • اجازه ندهید الهام به تقلید تبدیل شود.
  • از برندسازی برای استخدام استفاده کنید.

با برند خود مانند یک شخص رفتار کنید

برند خود را به عنوان یک شخص در نظر بگیرید. برند شما باید دارای هویت (چه کسی است)، شخصیت (نحوه رفتار آن) و تجربه (چگونه به خاطر سپرده می‌شود) داشته باشد.این سوالات را در مورد برندتان از خود بپرسید:

  • برند شما چگونه خود را معرفی می‌کند؟
  • اگر قرار بود ظاهر خود را توصیف کند، چگونه این کار را انجام می‌داد؟
  • برند شما چگونه در مورد محصولات یا خدمات شما صحبت می‌کند؟ 
  • بعد از اینکه برای اولین بار با نام تجاری شما ملاقات کردید، کسی در مورد آن چه خواهد گفت؟ چند جمله برای توصیف آن استفاده می‌کنند؟

هدف از برندسازی ایجاد ارتباط با مشتریان شماست. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که با برند خود به عنوان یک شخص رفتار کنید و درک کنید که می‌خواهید مشتریان شما نیز همین کار را انجام دهند.

ثبات را در اولویت قرار دهید

88 درصد از مصرف کنندگان به دنبال اصالت برندهای مورد حمایت خود هستند. ثبات برای برندسازی ضروری است زیرا اعتماد ایجاد می‌کند و به مشتریان نشان می دهد که ارزش های شما معتبر هستند. بدون آن، به طور تصادفی می‌توانید برند خود را تضعیف کرده و مشتریان خود را گیج کنید.

برندهای شناخته شده و ارزشمند بر روی ثبات تمرکز می‌کنند و از مزایای آن بهره می‌برند. بنابراین، نام تجاری خود را در رسانه‌ها و پلتفرم‌ها، یکپارچه کنید. این امر باعث می‌شود که مشتریان شما به راحتی با برند شما آشنا شوند، آن‌ها را بشناسند و در طول زمان ترجیح دهند. دستورالعمل‌های برند می تواند به این ابتکار کمک کند.

ایجاد و پیروی از یک استراتژی برند

استراتژی برند، چیزی بیشتر از راهنمای برند شما است. این یک برنامه با اهداف مشخص و بلندمدت است که تیم شما می‌تواند با تکامل برند شما، به آن دست یابد. این اهداف معمولاً در ارتباط با هدف، احساسات، انعطاف‌پذیری، آگاهی از رقابت و مشارکت کارمندان برند شماست.

به خاطر دارید که گفتم برندینگ یک فرایند پیوسته است؟ چیزهای زیادی در آن وجود دارد. یک استراتژی برند می‌تواند به شما کمک کند تا این فرایند را به یک تمرین خوب و با دقت تبدیل کنید که برند شما را به سوی موفقیت و شناخت، هدایت می‌کند.

اجازه ندهید الهام به تقلید تبدیل شود

تجزیه و تحلیل رقابتی اهمیت دارد. این کار نه تنها به شما آموزش می‌دهد که رقبای شما کجا ایستاده‌اند و چگونه برتر هستند، بلکه می‌تواند به شما ایده‌هایی در مورد اینکه چگونه می‌توانید برند خود را بهبود بخشید یا بیشتر متمایز کنید، می‌دهد.

اما مراقب باشید در دام تقلیدی نیفتید. تحقیقات رقابتی خود را محدود نگه دارید و بر آنچه سازمان شما به شما می‌دهد، تمرکز کنید. فقط به این دلیل که یک (یا دو) رقیب شرکت خود را به روشی خاص علامت گذاری کرده‌اند، به این معنی نیست که شما باید از آن پیروی کنید. برندهای جدید، منحصر به فرد و محرک، برندهایی به یاد ماندنی هستند.

از برندینگ برای استخدام استفاده کنید

برندسازی قوی باعث افتخار کارمندان شما می‌شود. از برند خود برای جذب افراد با استعداد استفاده کنید. اگر استخدام یک ابتکار قوی برای سازمان شما است، بخشی از منابع خود را به برندسازی کارفرما اختصاص دهید.

برندسازی کارفرما نحوه بازاریابی شرکت خود را برای جویندگان کار و کارمندان فعلی است. اگر شما به طور عمومی به سازمان خود افتخار می‌کنید، دیگران نیز به آن افتخار می‌کنند.

برندینگ چیست؟

آماده، تنظیم، برند

برندینگ نام، لوگو، پالت رنگی، صدا و تصاویر سازمان شما و البته بیشتر است. برندینگ در واقع احساس غیرقابل اندازه‌گیری است که مشتریان شما هنگام تعامل با برند شما دارند. می‌دانید، منظور همان تجربه‌ای است که در ابتدا درباره آن صحبت کردیم.

اینگونه است که برندهای قدرتمند از سایرین منحرف و جدا می‌شوند. اجزای ملموس به این امر کمک می کنند (یک لوگوی زیبا، یک شعار هوشمندانه، یک مانیفست معتبر و صدای واضح برند) اما برندهای واقعا قوی زمانی که روی تصویر بزرگ برند خود تمرکز می‌کنند، رشد می‌کنند. به قلب و روح مخاطبان هدف و سازمان خود برسید و ببینید که یک برند موفق، به دنبال آن خواهد آمد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *