افزایش کارایی در نام گذاری برند

ایجاد نام تجاری برای سازمان یا محصول شما یک گام مهم است که باید به دقت برنامه ریزی و اجرا شود. با این حال، در دنیای پرشتاب کسب و کار، این گونه غافلگیری‌ها رایج هستند، و حتی یک جدول زمانی که به خوبی برنامه ریزی شده است، می‌تواند به سمت دیگری برود. نیاز فوری به راه اندازی یک محصول، تقاضاهای بازار، مسائل مربوط به علامت تجاری، چالش‌های روابط عمومی، رقابت استارتاپ‌ها و موارد دیگر می‌تواند نیاز فوری به یک نام جدید داشته باشد. بنابراین، چگونه می‌توانید روند نامگذاری را تسریع کنید؟ در این مقاله ده نکته ارزشمند برای ساده کردن مسیر نامگذاری و یافتن سریع نام مناسب آورده شده است. 

افزایش کارایی در نام گذاری برند

مطمئن شوید که محدودیت‌ های زمانی واقعی هستند

معمولاً مراجعین احساس فوریت می‌کنند. آماده کردن یک محصول یا شرکت برای عموم شامل ده‌ها عامل متحرک است، بنابراین قابل درک است که مدیران بخواهند هر مرحله را در اسرع وقت انجام دهند.

برنامه ریزی پروژه را بهینه کنید

اگرچه این جذاب‌ترین جنبه هر پروژه نیست، اما برنامه‌ریزی برای یک نتیجه موفقیت‌آمیز حیاتی است. حتی قبل از اینکه پروژه شروع شود، مطمئن شوید که:

  • فقط به یک دوره توسعه نام بچسبید. برای اکثر آژانس‌های نام‌گذاری، فرآیند استاندارد شامل دو دوره است دوره اول به طور گسترده کاوش می‌کند، و دومی از بازخورد مشتری به‌دست‌آمده از جهت‌های اول تا باریک و عمیق استفاده می‌کند. با این حال، برای چرخش‌های سخت، می‌توانید با بررسی سالم نام‌های نمونه در طول جلسه توجیهی، برای درک اولویت‌های مشتری یا تیم، یک دور توسعه را ساده کنید. 
  • به مشتری اصرار کنید که گروه کوچکی از تصمیم گیرندگان را جمع آوری کند. تیم نام‌گذاری را به چند عضو با انگیزه نگه دارید که موافقت کرده‌اند به سرعت بازخورد بدهند، و اطمینان حاصل کنید که هرکسی که صلاحیت رد کردن نام را دارد از همان ابتدا درگیر است. برای کمک به اطمینان از دقت و پذیرش داخلی نام، از طریق یک پرسشنامه اطلاعات مختصر را از سایر سهامداران مهم جمع آوری کنید، اما از تصمیم گیری توسط کمیته خودداری کنید.
  • تیم خلاق خود (و همه افراد دیگر) را از قبل آماده کنید. مطمئن شوید که کل تیم به برنامه زمانبندی متعهد هستند و می‌توانند به محض آماده شدن بریف به آن برسند.

اطمینان از ارتباط شفاف (و محدود کردن تعداد جلسات)

از همان ابتدا انتظارات را به وضوح تعیین کنید. اطمینان حاصل کنید که همه ذینفعان کلیدی فرآیند را درک کرده اند (و به آن متعهد هستند) و نتیجه پیش بینی شده. به سرعت SOW (محدوده کار) را نهایی کنید و فقط برای ارائه توضیحات و نام با تیم مشتری ملاقات کنید. تمام موارد دیگر را می‌توان از طریق ایمیل‌های کوتاه بررسی کرد.

مطالب مختصر و مرتبط مشتری را بخواهید

از مشتری خود بخواهید که مطالب پس زمینه را به طور کامل به موارد ضروری محدود کند و همه آنها را با هم ارسال کند. شما به پنج پاورپوینت 40 صفحه ای نیاز ندارید.

مشتری را در مورد مواردی که برای نام‌گذاری مفیدتر است راهنمایی کنید، مانند خلاصه‌ای از زمینه و استراتژی برند.

  • تجزیه و تحلیل زمینه: اطلاعات مختصر در مورد بازار، مشتریان هدف و رقبا بینش‌های مهمی را برای ایجاد نام تجاری ارائه می‌دهد که با مخاطبان هدف طنین انداز شده و در بازار برجسته شود.
  • استراتژی برند: مرور خلاصه‌ای از ماهیت برند (هدف، چشم‌انداز، ماموریت، ارزش‌ها)، هویت (شامل تاریخچه، شخصیت، لحن صدا)، موقعیت یابی و معماری به شما امکان می‌دهد نامزدها را با استراتژی کلی برند هماهنگ کنید. خلاصه‌ای قابل اسکن از عناصر برند را می‌توان مستقیم در اختیار شما قرار داد و در زمان صرفه جویی کرد و در طول توسعه توسط تیم خلاق شما ارجاع داده می‌شود.

افزایش کارایی در نام گذاری برند

خلاصه خلاقیت خود را نگه دارید

خلاصه خلاقیت خود را کوتاه، کاربردی و دقیق نگه دارید:

  • پیشینه پروژه را به زمینه‌ای محدود کنید که به توسعه خلاق کمک می‌کند.
  • از نقاط گلوله برای اسکن آسان و ارجاع سریع در طول فرآیند خلاق استفاده کنید.
  • پارامترهای نامگذاری را به وضوح برای تمرکز بر کاوش نام و راهنمایی جنبه‌های غیرقابل توصیف خلاقیت ارائه دهید.
  • تمام محدودیت‌های خاص، از جمله طول نام، نیاز به نام دامنه دقیق ،مناطق علامت تجاری، و زبان‌هایی که مخاطبان هدف به آن صحبت می‌کنند را مشخص کنید.
  • پیام رسانی را به 4 قسمت معنایی اصلی و 2 تا 3 ثانویه محدود کنید. تمرکز بر پیام‌ها یا موضوعات کمتر، تیم خلاق شما را قادر می‌سازد تا در مورد هرکدام عمیق‌تر کاوش کنند. البته توجه داشته باشید که پارامترهای پیام باید به عنوان یک مرز نرم در نظر گرفته شوند، به ویژه برای پروژه‌هایی که لحن و شخصیت حتی مهم‌تر از پیام هستند.
  • لحن و شخصیت را با استفاده از زبان و مثال‌های واضح تعریف کنید اگر منطقی است.
  • دستورالعمل‌های ساخت و ساز عملی ارائه دهید.
  • ترجیحات مشتری برای شهودی بودن معنا را مشخص کنید و اینکه آیا عملکردها یا مزایا باید به طور مستقیم منتقل شوند، پیشنهاد شوند یا بیان نشوند.

از نام‌های نمونه استراتژیک برای تعیین ترجیحات مشتری استفاده کنید

در حوزه نامگذاری شرکت، تمرکز بر لحن و شخصیت اغلب بسیار مهم‌تر از خود پیام است. نام‌های نمونه نقشی حیاتی در این فرآیند دارند، به خصوص برای پروژه‌های نامگذاری سریع. طیف وسیعی از نام‌های نمونه را با مشتری بر اساس پیام، لحن، ساختار، شهودی بودن و صدای آنها مرور کنید. در حالی که استفاده از نام‌های تجاری موجود به عنوان نمونه قابل قبول است، از انتخاب نام رقبای مستقیم یا برندهای معروف خودداری کنید. برای برخی از مشتریان این می‌تواند چالش برانگیز باشد که احساسات خود را نسبت به برند به عنوان یک احساسات خود نسبت به برند تجاری به عنوان یک نام جدا کنند. بنابراین، هنگام انتخاب نمونه‌ها احتیاط کنید تا مفیدترین بازخورد را برانگیخت. دانستن اینکه مشتری شما نام‌هایی مانند اپل و گوگل را تحسین می‌کند، بینش قابل توجهی ارائه نمی‌دهد. در صورت امکان، چند ایده خلاقانه سفارشی تقریبی برای نامی که در حال ایجاد آن هستید ارائه دهید. حتی اگر هیچکدام کامل نباشند، این رویکرد به شما کمک می‌کند تا آنچه را که به بهترین وجه برای مشتری طنین انداز است درک کنید.

نام و لوگو را به طور همزمان توسعه دهید 

با دنبال کردن مسیرهای موازی برای توسعه نام و لوگو به طور همزمان در زمان صرفه جویی کنید. ما این میانبر را توصیه نمی‌کنیم مگر اینکه زمان زیادی برای شما تنگ شده باشد. همیشه بهتر است که طرح از نام منشا بگیرد اما در کوتاه‌مدت می‌توانید نام‌گذاری و خلاصه طراحی را با هم توسعه دهید.

طوفان فکری با هوش مصنوعی

از هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای واژگان، ایده‌هایی برای حوزه‌های اکتشاف، و نامزدهای واقعی استفاده کنید. در اینجا چند توصیه در مورد نحوه استفاده از این ابزار قدرتمند برای نامگذاری آورده شده است. حتی اگر خروجی نامشخص نباشد، جرقه ایده‌ها را می‌زند. تولیدکننده‌های نام که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، می‌توانند به‌طور مشابه برخی از کارهای شما را نجات دهند. برای استفاده بهینه از این ابزارهای قدرتمند و برای نام‌گذاری، باید هر کدام را آزمایش کنید و اینکه چه نوع اعلان‌هایی نتایج قابل‌توجهی دارند. ممکن است مدتی طول بکشد تا مهارت پیدا کنید، بنابراین می‌توانید قبل از رسیدن به آن، کاوش در این دنیا را آغاز کنید.

افزایش کارایی در نام گذاری برند

علامت تجاری و غربالگری فرهنگی را میانبر نکنید

شما می‌توانید برخی از مراحل را برای سرعت بخشیدن به فرآیند خود کاهش دهید، اما غربالگری علامت تجاری یکی از آنها نیست. برای اطمینان از سریع‌ترین چرخش ممکن، در ابتدا مناطق علامت تجاری، کلاس‌های علامت تجاری و رایج‌ترین زبان‌ها را برای مخاطبان خود تعیین کنید. منابعی را برای پیش غربالگری TM و غربالگری فرهنگی و زبانی که می‌تواند برنامه شما را دنبال کند، تأیید کنید و اطمینان حاصل کنید که مشتری، تیم حقوقی خود را در مورد بررسی کامل سریع علامت تجاری مطلع کرده است. ایجاد یک نام به یاد ماندنی، جذاب و قابل مالکیت همیشه کمی طول می‌کشد، اما این راه‌ها به شما کمک می‌کنند تا سریع‌تر به آن برسید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *