آمار رفتار مصرف کننده که باید در سال 2024 بدانید

تغییر سریع به تجربه‌های خرید آنلاین به ما نشان داد که عوامل موثر بر تصمیمات خرید مصرف کننده، همیشه در حال تغییر هستند. در این مقاله، آمار رفتار مصرف‌کننده را که از گزارش گرایش‌های مصرف‌کننده در سال 2024 استخراج کرده‌ام، بررسی می‌کنم تا توضیح دهم که امسال چه چیزی مصرف‌کنندگان را هدایت می‌کند.

آمار رفتار مصرف کننده

آمار رفتار مصرف کننده

خرید اجتماعی یک استاندارد تجارت الکترونیک است

ما در مورد خرید اجتماعی زیاد صحبت کرده‌ایم زیرا این چهره جدید تجارت الکترونیک است. من نمی‌بینم که محبوبیت آن کاهش یابد، به ویژه از آنجایی که بازاریابان مزایای آن را می‌بینند: 59٪ فروش اجتماعی بیشتری را در سال 2023 نسبت به سال‌های گذشته گزارش کرده‌اند.

آخرین نظرسنجی ها در مورد روند مصرف کنندگان نشان دادند که رسانه‌های اجتماعی، کانال برتر نسل Z و هزاره‌ها برای کشف محصول است و 33 درصد در سه ماه گذشته محصول جدیدی را در رسانه‌های اجتماعی کشف کرده‌اند. در سه ماه گذشته، از هر 4 کاربر رسانه‌های اجتماعی 1 نفر مستقیم محصولی را در یک برنامه رسانه اجتماعی خریداری کرده است که 39 درصد تغییر سالانه است. بیش از ۸۰ درصد می‌گویند که از آخرین خرید خود در رسانه‌های اجتماعی راضی هستند. اما با وجود رشد آن، مصرف کنندگان  هنوز محتاط هستند. تنها 47 درصد از خرید از طریق برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی احساس راحتی می‌کنند و 45 درصد به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با اطلاعات کارت خود اعتماد دارند، به این دلیل که نگرانی اصلی این است که این شرکت‌ها قانونی نیستند. 

محبوبیت جستجو در رسانه‌های اجتماعی در حال افزایش است

استفاده از موتورهای جستجو 12 درصد کاهش یافته است در حالی که استفاده از جستجوی اجتماعی بین مه 2023 تا ژانویه 2024، 4 درصد افزایش یافته است. 21 درصد از مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند پاسخ سوالات خود را به صورت آنلاین از طریق جستجوی اجتماعی دریافت کنند که 40 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل است. من نمی‌گویم موتورهای جستجو مرده‌اند و استراتژی سئوی خود را از پنجره بیرون می‌اندازند، به خصوص به این دلیل که مصرف کنندگان هنوز هم می‌گویند که موتورهای جستجو موثرترین راه برای دریافت پاسخ سوالاتشان هستند. در عوض، با افزایش خرید اجتماعی، مصرف‌کنندگان علاقه‌مند به یک تجربه خرید یکپارچه هستند که همه در یک مکان اتفاق می‌افتد، از جستجوی محصولات تا خدمات پس از خرید به مشتری.

آمار رفتار مصرف کننده

مصرف کنندگان برند های دارای مسئولیت اجتماعی را دوست دارند

مسئولیت اجتماعی یک شرکت زمانی است که شرکت‌ها شیوه‌ها و ابتکارات متفکرانه‌ای دارند که به بهبود جهان کمک می‌کند. در آوریل 2024 یک نظرسنجی در مورد مسئولیت اجتماعی شرکت انجام شد و 90٪ از پاسخ دهندگان گفتند که شرکت‌ها باید مسئولیت اجتماعی را انجام دهند. آن‌ها به طور فزاینده‌ای برای حمایت، برندهایی را انتخاب می‌کنند که در مورد مسائل اجتماعی مانند رفتار منصفانه با کارکنان، تنوع و شیوه‌های تجاری پایدار موضع می‌گیرند. من آن را به افرادی نسبت می‌دهم که می‌خواهند پول خود را با مارک‌هایی خرج کنند که به آنها اجازه می‌دهد ارزش‌های روزانه خود را حفظ کنند. به عنوان مثال، منطقی است که فردی متعهد به پایداری در زندگی روزمره خود بخواهد از یک تجارت پایدار خرید کند که از بسته‌بندی سازگار با محیط زیست و روش‌های تولید پایدار استفاده می‌کند. مردم همچنین می‌خواهند خود را نماینده ببینند و از برندهایی حمایت کنند که از افرادی مانند آنها حمایت می‌کنند. منطقی است که یک مصرف کننده سیاه پوست بخواهد از برندی خرید کند که از جامعه سیاه پوست پشتیبانی می‌کند.

مصرف کنندگان به دنبال شخصی سازی هستند

مصرف کنندگان خواهان تجربیات شخصی هستند، اما بیشتر آن‌ها می‌گویند که محتوایی که از برندها می‌بینند مطابق با علایق آن‌ها نیست. بازاریابان نیز احساس مشابهی دارند و می‌گویند که تجربه ای که مشتریان از برندشان کسب می‌کنند تا حدودی شخصی است، اما این با اعتقاد آن‌ها، که ارائه یک تجربه شخصی شده احتمال تکرار مشتریان را افزایش می‌دهد، در تضاد مستقیم است.

ارائه توصیه‌های محصول راه آسانی برای ارائه یک تجربه شخصی‌شده است، مانند ارائه خلاصه‌های استفاده یا محتوای هوشمند. هوش مصنوعی مولد ابزار جدیدی برای بازاریابان برای تقویت شخصی‌سازی است و کسانی که از گذشته از آن استفاده می‌کنند می‌گویند که به آن‌ها کمک می‌کند محتوای شخصی‌سازی‌شده‌تری (۷۷٪) ایجاد کنند و تجربیات مشتریان را با شرکتشان شخصی کنند.

مصرف کنندگان در مورد حفظ حریم خصوصی داده‌ها نگرانی دارند

در حالی که مصرف‌کنندگان خواهان شخصی‌سازی هستند، از نحوه استفاده شرکت‌ها از داده‌هایشان نیز خسته هستند و 50 درصد از ردیابی اطلاعات شخصی‌شان خودداری می‌کنند.

76 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی ما گزارش دادند که نگران نحوه استفاده شرکت‌ها از داده‌های شخصی خود هستند و به طور کامل موافق هستند که باید کنترل کاملی بر نحوه استفاده از آن‌ها داشته باشند. 

عامل اصلی تعیین کننده، هنگام تصمیم گیری برای به اشتراک گذاشتن داده‌ها، سطح اعتماد آن‌ها به شرکت مذکور است. زیرا به احتمال 99٪ روی “رد کردن همه” کلیک می‌کنند وقتی یک وب سایت از آن‌ها در مورد کوکی‌ها می‌پرسد. اما، این در تضاد با چیزی است که من به عنوان یک بازاریاب می‌شناسم داشتن اطلاعات در مورد کاربران بهترین راه برای ارائه تجربه شخصی سازی شده‌ای است که می‌خواهند. بهترین راه برای پاسخگویی به این نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی، اما ادامه دادن به انتظارات، دادن کنترل به کاربران است. مصرف کنندگان به ما گفتند که می‌خواهند انتخاب کنند که داده‌های خود را به اشتراک بگذارند و بتوانند هر زمان که بخواهند آن‌ها را از پایگاه داده شما حذف کنند. آن‌ها همچنین می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که شما آن را به طور ایمن ذخیره می‌کنید و هنگام محافظت از داده‌های آن‌ها از دسترسی غیرمجاز، بهترین منافع آن‌ها را در نظر دارید.

آمار رفتار مصرف کننده

دوستان و خانواده قابل اعتمادترین توصیه‌ها را ارائه می‌دهند

به عنوان بازاریاب، ما می‌دانیم که بازاریابی، قدرتمند و تأثیرگذار است. ما می‌دانیم که اینفلوئنسر مارکتینگ قدرتمند است. مصرف‌کنندگان اینفلوئنسرها و توصیه‌هایشان را دوست دارند و به آن‌ها اعتماد دارند، اما نظرات دوستان و خانواده‌شان همچنان تاثیرگذارتر از توصیه‌های اینفلوئنسرها است. من چند نفر از اینفلوئنسرها را دنبال می‌کنم، اما همچنان توصیه‌های آن‌ها را با کمال میل می‌پذیرم. اگر بهترین دوست یا مادرم به من بگوید که آن را دوست دارند، احتمال خرید بی رویه من بسیار بیشتر است. از دیدگاه یک بازاریاب، من این را سیگنالی می‌بینم که مصرف کنندگان می‌خواهند از خریدارانی مانند خودشان بشنوند. توصیه می‌کنم نظرات مشتریان را به اشتراک بگذارید، زیرا توصیه‌های افراد مرتبط می‌تواند راه طولانی را برای شما به ارمغان بیاورد. این به معنای کنار گذاشتن اینفلوئنسر مارکتینگ نیست. اگر استفاده از آن را انتخاب کردید، مطمئن شوید که جایگاه اینفلوئنسرها با مخاطبان شما همسو است و اجازه دهید اینفلوئنسرها خودشان باشند و شخصیت خودشان را به اشتراک بگذارند، محتوای معتبر و مرتبط در رسانه‌های اجتماعی مهم‌تر از هر چیز دیگری است.

به مصرف کنندگان آنچه به دنبال آن هستند بدهید

من فقط چند مورد از آمارهای کلیدی رفتار مصرف کننده را مرور کردم که از آخرین تکرار ما در گزارش روندهای مصرف کننده برایم برجسته بود. اکنون که می‌دانید چه چیزی بر رفتار مصرف‌کننده تاثیر می‌گذارد، می‌توانید یک استراتژی بازاریابی بسازید که نیازها و علایق مهم مخاطبانتان را جلب کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *